Gå til innhold

megler gir ikke lyd fra seg

Anbefalte innlegg

Gjest husløs
Skrevet

Jeg har lagt inn et bud på en leilighet. Denne har vært for salg i nesten fire måneder nå, og prisantydningen har blitt satt ned flere ganger. Jeg begynte derfor med et bud som lå 50 000 under prisantydning, for å sjekke litt hvordan ståa var, og siden det ikke later til å være noen andre som er interesserte. Jeg satt en frist på 10 timer. Den gikk ut for snart to timer siden. Jeg har ikke hørt en lyd fra megleren.. Er dette normalt? Regner jo med at budet ble avvist, men jeg hadde jo regnet med at megler ville ta kontakt og vi ifra om at budet mitt var for lavt og evt. komme med et motbud eller si noe om det var andre som var interessert eller hva som helst igrunnen... Det virker jo helt snålt at han ikke gidder kontakte meg i det hele tatt, på visning sa han at de var ivrige etter å selge nå, så man skulle jo tro han var interessert i å få meg til å by mer? Hva skal jeg gjøre nå da? Bør jeg ta kontakt? Når evt? I kveld, i morgen tidlig, i morgen kveld?? Jeg vil jo ikke virke desperat heller... Og hvor mye bør jeg evt gå opp hvis jeg vil gi et bud til? Arg... Noen råd og/eller trøstens ord? Har vært på så mange visninger og er så utrolig lei :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ringt nå hvis jeg var deg. Det er faktisk snakk om "vanlig" folkeskikk og gi beskjed når det gjelder sånne viktig ting (syns jeg da)

Gjest husløs-ts
Skrevet
Jeg ville ringt nå hvis jeg var deg. Det er faktisk snakk om "vanlig" folkeskikk og gi beskjed når det gjelder sånne viktig ting (syns jeg da)

Det var det jeg også trodde det var... Synes det er veldig uhøflig og dårlig gjort av megler. Jeg har jo gått og ventet og vært spent i hele dag, og så gidder han ikke ta en liten telefon engang.

Har vært borti denne megleren før. Han overså meg glatt til fordel for samboerparene som han sikkert så for seg hadde mer penger og derfor var mer verdig hans oppmerksomhet. Men denne gangen var det altså -bare- meg på interessentlisten.

Uff, har litt telefonskrekk, hater å ringe, spesielt når det er til klysete folk :tristbla:

Skrevet

Hvordan går det? Har du fått ringt? Du har jo ikke fått leiligheten da, for svaret skal jo komme innen budfristen din går ut, men jeg ville nok ringt og faktisk gitt beskjed om at du har sitti å venta. Og eventuelt spørre om selger har ett motbud til deg.

Har vært borti noen av disse meglerne selv også, som tror de vet hvor mye penger du har av å se på deg, så utrolig irriterende. :frustrert:

Skrevet

Hva ned å ta direkte kontakt med selger og fortelle at du la inn et bud, men megler har ikke kontaktet deg igjen. De er sikkert like frustrerte som deg over ham...

Skrevet

Er du sikker på at budet kom frem da? Jeg pleide alltid å ringe megler før og etter jeg la inn bud, for å forsikre meg om at han var tilgjengelig og at ingenting gikk galt.

Gjest vimselot
Skrevet

Ring melgeren. Og du virker ikke desperat.

Riktig nok skal han si fra om selger ikke har godtatt ditt bud, du kan spørre hva selger mener og hvorfor megler ikke har gitt deg et svar.

De er en egen rase, jeg "hater" eiendomsmeglere, men jeg har alltid vært selger, likevel har det vært frustrende når megler ikke sier hva som skjer. Og det har hendt.

Som selger via megler, har jeg takket nei, raskt, til bud som har vært latterlig for lave, og det er meglers jobb (synes litt synd på de også) å formidle det til kjøpere.

Jeg har hatt stål-is i magen og bare sittet på gjerdet og ventet på en kjøper, med penger.

Men en megler skal faktisk fungere begge veier, både for selger og for interesserte.

Det er jobben deres.

Jeg har hatt problemer, og megler fikk meg nok litt tett innpå seg, men da begynte han å oppføre seg også, i alle fall lot han som.

Gjest husløs_ts
Skrevet
Er du sikker på at budet kom frem da? Jeg pleide alltid å ringe megler før og etter jeg la inn bud, for å forsikre meg om at han var tilgjengelig og at ingenting gikk galt.

Ja, jeg sendte svar og ba om svar om bekreftelse på at det kom fram, og den fikk jeg med en gang.

Jeg fikk en melding fra megler senere på kvelden. Da påsto han at han ikke hadde klart å få tak i selger?? Jaaaada, det tror vi på... Dagen etter visning bare velger selger å la være å ta telefonen -hele- -dagen-..... Grrr.... Han skulle ta kontakt når han "hadde fått tak i selger".. har ikke hørt noe ennå. Men vurderer sterkt å ringe rett til selgerne nå og gi faen i hele megleren.

Skrevet

Dette opplevde vi også. Da vi ringte fikk vi beskjed om at megler hadde sagt fra om budet til selger og så "glemt helt av det".

Når budet ikke blir akseptert innen fristen er det jo pr definisjon avslått.

Jeg ville lent meg tilbake og tenkt at nå er ballen hos selger..

Skrevet

Vi er i akkurat samme situasjon nå. Har lagt inn skambud, og megler gidder ikke engang ta kontakt for å fortelle at budet er avslått. Utrolig irriterende! Er han ikke interessert i å selge? Vi VET at vi er de eneste som står på lista for denne leiligheten, og vi er faktisk villige til å forhandle på prisen (selvsagt!). Men for all del - hvis selger heller vil gå en runde til med visninger etc i stedet for å se hvor mye hun får tynt ut av oss, så værsågod ...

*oppgitt*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...