Hedda-78 Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 Hei Jeg sluttet på p-pillen for 4 mnd siden og har akkurat startet på pp 5. Jeg har hatt sykluser mellom 32 og 39 dager, og blødningene er markant mindre enn mens jeg gikk på pillen, og de var ikke akkurat store da heller. Nå spotter jeg nesten bare, og bruker bare truseinnlegg når jeg har mensen. Før jeg startet på pillen hadde jeg svært store blødninger, det var egentlig grunnen til at jeg betynte på pillen, for å slippe det. Så jeg lurer på: hvor lenge etter pilleslutt begynte dere å tempe og/eller bruke EL-tester? Har de små blødningene mine noe å si for muligheten til å bli gravid? Hvor lenge skal jeg gå slik med lange, uregelmessige sykluser før jeg kontakter lege?
Kykkelikokos Skrevet 31. august 2007 #2 Skrevet 31. august 2007 Jeg tror ikke det er noe legen får gjort/vil gjøre før det har gått et år. Men det skader sikkert ikke å nevne det for legen hvis du føler for det etter f.eks 6mnd. Det er uansett ikke for tidlig å tempe allerede nå, og EL-tester er litt opp til deg om du vil prøve deg på. Det koster jo penger, men det er jo greit å vite sånn ca når du har EL. Mange temper allerede fra PP1 for å konstantere at de har EL og ha litt kontroll over syklusen. Jeg sluttet på P-Pillen 2år før vi begynte aktivt å prøve, så jeg har ikke så mye å bidra med når det gjelder personlige erfaringer i forhold til det å slutte på pillen når man prøver å bli gravid. Men syklusene mine var ikke helt stabile. De kunne variere 2-4 dager, så det er nok håp for deg uansett om syklusene stabiliserer seg eller ikke
jente 79 Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Kan jo hende pillene fortsatt henger i... Er mange som bruker lang tid på å få tilbake normal mens... Jeg sluttet på pillen i januar, selv om vi ikke skulle prøve før i juni. Hadde mens akkurat som før fram til april. Da fikk jeg plutselig mens 2 uker etter den forrige. Etter det stabiliserte det seg igjen, men da med "normal" mens... Antagelig ordner det seg selv. Men skader jo ikke å høre med legen hvis du er bekymret.
Imax Skrevet 5. september 2007 #4 Skrevet 5. september 2007 Før du tar kontakt med legen, så ta tempen, det vil jo fortelle deg om du har eggløsning. Ang. tidspunkt for kontakt med legen, det avhenger jo helt da, hvor gammel man er osv. Er man 37 venter man ikke 1 1/2 år, for å si det sånn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå