Gjest ¤*Morgensol*¤ Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 Jeg har lyst å lage noe sikkelig godt til lørdagskos i morgen. Noen gode tips??
Gjest Alou Skrevet 31. august 2007 #2 Skrevet 31. august 2007 Ostesuffleè med grove baguetter til (evt. også bacon). Blomkålform: Hvit saus m/revet ost, kokt blomkål, stekt bacon, ost på toppen og inn i ovnen til osten er smeltet. Kjøttdeig og en Toro gryte (jeg bruker mest Spansk gryte) og poteter i form. Skjær skrelte poteter i skiver og kok dem passe møre. Legg dem nederst i en ildfast form med litt olje og hell over gryten med kjøtt. Ost på toppen. Inn i ovnen til osten har smeltet.
Latee Skrevet 31. august 2007 #3 Skrevet 31. august 2007 Denne hadde vi til middag idag, nydelig Har slått an hos alle jeg har laget den til.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2007 #4 Skrevet 31. august 2007 Denne hadde vi til middag idag, nydelig Har slått an hos alle jeg har laget den til. Den har vi lagd noen ganger nå også - og den kan absolutt anbefales Lett å lage også, så lenge man har ingrediensene. Ellers synes jeg ovnsstekte kyllinglår (marinert med f eks sitron, olje, salt, pepper, hvitløk og evt urter) med grønnsaker (gulrot, løk, sellerirot, også ovnsstekt) er kjempegodt. Vi pleier å ha ris til, og bruker kraft fra stekingen som saus. Av desserter eller sånn type kos foretrekker jeg enkle kaker som kladdekake eller eplekake, førstnevnte gjerne med rørte bringebær e.l. til, sistnevnte med is. Og når vi først er inne på is - hjemmelagd is er godt - og enkelt å lage bare man har tid til å røre i blandingen mens den fryser. En grunnoppskrift og diverse annet finner du her. Om du bruker bær fra hagen til smak i isen, tror jeg det holder med 1-1,5v dl bær som kokes i litt vann med sukker i en stund før du blander det i kremen, men det kommer kanskje an på hva slags bær det er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå