Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

:o Jeg er gravid... :o

Har jo gått å vært dårlig lenge, men har utelukket

graviditet siden de testene jeg har tatt har vært negative..

Men idag ble det to blå..

Men nå viste jeg det fordi jeg våknet med svangerskapskløe

før helga.. (å det har jeg hatt før)

Litt sjokkert for en si...

Prøver ikke å få barn, er student og har allerede to små..

Å har beskyttet sex de sjeldne gangene vi har sex..

Men ble selvsagt glad også over resultatet...

Det var verre med sambo...

Han mener hele utdannelsen min går i dass nå..

Fordi vi ikke får råd til at jeg skal fortsette på skole...

Vi må ha ny bil og vi må ha større plass...

Føler meg litt "rådvill"...

Mange tanker og spørsmål..

Jeg har vært så plaget med bekkenløsning, og siste svangerskap

klarte jeg ikke å gå engang de siste mnd'ene...

Er så redd for å få det igjen..

Får time til lege på fredag...

Må finne ut hvor langt jeg er på vei...

Etter mine beregninger er jeg 9 uker på vei..

(Å det kan stemme med tanke på negative tester, for de

andre svangerskapene mine ble det ikke positivt

før etter 8 uker...)

Å fødselen da.. Herregud... Som jeg gruer meg :o

Hadde en drøm av en fødsels opplevelse 1gang, og

et mareritt 2gang...

Jeg har så mange tanker..Hjelp....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:o 12 stk som har lest innlegget mitt, og ikke

en eneste tilbakemelding.... :cry:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jeg har lest innlegget ditt Jinx men vet ikke helt om jeg skal si "Gratulerer" eller "Stakkars deg". Synes synd på samboeren din hvertfall som allerede har innsett realitetene fremfor å gå inn i en døs av babylykke.

Det ville være synd om du måtte avbryte utdannelsen din.

Milla

Skrevet

Ja jeg vet det ...

Men jeg er fast bestemt på å klare å fortsette å gå skole..

Så jeg starter på nytt semester til høsten, så får jeg

heller ta et skippertak på hjemmebane etter fødsel, og

gå på forelesninger når jeg får det til..

Mange tar jo med seg barna på skolen også, så det skal vel

gå bra.. Dessuten så er det mye selvstudium, så

jeg prøver å se "det positive i det"..

Er litt spent på forholdet vårt nå da, om det

"tåler dette"....

Han er fortvilt samboeren min ja siden han ikke ville ha

flere barn i utganspunktet...

Men nå som jeg er gravid er det ikke aktuelt med abort for

noen av oss..

Takk for svar Milla :P

Skrevet

... du får ha lykke til uansett, jinx!

Skrevet

Takk Ivanka :P

Skrevet

Lykke til!

Dette klarer dere. Bare bruk litt tid på å la sjokket gå over. Du klarer å fullføre utdannelsen din også. Men det blir jo litt tøffere en periode selvsagt.

Fødselsangst kan du få hjelp til hos legen, men det vet du vel - du har jo vært gjennom dette før. Ta en dag av gangen - selv om du var syk sist, trenger du jo ikke bli det nå.

Det virker som om du innerst inne er glad, selv om du akkurat nå ser problemene tårne seg opp. Du må ta deg litt tid, men jeg håper du klarer å glede deg over den lille snart. :hjerte:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Kan jeg spørre om hvorfor prevansjonen sviktet? En skulle tro at en som har 2 barn fra før, har hatt forferdelige fødselsopplevelser og i tillegg er midt oppi studiene ville passe ekstra godt på seg selv.

Milla

Skrevet

Lykke til med graviditeten.

Visst ska det kunna gå bra med din utbildning. Lite jobbigare blir det nog och kanske tar det lite längre tid, men det ska inte behöva vara något hinder.

Milla:

Det finns många orsaker till att preventionen inte fungerar. Utan att veta något om Jinx fall så finns det kvinnor som blir gravida även medan de äter p-piller, kondomer kan spricka och spiraler kan falera. Det enda skydd som är 100%-igt är avholdsamhet.

Skrevet

Sissan : Takk for oppløftende svar :P

Det har liksom ikke helt gått opp for meg enda..

Litt glad, litt betenkt, litt usikker osv.. :ler:

Du skrev det så bra... :wink:

Milla : Ja det kan du spørre om :ler: ..

Svaret er at jeg vet ikke...

Det hender vel at gummien får hull ? :wink:

Har veldig dårlig erfaring med prevensjon..

Prøve forkjellige p-piller men tåler dem ikke..

Blir skikkelig dårlig, og blør i månedsvis..

Vet da søren hva jeg skal gjøre jeg...

Har ikke lyst til å "stenge" heller enda..

P-sprøyta er den eneste jeg ikke har prøvd..

Legen min mente at jeg kom til å blø hele tiden av den...

(jeg gjorde det med hormosspiral)

Derfor har vi benyttet kondomer, de få gangene vi har sex..

