kitekatt Skrevet 30. august 2007 #1 Del Skrevet 30. august 2007 Har 3-4 lange halskjeder. Jeg faller for de i butikken, men ender opp med at jeg ikke bruker de heldigvis er de ikke dyre. men hvordan bruker dere de? Dobbelt? Dobbelt med ene rekka stramt rundt halsen og andre rekka hengende ned? Dobbelt med knute rundt den lengste rekka? Dobbelt med knute rundt begge rekkene? Enkelt med knute? bare rett ned enkelt (da rekker de jo ofte til magen)? Jeg får fnatt av å ha de slengende rundt. Legger seg rundt puppen, oppi kaffekoppen osv, så jeg lurer på hvordan andre løser det Hadde vært kjekt å få brukt de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariposa Skrevet 30. august 2007 #2 Del Skrevet 30. august 2007 Dobbelt med knute rundt begge,da holder det seg på plass og blir ikke for langt. Hvis det kun er knute på den lengste rekken, flyr den andre opp til kvelningsmodus i halsen. Det går jo å bruke det dobbelt uten knute også,men da blir det mye slenging + at de henger seg opp i alt mulig glidelås,lommer,knapper,veske etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kitekatt Skrevet 30. august 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 30. august 2007 Dobbelt med knute rundt begge,da holder det seg på plass og blir ikke for langt. Hvis det kun er knute på den lengste rekken, flyr den andre opp til kvelningsmodus i halsen. Det går jo å bruke det dobbelt uten knute også,men da blir det mye slenging + at de henger seg opp i alt mulig glidelås,lommer,knapper,veske etc. Ja, kvelningsmodus er ikke noe særlig Kjenner igjen den! Beste er når kjedet fester seg til armlenet på kontorstolen og man reiser seg fort opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 30. august 2007 #4 Del Skrevet 30. august 2007 Som regel enkelt eller dobbelt, eventuelt med forskjellige lengder. Synes ikke noe om knuter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 30. august 2007 #5 Del Skrevet 30. august 2007 Har dei som regel lange, eller dobbelt. Ein sjeldan gong knute, men nesten aldri. Eeeeelskar lange smykker og har tusenvis. Såg eit fint på HM idag også, som eg måååå ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kitekatt Skrevet 31. august 2007 Forfatter #6 Del Skrevet 31. august 2007 Hvordan fixer dere dette med kvelning og at det henger seg fast i alt, legger seg rundt puppen osv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 31. august 2007 #7 Del Skrevet 31. august 2007 Min erfaring (jobber i en butikk hvor vi selger hovedsaklig smykker, vesker.. etc ) er at slike lange kjeder tar seg best ut på jenter med litt mindre pupper, hvertfall de lange og tunge kjedene, ellers gjør det som kitekatt sier, de legger seg rundt den ene puppen.. og det er bare utrolig irriterende å gå å fikse på det hele tiden. Føler det ser litt komisk ut rett og slett. Det går an å unngå dette om man bruker en ganske løs og vid topp, da ligger kjedet bedre på plass og henger som oftest pent på midten. Selv elsker jeg kjeder, og har da som mange andre, dilla på lange! Sånne typiske "pendant necklaces" (medaljong-smykker eller hva jeg skal kalle det..) er jo kjempepopulære og passer perfekt til tunikaer. Ellers kan man lage en unik look ved å kombinere flere lange perlekjeder.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bex Skrevet 31. august 2007 #8 Del Skrevet 31. august 2007 Bruker mye lange smykker, jeg, og jeg har da ganske store pupper. Jeg har noen lange kjeder som det er pynt på nederst, slik at det holder seg fint på plass mellom puppene. Ellers lager jeg noen ganger sånn "Mette Marit-knute" på kjedene. Da blir det jo endel kortere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå