Gjest Gjest Skrevet 2. september 2007 #21 Skrevet 2. september 2007 Korte velstelte negler uten lakk. Det var jeg som startet denne tråden................ Ser at her er mange meninger om hvordan neglene skal være. Jeg for min del er ikke vant til å lakke disse til vanlig. Har selv bitt negler i 30 år (!!) har endelig klart å slutte med denne stygge uvanen. Har kjøpt meg blank neglelakk, og en blank lakk som heter manicyre strong............er for å styrke neglene. Har egentlig ikke tenkt å gjøre så mye mer enn dette. Trøblete hvis neglelakken begynner å flasse, hvis du er borti noe, eller om en negl knekker. Det enkle er ofte det beste uansett!! Vi er så stasjet ellers, at neglene kan egentlig bli for mye. Det er nå min mening. Men smaken er som baken; den er delt!! Og bra er jo det. Tenk hvis alle bruder var like Sitter nå med hårkur i og ansiktsmaske. Må prøve å være fresh til den store dagen, om 5 dager................iiiiik.......... Fine blir vi jo uansett!!!!
rsa Skrevet 2. september 2007 #22 Skrevet 2. september 2007 Jeg filer dem vel pene, og klasker på litt blank lakk
*Emma* Skrevet 2. september 2007 #23 Skrevet 2. september 2007 Jeg hadde satt på ett par ganger før bryllupet sånn at jeg syns det føltes naturlig. de kan dessuten files ned om du syns de er for lange. Ang kostnad så var dette ikke noe vi hadde i budsjettet, men noe jeg betalte av mine egne penger fordi jeg hadde lyst. Akkurat som jeg kan ha lystt il å gjøre det neste uke og betaler for det selv da også.
LilleSolstråle Skrevet 3. september 2007 #24 Skrevet 3. september 2007 Jeg har problemer med hva jeg skal gjøre med neglene. Jeg har bitt negler i mange år, men har endelig klart å slutte. Men jeg har ikke fine negler, de er ganske brede og brekker utrolig lett. Jeg har nesten ingen erfaring med og klippe og file neglene. Hvordan få fine negler frem til bryllupet? Og skal de være med eller uten lakk? Og hvordan får man lakken fin? Jeg er akkurat som deg Så jeg skal ha løsnegler i bryllupet. Det kan bli utrolig fint og se veldig naturlig ut. Skal ikke bruke no farge/neglelakk da..
Gjest vimse Skrevet 3. september 2007 #25 Skrevet 3. september 2007 Tråden er ryddet, reglene. vimse-mod
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2007 #26 Skrevet 3. september 2007 Jeg synes bryllupet er sinnsykt dyrt som det er og kommer til å ha korte negler med blank lakk som vanlig.
Gjest Blondie65 Skrevet 3. september 2007 #27 Skrevet 3. september 2007 Til dere som tygger/har tygget negler og ønsker sterkere negler. Jeg har tygget negler i åresvis. En dag bestemte jeg meg for å slutte. Etter litt prøving frem og tilbake fant jeg ut at hvis jeg lakket neglene var det lettere å holde dem "utygget". Til å begynne med syntes jeg de knakk bare man så skjevt på dem men da fikk jeg et produkt som jeg smurte neglene med som gjorde dem sterkere. Jeg synes at naturlige negler er penest. Nå har jeg dem ikke spesielt lange fordi de fremdeles knekker lettere når de når en viss lengde. Men de stikker nå 3 mm ut fra fingertuppen. Så moralen er: hvis det er et stykke frem til bryllupsdagen og du har lyst å ha dine egne pene negler så slutt å tygge i dag. Jeg ville nok spandert filing og profesjonell legging av lakk til den store dagen, men falske negler hadde jeg ikke orket selv. Jeg er enig i at man legger merke til hender og negler - men jeg ville nok lagt merke til en som ikke var vant med lange negler som "fomlet" litt også.
