Gjest Bjørk Skrevet 1. april 2003 #1 Skrevet 1. april 2003 Har nettopp laget de store muffinsene som det er oppskrift på Krem.no, men muffinsene sank helt sammen. Er det noen som har et godt råd til meg ???? De er veldig gode så jeg kunne tenkt å prøvd meg en gang til. :cry:
Chiquita Skrevet 1. april 2003 #2 Skrevet 1. april 2003 Nei, jeg vet ikke hva som kan ha skjedd.... Var alle ingrediensene dine romtemperert når du brukte dem, eller tok du f.eks eggene rett ut av kjøleskapet??? Det skal ikke være bra, har jeg lest,,,,,, falt de sammen mens de sto og stekte, eller etter at de var tatt ut av ovnen???? *hmm*
Cilla Skrevet 1. april 2003 #3 Skrevet 1. april 2003 jeg harakkurat laget de muffinsene, og de ble så store at de rant ut av formene. Så mitt problem ble motsatt av ditt! Fylte de med hakket melkesjokolade, og noen med jordbærsyltetøy. De ble kjempegode. Neste gang lager jeg blåbærmuffins! Eller litt maismel i.
Trikri Skrevet 2. april 2003 #4 Skrevet 2. april 2003 Verdens enkleste muffins (amerikanske cup mål) 1 1/3 cup mel 1 cup sukker 2 1/32 ts bakepulver 3/4 ts salt Dette blandes 1 egg 3/4 cup melk 5-6 ss olje Dette piskes sammen og tilsettes melblandingen. Røres bare sammen til melet er borte. Det skal være klumper i deigen. Tilsett evt. blåbær, sjokolade osv. Bruker du kakao tilsettes det sammen med melet. Stekes i store muffinsformer 20-25 min ved 180 grader Lykke til disse blir bra :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå