Gå til innhold

Hva har du spist av frukt og grønt i dag?

Midna

Anbefalte innlegg

Jeg er en av dem som ikke helt klarer å få i meg de anbefalte 5 om dagen, men har nå bestemt meg for å virkelig gå inn for å prøve. Derfor har jeg startet denne tråden for å motivere meg selv, å passe på at jeg rett og slett får i meg nok. Håper flere henger seg på, så kan vi dra hverandre i land!

Hittill i dag har jeg spist:

1: En mellomstor gulrot.

2: 2 "stilker" stangselleri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en av dem som fråtser i frukt og grønnsaker. I dag har jeg spist en salat, en fruktbolle (på jobb får vi kjøpt små boller med masse forskjellige fruktbiter i), det var salat og paprika på baguetten jeg spiste, og i tillegg har jeg spist et eple.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! Nå skal jeg straks spise middag. Har lagd omelett med løk, selleri blader eller hva det heter, sjalottløk og mais i og med tomat skiver over hele toppen. Også har jeg lagd en salat ved siden av med isbergsalat, rød paprika, cherry tomater, stangselleri, mais og litt sjalottløk i. Så får kalle det dagens nummer 3!

Skal spise en banan og et eple senere i kveld og da er jeg i mål i dag : D

Foresten; dere som spiser mye frukt og grønt, merker dere at dere får mer energi av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Vannmelon

Mellom: Acai smoothie

Lunsj: Potetlefser med guacamole med tomater og rødløk, ruccola, ristede pinjekjerner og gravlaks

Mellom: Vannmelon

Middag: Hjemmemekka bønnekaker med løk, poteter og brokkoli

Dessert: Jordbær

Kveldsmat: Vet ikke enda

Jøss, det er jo fem, og vel så det!! :sol:

Jepp, jeg merker veldig stor forskjell når jeg ikke har fått i meg nok frukt, (mer det enn grønnsaker egentlig, men spiser jo ikke kjøtt, så da blir det jo gjerne grønnsaksbasert, så vanskelig å få for lite av det egentlig...). Da føler jeg meg litt inntørket, selv om jeg drikker masse vann (4 liter daglig, gjennomsnittlig tenker jeg). Føler at kroppen min blir veldig glad og fornøyd av frukt! :)

edit: Glemte å ta med at jeg sitter og drikker et stort glass friskpresset balholmseplejuice nå, så da blir det enda en ting! :ler:

Endret av Rainbow Brite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elastica

To epler

Grapefrukt

Ruccolasalat med perletomater og snacksagurk

Agurk på leverposteien på knekkebrødet til lunsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 nektariner

Salat til lunsj med mye gode gr.saker i

Juice ( mana m\drue, blåbær & kirsebær)

Endret av Mosjonisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Som mellommåltid har jeg i dag spist en halv agurk, to nektariner og en håndfull grønne druer. Til middag spiste jeg wok med bl.a. en halv blomkål, to gulrøtter, litt purre, tre tomater, en halv aubergine. Planlegger nå å spise en skål med rips (med vaniljesaus).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Jeg har spist 7 store kiwi, 5 gulrøtter og salat i dag. Så skal jeg spise litt brokkoli sammen med nudler før jeg har lagt meg i kveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: vannmelon

Lunsj: fersk ananas

Middag: en stor porsjon salat ved siden av

Mellom: tørket frukt og nøtter

Kvelds: druer og cherrytomater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Frokost: Hjemmemekka frokostblanding med skummet melk og masse druer

Lunsj: Byggrynssalat med avocado, rødløk, ruccola og granateple :sikle:

Mellom: Vannmelon

Middag: Fiskegrillspyd med ymse grønnsaker + ris og rosépeppersaus

Dessert: Jordbær

Kveldsmat: Vet ikke enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg i fase 1 av dietten ikke skal spise frukt så blir det lite av det på meg de neste 2-3 ukene. Men grønnsaker fråtser jeg i.

Til nå i dag har jeg spist 8 dl tilsammen med salat, agurk, kål, løk, sjampinjong, paprika, squash og chili.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av dem som absolutt får i meg fem om dagen. :)

frokost: grapefrukt

mellommåltid på jobb: en halv boks druer, et eple

lunsj: nektarin, stor boks salat

middag: grateng med en hel blomkål og en hel brokkoli, paprika, tomat, purre, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: fruktsalat av: fersk ananas, jordbær, druer, banan og pansjonsfrukt over.

lunsj:en banan og en nektarin

Middag. lasagne med grønnsalat til

Mellommåltid: tørket bær og mandler

jepp, ble ganske bra det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...