Gå til innhold

Kjemi vs. Kommunikasjon!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mia_*
Skrevet

Jeg er samboer med verdens peneste,deiligste og mest omtenksomme gutt.. MEN å høre han prate om noe får meg til å ville sooove.. Tror det er samme fra hans side!! men at han bare ikke skjønner det/bryr seg.

Vi er så lite interessert i å høre på hva hverandre har å si at vi som regel bare holder kjeft!

Og siden vi begge ikke er så ofte hjemme (jeg går på skole og jobber) og han jobber vanlig går det liksom greit innimellom.

Men jeg har en sinnsyk trang til å kunne snakke med kjærsten min ting og tang og tenker på hvordan det vil bli etterhvert med barn og hele pakka..

Tror ikke forholdet kommer til å overleve hvis ikke noe drastisk skjer!!!

Har tatt opp dette 1000 ganger med han men litt kort som han er! skjønner han ikke problemet. HJeLP :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Er det sånn at dere kjeder hverandre når dere snakker generelt, eller er det sånn at dere bare har en del forskjellige interesseområder? Jeg kjenner par som har veldig forskjellige interesser. Litt er det naturlig at den andre må tåle, da det er normal høflighet og det er naturlig at man viser litt interesse bare fordi man er interessert i den andre generelt. Men ikke alle har partneren som en man snakker med absolutt alt om. Noen bruker venner til å snakke om enkelte ting. Man kan likevel ha god kommunikasjon med partneren.

Men er det sånn at du faktisk unngår å være sammen med ham fordi dere ikke vil snakke? Hender det noen gang at dere har gode samtaler? Hvis ja, hva snakker dere om da? Er det mulig å ha mesteparten av samtalene om ting dere vet at begge interesserer seg for? Absolutt alt den andre snakker om, vil man ikke syns er interessant uansett. Men hvis det er sånn at dere generelt kjeder hverandre, så kan man begynne å lure på hva dere vil med forholdet. Hadde dere gode samtaler i begynnelsen av forholdet, eller har dere hele tiden hatt det sånn som nå (bare at jeg antar det har vært/er en kjemi der siden dere ble sammen, mener jeg)?

Gjest Spiderella
Skrevet

hvis du sovner av kjæresten din er det ikke liv laga! :roll:

Gjest Gjest_mia_*
Skrevet

Frk Åberg:

Takk for svaret!!!!!

Vi ble sammen av kjemi, har aldri hatt lange fine samtaler egentlig. Tro det eller ei! :skratte:

Hvis vi noen ganger snakker sammen i mer enn 10 sek. så er det ikke noe ordentlig tema det er snkk om.

:skravle:

Vi har forresten også ganske like interesser så burde ikke være noe problem sånn sett.

Det er bare at vi begge er veldig stille at oss av natur.

Ingen engasjerer den andre til å snakke om noe hvis du skjønner!

Så lang tid som det har gått, så mange ganger som jeg har tatt det opp og prøvd ulike ting som kan engasjere tror jeg ikke det finnes noen løsning.

Men det jeg lurer på er om jeg kan fortsette forholdet?

Orker ikke tanken å gå fra han fordi han er så snill, kjekk og god..

Gjest *nurket*
Skrevet (endret)

Kommer jo litt an på hva du mener med kommunikasjon. Jeg og eksen (barnefaren) ble sammen pga kjemien. Men vi har aldri kunnet snakke sammen verken om dagligdagse ting (ingen felles interesser) eller problemer som dukket opp i forholdet (ble mye krangling). Vi endte opp med å gå fra hverandre...

Kommunikasjon er nå alfa omega for meg i et forhold. Jeg og kjæresten har mye felles, samtidig som vi er ulike (ellers blir det kjedelig). Vi snakker sammen på tlf og msn i timesvis om svada... Og vi er begge enig om at kommunikasjon er viktig, og man må snakke om problemer som dukker opp.

Men man må selvsagt ha kjemi også selvsagt. Hvis man ikke føler seg tiltrukket av kjæresten/mannen så får man også problemer (selv om det selvsagt går i bølgedaler i et langvarig forhold).

Endret av *nurket*
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Men annet enn at han snill og kjekk, hva føler du for ham? Hva tenker du når dere er sammen? Er du fornøyd? Gleder du deg til å se ham?

Jeg kunne ikke vært sammen med en jeg ikke kunne snakket med om mye, men ikke alle har slike krav til et forhold. Jeg ser forresten at du skriver at du har enorm trang til å kunne snakke med ham om ting. Bare du vet hva du bør gjøre her. Er du sammen med ham fordi du ser for deg en framtid eller er du redd for å være alene? Du sier også at du har forsøkt å snakke med ham uten at han skjønner problemet. Hvor lenge vil du prøve å få ham til å forstå? Er det en annen måte du kan få ham til å forstå, eller har du nærmest gitt det opp? Det er synd om du noen år ender opp med å føle at du har kastet bort år hvor du kunne vært lykkelig med en du ikke har det bra med. (Uten at jeg skal trekke for raske konklusjoner her - jeg vet jo ikke så mye om deres forhold.)

Gjest Gjest_Marihøna_*
Skrevet

Jeg mener begge deler er viktige..

Du kan jo ikke være sammen med noen du ikke har interesse av å snakke med!

Problemene blir å dukke opp når dere får en konflikt dere skal løse.

Hadde en kjæreste en gang som var vakker som en gud, snill og omtenksom, MEN vi hadde nesten ingenting til felles, og jeg syntes han snakket om kjedelige ting.

Det var vanskelig å finne ting å snakke om, spesielt da vi begynte å få det vanskelig i forholdet, da ble det verre.

Hvis du mener du vil ha barn med ham en gang, burde du tenke deg litt om.

Det går an å føle kjærlighet uten at man burde vært sammen, men ikke kast bort livet med en som kommer til å gi deg lite av utfordringer og samtaler.

Gjest Don Giovanni
Skrevet
Jeg er samboer med verdens peneste,deiligste og mest omtenksomme gutt.. MEN å høre han prate om noe får meg til å ville sooove.. Tror det er samme fra hans side!! men at han bare ikke skjønner det/bryr seg.

Vi er så lite interessert i å høre på hva hverandre har å si at vi som regel bare holder kjeft!

Og siden vi begge ikke er så ofte hjemme (jeg går på skole og jobber) og han jobber vanlig går det liksom greit innimellom.

Men jeg har en sinnsyk trang til å kunne snakke med kjærsten min ting og tang og tenker på hvordan det vil bli etterhvert med barn og hele pakka..

Tror ikke forholdet kommer til å overleve hvis ikke noe drastisk skjer!!!

Har tatt opp dette 1000 ganger med han men litt kort som han er! skjønner han ikke problemet. HJeLP :tristbla:

Been there, done that ! Kom deg ut ved neste anledning. Etterhvert består svært mye av forholdet av kommunikasjon. Sex, reising og sirkus hører ikke hverdagen til. Iallefall ikke hele tiden ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...