Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg?

Jeg har fått en E-post med et vedlegg. Når jeg prøver å åpne det får jeg en meld:

"Denne filen har ikke et tilknyttet program som kan utføre denne handlingen. Opprette en tilknyttining kontrollpanelet mappealternativer"

trykker ok. Ingenting skjer. Finner mappealternativer i kontrollpanelet men hva gjør jeg.

Takknemlig for svar.

Skikkelig amatør

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det problemet har jeg også.....

Takk for tips

Skrevet

Hmm jeg ville kanskje trodd at du trengte et program for å åpne vedlegget . Mange vedlegg sendes i komprimert tilstand og må åpnes med spesiell programvare . Eksempel på dette er RAR filer som mange fra kina har begynt å bruke i det siste .

Men jeg kjenner ikke igjen meldingen siden jeg har engelsk innsstilling på pc'ene mine .

Hvis du ser på "etternavnet" på filen (det etter punktumet) og prøver å søke etter dette på internett så kanskje du finner et sted hvor du kan laste ned det du trenger .

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Hei og takk dor svar.

Etter punktum står det "pps" Er det det du mener?

Veldig glad for hjelp

Skrevet

.pps er en PowerPoint-fil :) Om du ikke har dette programmet, får du ikke åpnet filen.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet
.pps er en PowerPoint-fil :) Om du ikke har dette programmet, får du ikke åpnet filen.

Er dette et program jeg kan laste ned? Eller?

Amatør

Skrevet

Nei, det må kjøpes. Finnes i Microsofts Office-pakke.

Skrevet

Du kan jo si til avsender at du ikke kan motta powerpoint filer og spørre ham /henne om de kan sende deg filen i word eller noe annet program du har .

Office pakka er en ganske kostbar sak , så hvis å åpne noen få vedlegg er det eneste du trenger det til , ville jeg heller fått avsender til ¨å sende i annet format .

Skrevet
Du kan jo si til avsender at du ikke kan motta powerpoint filer og spørre ham /henne om de kan sende deg filen i word eller noe annet program du har .

Office pakka er en ganske kostbar sak , så hvis å åpne noen få vedlegg er det eneste du trenger det til , ville jeg heller fått avsender til ¨å sende i annet format .

Tusen takk for hjelpen.... Da spør jeg m de kan sende den i et annet formt.

God lørdagskveld til dere.

:blomst:

Skrevet
det finnes faktisk ett lite program som ikke koster noe, der får du lest all powerpoint filene. sjekke denne linken http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=no

Hei "Kalle"

Takk for svar. Lastet ned filen, det gikk greit. Men får fremdeles opp meldingen om at jeg må opprette en tilknytting i kontrollpanelet / mappealternativer. Noen som kan si meg hvordan jeg gjør det?

Mer og mer amatør

:sjenert:

Skrevet

Tror jeg ville prøvd dette:

Lagre filen på f.eks. Skrivebordet. Åpne programmet du lastet ned, og åpne filen fra det programmet.

Skrevet
Hei "Kalle"

Takk for svar. Lastet ned filen, det gikk greit. Men får fremdeles opp meldingen om at jeg må opprette en tilknytting i kontrollpanelet / mappealternativer. Noen som kan si meg hvordan jeg gjør det?

Mer og mer amatør

:sjenert:

Høyreklikk på filen i utforsker. Velg "åpne i" og finn tak i rett program. Da lager du en knytning til programmet.

Ellers for folk som får rare filer i epost, så googler dere de tre bokstavene etter punktum. "how to open rar file" f.eks.

winRAR er forøvrig omtrent det samme som winZIP. Jeg har brukt winrar i 4-5 år istede for zip.

Skrevet
Høyreklikk på filen i utforsker. Velg "åpne i" og finn tak i rett program. Da lager du en knytning til programmet.

Ellers for folk som får rare filer i epost, så googler dere de tre bokstavene etter punktum. "how to open rar file" f.eks.

winRAR er forøvrig omtrent det samme som winZIP. Jeg har brukt winrar i 4-5 år istede for zip.

Tusen takk for hjelpen. Nå fikk jeg det til.

Ha en fortsatt fin søndagskveld.

:5:

Skrevet
Tusen takk for hjelpen. Nå fikk jeg det til.

Ha en fortsatt fin søndagskveld.

:5:

Du også :)

Skrevet
Jeg har brukt winrar i 4-5 år istede for zip.

..og betalt for det ?

Selv bruker jeg Iceows, tar "alt", og koster ikkeno ! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...