Kykkelikokos Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 (endret) Vi skal selge andelsleilighet, og lurer på hvilken eiendomsmegler vi bør bruke. Har hørt at Notar har fått mange negative tilbakemeldinger, og at de er dyre. Men naboleiligeheten ble nettopp solgt for en fin pris, og det var Notar som hadde gjort jobben der. Samtidig så er det to leiligheter i våre blokker som har ligget ute til salgs i over et år. De er helt nye, og ble kjøpt for å få fortjeneste, og er nok priset noe høyt. Notar her også. Vi kan velge mellom (som jeg kommer på): Garanti Eiendomsmegling DnB Nor Eiendomsmegler 1 (Sparebank 1, denne banken bruker vi pr. i dag) Hønefoss Eiendom (Hønefoss Sparebank) Notar Leiligheten var ny i juli 06, og har høy standard med flislagt bad, og parkett i alle rom utenom bad og og bod, så jeg tror den i teorien kan selges lett - hvis folk ikke er for redd for å kjøpe med tanke på renteøkning osv. Det jeg tenker er at det bør være et godt prospekt, og at det må nå ut til folk. Notar sender jo ut boligaviser hele tiden, og har fine prospekter. Vi har brukt Garanti en gang før, og de laget et ELENDIG prospekt, og megleren virket lite engasjert. Hva mener dere? Endret 31. august 2007 av Kykkelikokos
Arkana Skrevet 31. august 2007 #2 Skrevet 31. august 2007 Det er umulig å svare på slike spørsmål, for det viktigste er hvordan akkurat den megleren du får er, ikke ryktet til firmaet eller andres opplevelser av andre meglere. Vi solgte vår leilighet gjennom Aktiv og var veldig fornøyd med vår megler, men det hjelper jo ikke deg når du ikke kan få akkurat den megleren vi hadde. Vi snakket med mange forskjellige meglere, og det er svært små forskjeller mellom dem, det som var utslagsgivende var vårt inntrykk av megleren og prisen (til dels store forskjeller).
Kykkelikokos Skrevet 31. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 31. august 2007 Er det megleren som lager prospektet, eller har de egne personer til det? Jeg tenker også litt på pris. Notar er vel kjent for å ta seg godt betalt?
Tussi! Skrevet 31. august 2007 #4 Skrevet 31. august 2007 Du må nesten ringe de forskjellige. Vi kontaktet flere når vi solgte for noen måneder siden, alle var veldig interessert i å komme hjem til oss. De ga oss da en verdivurdering, prisoverslag og viste fram hva de kunne gi oss. Vi endte da opp med Areal som kunne gi oss best pris i tillegg til at vi følte de nådde ut til vår målgruppe, og endte opp med mye bedre pris enn vi hadde forventet. Jeg selv syns ikke Notar Avisen er noe spesielt, da det blir altfor mye til at man gidder å se på alt. Som flere av meglerne sa (bortsett fra Notar), så ser de fleste boligkjøperne huset/leiligheten på nettet.
Kykkelikokos Skrevet 31. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 31. august 2007 Hm. Skal ikke være lett, nei. Vi får vel starte ringerunden neste uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå