Gå til innhold

Hvorfor menn ikke kan lytte og kvinner ikke kan lese kart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst til å lese denne boken, og kan selvsagt låne den på biblioteket, men tror dette kan være en bok jeg plutselig får lyst til å understreke ting i og legge igjen på nattbordet til min kjære.

Derfor lurer jeg på om noen kanskje har et eksemplar liggende et sted bortgjemt i et skap eller nedstøvet i en hylle som de gjerne vil kvitte seg med? Jeg betaler selvsagt en liten slant for boken og porto for å få sendt den til meg.

Tar også gjerne mot tips om hvor jeg evt kan finne et eksemplar i butikken.

B.

post-17880-1188552553_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Gjest AnneShirley
Skrevet

Slike enkle generaliseringer irriterer meg..

Jeg KAN lese kart (bedre enn de fleste menn ;) ) og min mann KAN lytte (selv om han ikke alltid vil ;) ).

Selvfølgelig finnes det kjønnsforskjeller, men PERSONLIGHETSforskjellene er både større og mer interessante for å bli kjent med og komme ut av det med mennesker.

Skrevet

Joda, jeg er helt enig. Jeg greier meg fint med kart jeg altså. Jeg har skjønt det slik at denne boken er en meget god bok når det gjelder forhold, og at den tar for seg generaliseringer, men ikke nødvendigvis mener de er riktig. Jeg syntes boken hørtes fornuftig ut, og den har blitt anbefalt meg av flere.

Forøvrig passer tittelen Hvorfor menn bare kan gjøre én ting om gangen og kvinner snakker i ett kjør bedre på meg om min kjære. :) Han greier virkelig ikke gjøre mer enn én ting om gangen og jeg prater ustanselig. :sjenert:

Skrevet

Nåja...kona mi har ikke stedssans, hun greier ikke lese kart og hun kan ikke lukeparkere. Da er det greit at nabokona er en kløpper på alt dette og mer til, for da går jeg ikke i fella og generaliserer kvinner på denne måten. :regn:

Skrevet

Besøk ditt lokale bibliotek eller ring radioens "Brita hjelper deg".

Gjest Thelma :-)
Skrevet

Det passer ypperlig på meg .. ikke har jeg stedsans og ikke kan jeg lese kart .. :) Men GPS er en genial oppfinnelse :fnise:

Skrevet

Sikkert veldig flott bok for deg, men det er ikke dermed sagt at partneren din ønsker å få tingene presentert på den måten. Kan være han ikke er interessert i slike bøker i det hele tatt, og da blir det helt feil om du skal understreke det som er viktig for deg å få frem.

Ønsker du å dele denne boken med partneren din, bør du kanskje få han til å lese den selv.

Skrevet

Denne boken er genial.. Er ikke for generalisering på den måten, men du verden så mye det er som stemmer for begge parter... Derimot er det en del ting jeg kjenner igjen på guttesiden for meg og så hvem vet..

Prøvde en del ting på eks kjæresten min når jeg hadde lest boka og en del av de tinga viste seg og funke autoatisk, så det er nå en del likhet mellom boka og virkeligheten..

Skrevet (endret)

Damn, hadde den boka ligget på mitt nattbord med highlights, hadde den gått i peisen på pur faen. :fnise: Mer irriterende måte å skulle presentere noe i et personlig forhold enn en bok, skal man lete lenge etter.

Jeg kan å lytte selektivt når noen sier noe interresant til meg, og dama betjener GPS'n og kart som en garvet taxisjåfør, så ser heldigvis ikke behovet.

Endret av caso
Skrevet

Det var da mange som mente mye om mitt valg av bok. Dette er et valg min samboer og jeg har gjort sammen. Jeg trykker ikke mine meninger nedover hodet hans, og han gjør ikke det med meg heller. Vi ønsker derimot å prøve å forstå hverandre bedre for å unngå konflikter over små bagateller. Dette er kanskje ikke noe som andre har lyst til å gjøre, men vi har det.

Hverken jeg eller han passer inn i stereotyper av menn og kvinner, og har stor forståelse for at generalisering ikke fungerer på alle. Menn og kvinner er allikevel forskjellige, og hvis denne boken kan hjelpe oss litt på vei for å forstå hverander bedre, så er vi begge glad for det.

Har forøvrig lånt boken på biblioteket og synes så langt den er mindre generaliserende enn Menn er fra Mars, Kvinner er fra Venus. Samtidig er den til tider hysterisk morsom, og vi har begge følt oss ganske truffet av det som står der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...