Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest StoreSky
Skrevet

Har kjøpt en svart kjole fra HM (litt 40-talls snitt t-skjorte korte ermer og U hals)(, går til litt over kneet, "inner kjole + ytter kjole i svart blonde" greie...skal prøve å finne bilde..)

nettingstrømper m/små hull og vanlige stay ups. Svart.

Tilbehør er så langt matte metallfargede perler- smykke og armbånd. (samme stil som vanlige perle smykker, men altså ikke elfenbenhvite perler)

Sikkert vanseklig å se for seg...

Så er det sko!! Hva slags?? (tenker jo litt i 40/50-talls variant) Men farge??

Og kan jeg ha andre farger på strømper?? (strømebukse) Så litt for meg mørklilla nettingstrmøper eller stay ups med matchene undertøy...

Er ikke særlig dollete av meg i utgangspunktet, men tenkte at nå kan jeg trikse litt med "ny" stil. (skal i relativt uformellt bryllupsfest)

Finnes det noen sider på nett med tips om sko-kjole-strømper og det med farger?

Svarte sko går kanskje til alle farger?

:lete:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mørklilla strømper vil bli bra, men jeg ville valgt litt tette strømper siden kjolen er såpass kort. Sorte sko passer bra, pumps med rund tå og litt kraftig hæl kan bli fint til den kjolen du beskriver.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Svarte sko går til alle farger, og det passer hvertfall når kjolen er svart. Når kjolen har blondestoff, ville jeg nok selv valgt helt glatte strømpebukser framfor noe med struktur i, men vanskelig å si når man ikke ser kjolen og hvor dominerende mønsteret i strømpebuksa er.

Gjest StoreSky
Skrevet

ah! takk for innspill! :)

Skal kjøpe mørklilla vanlig stay ups og se om det blir fint eller ei. Svarte sko er jo safe...passer til senere anledninger.

Frk. Åberg: tenkte også at mønster i strømpene ville være litt for mye, når det er blodemønster i kjolen! Prøvde å legge alt så senga, og det så finest ut med vanlige strømper. (dog mer "rocka" med netting, men er jo brøllupp! ;) )

Blanca: sånne sko jeg også tenkte ville være bra! Krafitg hæl da jeg er vant til docmartins og adidas...hehe! Så må øve øve og gå med pensko!

Da er spørsmålet; lakk sko eller i vanlig skinn?

Gjest Elastica
Skrevet

Lilla strømper er kjempe fint. Jeg kjøpte et par i fjor fra Wolford. Gleder meg til å ta de frem igjen.

Veldig fint med lilla veske til, selvom skoene er sorte.

Personlig er jeg ikke så glad i lakk (da mååå det ikke se billig ut!), men det er sikkert fint til siden du skal pynte deg.

Skrevet

Jeg synes det som oftest ser mest classy ut med vanlig brun/champagnefarget strømpebukse til sort kjole og sorte sko, fordi da kommer både kjolen og skoene mer til syne- mer til sin rett.

Er det denne kjolen? Den liknet på beskrivelsen din i hvertfall.

Gjest StoreSky
Skrevet

Drua: jaaaaa!

og jeg som brukte en time på nettet for å finne bilde!

Tenkte også på det at brune strømper vil fremheve kjole/sko.

Tror jeg holder meg til vanlige sorte sko, lakk blir fort ripete og kan være litt trashy ja...

Og veske ja...det har jeg ikke tenkt på en gang! aaahhh! altfor mye å passe på! (bruker vanligvis ikke pynte meg noe særlig, og da med gode velkjente klær/stil...) Morro er det da å kunne gjøre en helt annen stil er det egentlig da.

Skal veska matche sko og/eller strømper?? Sort veske er vel safe..

Hvor finner man godt utvalg av strømper? (og ikke altfor dyre) Tenker jeg kjøper mørk-lila og noen brune -så ser jeg hva som er finest.

Skrevet

Den kjolen var kjempefin. Prøvde å lete den frem på HM internett, men fant den ikke. Hvor finner jeg den da??

Skrevet
Den kjolen var kjempefin. Prøvde å lete den frem på HM internett, men fant den ikke. Hvor finner jeg den da??

sidene til H&M, under "kjoler" (side 2). Kjolen er avbildet i hvitt. :)

Skrevet (endret)
Drua: jaaaaa!

og jeg som brukte en time på nettet for å finne bilde!

Tenkte også på det at brune strømper vil fremheve kjole/sko.

Tror jeg holder meg til vanlige sorte sko, lakk blir fort ripete og kan være litt trashy ja...

Og veske ja...det har jeg ikke tenkt på en gang! aaahhh! altfor mye å passe på! (bruker vanligvis ikke pynte meg noe særlig, og da med gode velkjente klær/stil...) Morro er det da å kunne gjøre en helt annen stil er det egentlig da.

Skal veska matche sko og/eller strømper?? Sort veske er vel safe..

Hvor finner man godt utvalg av strømper? (og ikke altfor dyre) Tenker jeg kjøper mørk-lila og noen brune -så ser jeg hva som er finest.

Det som er fint med den kjolen er at du kan velge hvor pyntet du vil være. Sort tilbehør og hudfarget strømpebukse, kanskje langt perlekjede etc. blir veldig stilig og pyntet. Lilla strømper som noen nevnte kan også bli skikkelig kult, litt mer casualt- da kan du ha både lilla eller sort veske. I tillegg kunne rødt være kult- tett sort strømpebukse og røde sko.

Det er jo forresten feil å matche sko og veske, sånn egentlig- men jeg synes ofte det er veldig fint likevel jeg. Sorte sko og sort veske er veldig enkelt og pent til det meste, for det "skriker ikke". Hvis man derimot har knallrøde lakksko, så kan det bli too much hvis man i tillegg har knallrød veske - bedre å ha sort.

Strømper pleier jeg rett og slett å kjøpe på Rema jeg, LaMote eller Pierre Robert funker fint for en kveld. De hadde faktisk lilla strømper også.

Endret av Drua
Gjest StoreSky
Skrevet

Har perlekjede allerede, ikke vanlig hvite, men sånne matte "sølv fargede". Hvite ble liksom FOR posh -ikke meg i det hele tatt.

Skal ut og shoppe nå! glede glede! Sko og BH står på planen. Strømper på Rema litt senere, for et tips forresten..

(om det er like mye glede om et par timer med stapp fulle butikker er en annen sak, hehe!!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...