Gjest Gjest_sol_* Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 ser at det er så mange her inne som har bestilt feks frisør time eller brudebukett (sett tilbake på noen eldre tråder også) Mange skriver at de har bestilt time; både for seg og forlover og bestilt brdebukett og små buketter til bruepikene, UTEN Å AVTALE PRIS!! så spør de her i kg om hva andre har betalt og blir sjokkert over prisen. det er så viktig å spørre om pris og å avtale en fast pris!! sånn sm hun med fri bar og det plutselig ble dyrere enn antatt. det er så viktig å ha alt orden for deg selv og for å hole nervene i sjakk.... dreit meg ut selv, så bedre å advare andre.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2007 #2 Skrevet 31. august 2007 helt enig, selv om det kan bli litt vanskelig å få en eksakt pris. dvs hvis man skal ha en spes brudebukett og har spesifisert hvilken blomster man skal ha, kan det være vanskelig å gi en eksakt pris, siden blomsterbutikken heller ikke kan være hundre prosent sikker på hva disse blomstene vil koste, men man bør ha en avtale om hva de kan koste, dvs at man får en idee om hva de pleier å koste og at man får beskjed så fort som mulig dersom det blir dyrere, da kan man jo evt bruke andre billigere blomster.... når det gjelder frisøren gjelder jo det sammen, men er kanskje litt lettere å få en fast pris siden de gjerne tar betalt for timen,og man har jo gjerne en prøvetime slik at man vet hvor lang tid det tar. en del frisører har vel dessuten en fast pris for brud... men man bør helt klart be om en pris, ting kan fort koste myyyye mer enn man tror og hva gjør man da, er håret satt opp og blomstene satt sammen er det ikke mye annet å gjøre enn å betale....
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 31. august 2007 #3 Skrevet 31. august 2007 Jeg avtalte ca pris. Fikk beskjed om at det i forbrukerloven (?) står at hvis man avtaler pris kan det ikke avvike mer enn 10% begge veier. Min erfaring er at det ble den prisen vi avtalte, hverken mer eller mindre
tingeling Skrevet 1. september 2007 #4 Skrevet 1. september 2007 Jeg spurte for sikkerhets skyld frisøren om dette og endte opp med å avbestille øyeblikkelig. Ble rett og slett når hun fortalte at minstepris for brud (uansett hva de gjør) var 2000,- hvorfor skal man betale en minstepris bare fordi man er brud??? har nå bestilt hos noen som har fast timepris på 750,- og det er helt greit. Det er mulig at det kommer til å koste 2000,- men da vet jeg ihvertfall at det er for at den tiden er brukt. tingeling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå