Gå til innhold

Ikeas baderomsmatte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at barn kom i hus, fant jeg fort ut at disse mattene måtte byttes ut med jevne mellomrom, derfor ble Ikeamatten kjøpt inn for en liten tid tilbake. Men jeg har et problem. Når jeg tar matte opp og skal vaske den, så sitter det mye gummi igjen på flisene. Kjedelig å måtte skrape opp gummi hver gang jeg skal vaske matten. Er det flere som har dette problemet? Har du en matte som ikke gir i fra seg dette? Hvor evt. kjøpte du den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår Ikeamatte gjør ikke dette, men vi har ikke varmekabler under flisene. Har du varmekabler? Kanskje det får gummien til å smelte? Mener å ha lest et sted at man ikke bør bruke matter på badegolv med varme for det blir for varmt under.

Skrevet
Vår Ikeamatte gjør ikke dette, men vi har ikke varmekabler under flisene. Har du varmekabler? Kanskje det får gummien til å smelte? Mener å ha lest et sted at man ikke bør bruke matter på badegolv med varme for det blir for varmt under.

Ja jeg har varmekabler. Men det har da ikke sjedd med andre matter jeg har kjøpt. Men det høres jo logisk ut at det smelter.

Da konkluderer jeg med at jeg ikke kan kjøpe ikeamatte flere ganger.

Skrevet

Ser for meg at det kan være det som er problemet. Vi har den avlange typen av baderomsmattene. Er det den du og har?

Skrevet
Ser for meg at det kan være det som er problemet. Vi har den avlange typen av baderomsmattene. Er det den du og har?

Ja den er avlang. Fillern, nå må jeg ut å kjøpe meg ny matte. Tror at den siste jeg hadde var fra Ahlens. Da er den i boks.

Takker. :jepp:

Skrevet

Vi har vinylgulv med varme - sitter ikke noe igjen der.

Åhlens ja - lurer på om jeg skal finne frem bambusmatrten jeg har derfra igjen (bytter alle sånne ting med jevne mellomrom)

Skrevet

Jeg fikk samme problem med badreomsmatte fra ikea, men kjøpte noen på Hemtex istedet og nå har jeg ikke gummirester på badegulvet lenger:)

Skrevet

Jeg har også baderomsmattene fra IKEA, Toftbo til 98 kroner stykket. Har varmekabler på det ene badet men ikke opplevd at gummien sitter fast på flisene.

Skrevet

Jeg hadde også den avlange fra IKEA. Den satt fast som bare juling, jeg brukte evigheter på å få den av fra vinylen igjen faktisk. Tok den med tilbake til IKEA, klagde og sa at badematter bør tåle å ligge på vinylgulv me varmekabler. IKEA var veldig greie og ga meg pengene tilbake.

Skrevet
Jeg hadde også den avlange fra IKEA. Den satt fast som bare juling, jeg brukte evigheter på å få den av fra vinylen igjen faktisk. Tok den med tilbake til IKEA, klagde og sa at badematter bør tåle å ligge på vinylgulv me varmekabler. IKEA var veldig greie og ga meg pengene tilbake.

Sikker lurt å klage. Et godt råd. Jeg er bare så lei av å dra hit og dit for dagen at jeg lar den ligge. Kanskje det heller blir en lørdagstur til byen, til Åhlens. :jepp:

Skrevet

Vi kokte baderomsmatten fra IKEA noen ganger. Da forsvant det meste av gummien og dermed problemet. :jepp:

Skrevet

Kan det også ha med å gjøre at en legger matten tilbake på gulvet mens det fortsatt er fuktig? Ser for meg at fukten og varmen fra gulvet gjør at matten limer seg fast...?

Når det er sagt , trenger en egentlig matte når en har varmekabler? Vi har matte på gjestetoalettet, for der er det ikke varme i gulvet, men ikke på badet.

Skrevet

Faktisk så var vi inne på akkurat dette her en dag jeg og noen venninner... var faktisk flere som hadde opplevd det samme med ikeamatter på varme fliser.. har ikke tort å bruke sånne siden jeg.. Det var en sinnsyk jobb å få fjernet limet fra flisene!

Skrevet

Det er noe piss ja. Men om vi trenger matte, ja det er den klassiske diskusjonen her hjemme. Jeg vil ha matte, han ikke. Dermed blir det matte :babyjente:

Skrevet

Min badematte er fra Saape, den har ikke sånn gummi under seg :)

Skrevet
Ja den er avlang. Fillern, nå må jeg ut å kjøpe meg ny matte. Tror at den siste jeg hadde var fra Ahlens. Da er den i boks.

Takker. :jepp:

Man skal jo ikke ha matte på gulvet hvis man har varmekabler da. Det blir jo sinnsyk varmgang i varmekablene.

Skrevet

opplevde akkurat det samme med badematte fra ikea, skrapte en evighet for å få det av, men jeg tror også det har med en kombinasjon av varmekabler, litt fuktig gulv og at gummien rett og slett smelter... Det letteste er vel å se etter en badematte som ikke har gummi under, de fleste steder har det, men de er kanskje ikke så billige som fra ikea.. Jeg har fler som jeg bytter på dvs, de blir kokt med jevne mellomrom, da trenger man ikke flere enn 2stk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...