PippiBrud Skrevet 7. september 2007 #28 Skrevet 7. september 2007 Det er mange som legger støpte negler for første gang i forbindelse med sitt bryllup. Til dere som vil det, må dere tenke dere godt om. Ikke bare er det veldig dyrt, men har dere tynne negler som brekker fort fra før, vil de bli enda værre etter en omgang med falske negler. Jeg har tidligere jobbet som negldesigner i mange år inne i Oslo. Og uansett hvordan man vrir og vender på det, så setter akryl/geleen seg fast i de øverste lagene i neglen. Det er slik de holder seg fast. Etterhvert som ukene går, løsner de mer og mer fra neglen, men ikke uten at de ikke tar med seg de øverste lagene som de satt fast i, ergo; neglene dine blir ennå tynnere enn det de var. Dette er selvfølgelig ikke permanene, neglene dine vokser ut igjen, og etter 4 mndr er de helt utvokst og normale igjen. Noen dessverre vil oppleve at den falske neglen begynner å løfte seg fra neglplaten allerede noen dager etter at de ble lagt på. Det har med at neglen ikke er vant til dette stoffet som blir lagt på, og det kan være at rett og slett den naturlige neglen har en passform som ikke passer til falske negler. Flate, brede negler er de verste, og begynner ofte å "miste" den falske neglen sin ganske kort etterpå. Jeg har selv opplevd det. Jeg er perfeskjonist, og sendte aldri hjem kunder jeg ikke var helt fornøyd med. Dessverre var det ofte slik at de med ikke så fine naturlige negler, ville ha på falske. Uansett hvor mye jeg forklarte om hvordan dette fungerer, at de t var stor mulighet for at de falske neglene ville begynne å løfte (avogtil tilogmed før bryllupet deres) og at kunden mest sannsynligvis ville bli mer fornøyd med en vanlig manikyr med blank lakk (som koster 1/3 av prisen), så måtte de ha falske negler, men fransk tupp. Husk, det er like delikat og lekker med kortstelte negler med lys lakk, som med lange franske negler. Nå synes jeg at 90% av negldesignere gjør en utrolig dårlig jobb, jeg har venninder som får stelt neglene sine, og noen av de er så utrolig stygge. Den franske tuppen er ikke lagt jevnt og pent, ofte for langt inn på neglen så den rosa delen av neglen blir stumptete og kort (ser ut som de har bitt negler), de er altfor firkantet og lange og unaturlige. Og tykke, ikke minst. Fysj!!!! Det er noen år jeg har jobbet som negldesigner nå, men det er bare ett sted jeg kan anbefale og det er Neglakademiet på Skøyen i Oslo. Det er noen nye der nå som jeg ikke kjenner, men jeg vet de bare ansetter de beste. De hører på det, og du får kvalitetnegler!! Men for dere andre som ikke vil ha falske negler: 1) Så fort som mulig, begynn med SOLAR OIL fra Creative Nail Design. Det er den beste negloljen som finnes!! Masseres inn på neglene hver kveld før du legger deg (det skal ikke vaskes bort, det skal trekke inn i neglen) Dette gjør at neglen din blir mindre sprø, og mer fleksibel. Neglbånd blir som nytt etter noen uker. Smør også på hvis du kjeder deg på jobb, ser på dagsrevyen.... Jeg har en flaske på nattbordet, en i veska, en på jobben, en hos mamma og pappa.... Jeg er Solar Oil fanatiker, men jeg har fantastiske negler (IKKE FALSKE!!!!) 2) Når du skal stelle neglene, kjøper du deg en fin neglfil for naturlige negler (Ikke stål fil, de ødelegger neglen din helt!!). Neglfilen skal være myk. 3) Bruk underlakk fra Creative Nail design; heter Stickey. Eller du kan bruke Toughen Up, eller Ridge Out. Alle disser får du fra Neglakademiet og andre neglsalonger. 