Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er nå 7+2 på vei og har den siste uken vært plaget med kvalme og den kommer uansett tid på døgnet tilogmed om natten våkner jeg.

Er det noen som har gode råd, kjenner kroppen min har det ikke godt og jeg klarer ikke trene heller, knapt gå en tur rett etter at jeg har spist.

(tror det henger sammen med lavt blodsukker, for jeg får det når det går et par timer siden sist måltid...) Men jeg kan vel ikke stå opp om natten for å spise....sukkkk noen gode råd der ute?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Prøv armbånd mot sjøsyke - en slags strikk med en perle el.l. på innsiden av håndleddet. Kjenner flere som har blitt kvitt svangerskapskvalme med dette.

Skrevet (endret)

xxx

Endret av leoanna
Skrevet

Skjønner problemet ditt. Var ekstremt plaget av hyperemesis til uke 15 da ga det seg litt. Selv om jeg enda er kvalm.

Dessverre så var det ikke noe som hjalp meg så jeg lå i nesten 4 mnd jeg og bare kasta opp døgnet rundt...

Men jeg kjenner andre som har hatt nytte av: ingefærtabletter, akupunktur, mye frisk luft, masse vann, mye søvn, spise lite og ofte( pass på at du ikke blir altfor sulten- det trigger kvalme)

håper du blir bedre av kvalmen- og uansett hvor ille det er : DET GÅR OVER_ EN GANG :sjarmor:

klem fra viwi 24+1

Skrevet
Skjønner problemet ditt. Var ekstremt plaget av hyperemesis til uke 15 da ga det seg litt. Selv om jeg enda er kvalm.

Dessverre så var det ikke noe som hjalp meg så jeg lå i nesten 4 mnd jeg og bare kasta opp døgnet rundt...

Men jeg kjenner andre som har hatt nytte av: ingefærtabletter, akupunktur, mye frisk luft, masse vann- men drikk små slurker om gangen, mye søvn, spise lite og ofte( pass på at du ikke blir altfor sulten- det trigger kvalme)

Dersom du ikke får noe mat i deg kan det være lurt å blande FARRIS med Eplemost eller juice for da får du i deg mineraler og vitaminer kroppen din trenger.. Det gjorde jeg og da fikk jeg iallfall noe i meg...

håper du blir bedre av kvalmen- og uansett hvor ille det er : DET GÅR OVER- EN GANG :sjarmor: (Litt humor må man vel ha)

klem fra viwi 24+1

Skrevet

Min gynekolog foreslo å bruke postafen 2 stk før sengetid hvis jeg var kvalm. Dette er reisesyketableter og har ingne skade på fosteret sa han. Jeg hadde tatt de hvis jeg hadde kastet opp, men jeg er bare jevnt kvalm, og det er ubehagelig, men til å leve med.

Skrevet

Hei!

Jeg er kvalm i niende uke på rad (er 14+4) og holder på å bli sprø av kvalmen! har hatt en runde med akupunktur - og skal ha en ny imorgen. Det hjelper!

Skrevet

Tror jeg kan anbefalle deg å spise ofte og lite. Jeg er prøver å spise et eller annet 1 gang i timen, når jeg er på jobb, dette hjelper. Men i helgene er jeg ikke flink og sliter derfor ekstra mye ved middagstider. Så det å spise frukt og grønnsake ofte mellom måltiden kan jeg anbefalle deg. Dessuten er det viktig å drikke mye. Helst rent vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...