Men tar gjerne imot tips om du har noen ? :P

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Milla:

Det finns många orsaker till att preventionen inte fungerar. Utan att veta något om Jinx fall så finns det kvinnor som blir gravida även medan de äter p-piller, kondomer kan spricka och spiraler kan falera. Det enda skydd som är 100%-igt är avholdsamhet.

Hallo! Som om jeg ikke vet det, når min forlovede og jeg er sammen flere ganger over en lenge periode må jeg teste meg for graviditet 2 ganger pr. mnd. Jeg får graviditetstester på blå resept inntil jeg får utført sterlilisering.

Tro meg- jeg vet ALT om det å beskytte seg.

Milla

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jinx- hadde jeg vært deg hadde jeg sterilisert meg- du har 2 barn allerede, høy risiko for bekkenløsning og dere står nå oppi ett vanskelig valg om du skal ta abort eller ikke. Økonomien blir forverret, dere må flytte til ett større hus/ leilighet som du skriver.... du er usikker på om forholdet deres vil tåle denne påkjenningen.

Jeg synes oppriktig talt veldig veldig synd på deg :cry:

Milla

Skrevet

Mulig jeg spør dumt nå og alle andre vet, men hvorfor vil du sterilisere deg Milla? Besluttet at barn ikke hører til i din fremtid helt sikkert, eller genetisk/sykdoms relatert?

Isåfall er det jo et mye enklere inngrep å sterilisere mannen, og enklere å reversere hvis det en dag skulle bli aktuelt også. Resultatet blir jo det samme for dere som par.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Sykdomsrelatert, er født med misdannelser på livmor og eggstokker og en graviditet vil alltid feste seg utenfor livmoren.

Det er livsfarlig og ekstremt smertefullt. Jeg gleder meg til operasjonen og til at jeg kan slappe mer av ang. sex og faren for graviditet.

Men nå skulle dette handle om Jinx....ikke meg.

Milla

Skrevet
Jinx- hadde jeg vært deg hadde jeg sterilisert meg- du har 2 barn allerede, høy risiko for bekkenløsning og dere står nå oppi ett vanskelig valg om du skal ta abort eller ikke. Økonomien blir forverret, dere må flytte til ett større hus/ leilighet som du skriver.... du er usikker på om forholdet deres vil tåle denne påkjenningen.

Jeg synes oppriktig talt veldig veldig synd på deg :cry:

Milla

Nei, du må ikke synes synd på meg ...

Jeg har jo selv havnet i denne situasjonen, og prøver nå å ta

ansvar å gjøre det beste ut av det :P

Jeg tar ikke abort.. Det er ikke aktuelt for noen av oss..

Så hvis forholdet vårt ikke tåler dette, så gjør det ikke det..

Hva jeg gjør etterpå ang prevensjon vet jeg ikke..

Samboeren min snakket om å sterilisere seg idag, men

jeg vet ikke om han mente det seriøst...

Syns jeg er for ung til å sterilisere meg.......

En vet jo aldri hva som skjer...

Skrevet

Uffda. Min svigerinne har prøvd å bli gravid en stund (har faktisk hatt ubeskyttet med mannen i 5 år uten egentlig å ha prøvd, så det var vel med tanke på eventuell hjelp det ble oppdaget) og hun har en stor cyste el.l i livmoren. Hvis hun blir gravid vil det alltid ende med abort eller gravid utenfor som du. Hun spiser østrogen nå i et forsøk på å krympe cysten for så eventuell operasjon, mest sannsynlig ender det med at hun må ta hele livmoren. Jeg leste i kvinnens helse boka mi at dette er et relativt vanlig fenomen blandt kvinner! Ble litt sjokka da.

beklager at jeg tok en tur utenfor tråden...rett tilbake igjen nå.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Ikke noe "uffda" for min skyld- jeg har visst om dette siden jeg var barn og har ett helt uproblematisk forhold til det.

Milla

Skrevet

Dette klarer du nok Jinx!

Når du kommer over det største sjokket bør du nok sette deg ned å se hva du må omprioritere i livet ditt. Og det er ikke sikkert at studiene bør lide. Mange har hatt kortere opphold i studiene på grunn av sykdom eller fødsel og det har gått greit.

Det vil det gjøre med deg også!

Stå på Jinx. Husk du har fått en fantastisk liten gave, - en liten barne-spire! :D

:briller:

Skrevet

Jinx, jeg er helt sikker på at du klarer dette. Du virker så optimistisk og positiv, så det går helt sikkert bra. Med to små fra før vet du jo hva det vil si å ha barn... :P

Har du mange semestre igjen av studiene dine?

Håper for deg at du ikke får bekkenløsning, det hadde jeg selv, og hoppet rundt på krykker som en annen invalid... (Men de var gode å ha, krykkene!!)

Klem fra Miranda :P

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Hei Jinx og gratulerer :D

Det går nok helt sikkert fint, du har jo allerede to fra før og vet hvordan det er å kombinere studenttilværelsen med morsrollen. Kanskje du blir et halvt år forsinket, kanskje ett år? Men hva gjør vel det?

Uansett, lykke til videre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...