4) Lys neglelakk. Seche Rose, fra Seche er bare helt fantasktisk! Et eller to lag med denne er nydelig. Negligee fra Creative er også lekker, den har noe skimmer i. 5) Overlakk!!! Overlakk!! Overlakk!! Det er så viktig!!! Hvorfor bruker så få jenter underlakk og overlakk? Og det kan ikke være samme produkt!! Det er bare lureri! Underlakken skal være litt klissete, overlakken hard og blank! Umulig å få disse sammen i et produkt. Overlakken du skal bruke er SECHE VITE fra Seche. Det er den beste. Den gjør at lakken tørkere fortere, også om du har mange lag med lakk. Denne kan man også bruker for seg selv over en underlakk fra Creative Nail som er de beste. Alle disse produktene kan du kjøpe over nett (søk på google) og på forskjellige negl salonger i alle stor byer. Prisen er litt mer enn de vanlige lakkene du får på Vita, men bare det beste er bra nok for bruder!!! Jeg jobber ikke som negldesigner lenger, så jeg tjener ikke noe på å utgi denne informasjonen. Jeg skal gifte meg til juli neste år, og ville komme med noen gode råd. Jeg skal ha naturlige negler!!! Med lys lakk fra Seche !!! Og husk: å kjøpe disse produktene vil kanskje koste deg like mye som ett sett med falske negler, men de vil jo holde deg ihverfall 5 mdnr lenger!!!!!! Og alle vil misunne neglene dine!!! Beklager at denne ble superlang!! Lykke til!
Gjest nextlife Skrevet 7. september 2007 #29 Skrevet 7. september 2007 Ja, lurer litt på hvordan dette blir hos meg, skal nemlig lage maten selv, dette må jeg gjøre dagen før dagen. Og jeg kan IKKE lage buffètmat en hel dag med nylagte negler. Og mine egne er ikke noe å presentere, så.... noen tips?
PippiBrud Skrevet 7. september 2007 #30 Skrevet 7. september 2007 Ja, lurer litt på hvordan dette blir hos meg, skal nemlig lage maten selv, dette må jeg gjøre dagen før dagen. Og jeg kan IKKE lage buffètmat en hel dag med nylagte negler. Og mine egne er ikke noe å presentere, så.... noen tips? Du kan lese det innlegget jeg la inn over her, det sm står midt på punkt 1-5. Stell neglene dine selv på morgenen før bryllupet. Hvis du kjøper inn produktene en stund før kan du jo øve å se hvor lang tid du trenger og hvor lang tid det tar før lakken tørker. Eller du kan gjøre det på kvelden etter du har laget maten, men jeg anbefaler 3 timer før du legger deg, ellers våkner du med laken-striper i lakken.... Pent filte, korte, lyslakkerte negler er kjempelekkert!!!! Lykke til!!! Tips til alle: for at neglelakk skal tørke fortere, så stå med neglene under iskaldt rennede vann. Neglelakk er laget for å stivne i kulde.... Og det betyr : Få neglakken ut av kjøleskapet for dere som fremdeles setter det der. Det eneste som trenger å stå der er parfymer som sjeldent blir brukt og eksklusive kremer. Neglelakk blir tykk og vanskelig ved å stå inne i kjølespa, di forkorter da levetiden til lakken.....
Gjest Frk Åberg Skrevet 7. september 2007 #31 Skrevet 7. september 2007 Jeg vil ha naturlige negler når jeg gifter meg. Har ikke sansen for støpenegler, da det ofte ser unaturlig ut (hvertfall de jeg har sett - de blir alt for tjukke og store, og den franske manikyren mange velger ser ofte kunstig og påmalt ut). Jeg tenker å la neglene vokse litt, ikke for mye. File dem og legge på en matt, lys beigerosa, naturlig lakk.
miss_universum Skrevet 7. september 2007 #32 Skrevet 7. september 2007 Jeg biter negler (klarer aldri slutte helt..), så jeg skal absolutt ikke "ha på meg de"...hehe.. Jeg er så heldig å ha en venninne som har proff neglestøpe-salong hjemme i leiligheten sin (hun har gått på mange kurs og har mange ukjente kunder). Så hun støper negler på meg, med fransk manikyr. Kjempefint!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå