Gjest Gjest Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 Jeg vurderer å kjøpe noen Adobe-programmer som er endel billigere å kjøpe fra USA enn Norge - både med og uten MVA... Men er det ok - MVA ordner seg uansett fordi jeg kjøper for firma, men jeg synes liksom det er litt rart når prisene uten vat/mva er ca 30% billigere enn i Norge - i USA koster f eks CS3 Design Premium 1799 dollar = ca 10.500 kr, mens den i Norge koster 16.990 uten mva...? Har jeg i det hele tatt anledning til å kjøpe dem fra USA?
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 Nei, fillern, glem det, det ser ut til at siden registrerte hvor man bor (dvs jeg trykket på en link til de norske sidene tidligere) og at man dermed må betale i norske kroner og norsk pris...? Avventer dette litt
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2007 #4 Skrevet 30. august 2007 Nuvel, men det var ikke "gratisversjonene" jeg lette etter denne gangen
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2007 #5 Skrevet 30. august 2007 Det visst mva på nedlastet programvare nå, også for forbrukere.. "Når det gjelder omsetning av programvare, anses i dag standard programvare som en avgiftspliktig vare, mens individuelt tilpasset programvare anses som en avgiftsfri tjeneste. Etter 1. juli 2001 vil begge deler være avgiftspliktig som henholdsvis vare og tjeneste. Videre vil omsetning av digitale produkter, eksempelvis online kjøp av programvare, etter reformen anses som avgiftspliktig tjenester, uavhengig av produktets nærmere innhold." We are shit out of luck !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå