Gå til innhold

Hvilke lys skal dere ha på middagsbordet?


brudjuni

Anbefalte innlegg

Jeg må bare innrømme med en gang at jeg er "lyselsker" ettersom jeg kan gå "amok" hvis jeg kommer over butikker som har spesialisert seg på lys i ulike fasonger og farger.

I forbindelse med planleggingen av vårt eget bryllup har jeg nå kommet opp i det problem at jeg ikke vet om vi skal velge de tradisjonelle lysestakene med lange stearinlys, eller om vi skal gå for pyramidelys (i 3 ulike størrelser pr. lysenhet). Kunne tenkt meg å bruke lys formet som roser under kaffen/resten av kvelden.

Hva skal dere velge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kommer til å ha vanlig, mørkegrønne lys i høye glass-lysestaker. Lysene blir det høyeste på bordet, blomsterbukettene skal være lave. Jeg har også vurdert å ha pyramidelys (3 og 3 sammen), men prøvde dette, og syntes det ble for volsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som leier ut selskapslokalet skal dekke bordet vårt, så jeg vet ikke hvilke lys som skal være på bordet. Vet ikke hvilke blomster eller servietter de velger heller.

Jeg stoler på at de gjør sitt ytterste for å dekke et flott festbord, og er glad for at jeg slipper å ta tusen valg med henhold til alle de detaljene.

Lykke til med valget - det blir sikkert fint - og er uansett ikke det dere eller gjestene vil legge merke til på den store dagen, tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hotellet som ordner med det... Men skulle jeg gjordt det selv, ville jeg hatt lave lys... Kanskje flytelys i skåler eller noe... Har aldri hatt sansen for høye sølvlysestaker og høye blomsterdekorasjoner... Man ser jo ikke hverandre da!

Skal høre med dem om mulighetene for å variere litt... Skal iallefall ha diskret og lav blomsterpynt!

Tror kanskje også at tre trekantlys kan bli litt dominerende på et finpyntet middagsbord... Men prøv, så får du se! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha off-white lys i vanlige litt lave lysstaker. Blomsteroppsatsene blir lave - hater å måtte titte gjennom og rundt pynten for å prate med vedkommende tvers overfor meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Princess

Jeg har kjøpt tinnfat som jeg har limt 2 store tinnhjerter på (på kanten) og på disse fatene skal vi ha hvite store kulelys som jeg skal male 2 store sølvhjerter på - med lysmaling. Vi skal ha fargene dyp rødt, hvitt og sølv i bryllupet, og jeg synes hvite lys og sølv er så stilig sammen :wink:

Vi skal ha hvite duker - zinkkrukker med dyprøde roser som blomsterdekorasjoner de sølvfatne med hvite lys (som jeg nettopp nevnte)....og sølvkonfetti utover bordet + sølvservietter.

Bordkortene er hvite med dyprøde hjerter på. Tror dette blir gjennomført og pent etter min smak. Vi blir ikke så mange, og da synes jeg at bordet kan være godt pyntet slik :lol:

Dette ble jo langt utenom spørsmålet ditt - men jeg ble så revet med :o

Lykke til med lysvalget ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde ganske høye/store rødvinsglass med litt kraftig stett. Nederst bandt jeg en gullsløyfe. Oppi var det vann og hvite flytelys. Disse var formet som nøkkeroser og pyntet med gull på kantene.

Bordet for øvrig gikk i hvitt og gull, samt mørke rosafarger/burgunder på blomster og sanghefter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hade ljusstakar och vanliga vita långa antikljus. Det passade bårde dukningen, blomsteruppsättningen och lokalen (sommarhuset/hytten) vi var i.

Framåt kvällen, vid elvatiden när det mörknat, tände vi näckrosformade ljus som flöt i dammen utanför huset. Oerhört vackert. Särskilt barnen var förtjusta och fashinerade av de flytande ljusen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest endelig brud

Jeg hadde tenkt til å bruke burgunderrøde lys, men dette ble ikke anbefalt av de som vi leier lokale av. De sa at lys i farger, kan trekke til seg all oppmerksomheten fra resten av bordet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha kubbelys (ca 25 cm) i hvitt (mer offwhite), med perledekor nede. Perledekoren er hjemmelaget og er samme som serviettringene. Det er perler i 2 forskjellige lillafarger, sølv og "marmor-hvitt" på sølvfarget ståltråd. Det ble vanvittig stilig!!

Det viktigste er vel at lysene du velger står i stil til resten av dekoren på bordet, og at de ikke blir så voldsomme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Har kjøpt kubbelys på IKEA, creme-farvede..skal surre ståltråd med perler rundt for å ta igjen designen på serviettringene.

Setter lysene på skiferheller...tror det blir lekkert! og veldig lite kostbart! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man sett kubbelus o.l. på, som ikke koster stort?

Ser at skifer og tinnfat er nevnt... Flere forslag?

Og hvordan feste disse ståltrådene til lyset? Det høres veldig stilig ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal sette lysene på speilfliser kuttet i riktig størrelse.

Ståltråden surrer jeg rundt lyset nede og fester det med å stikke endene inn i lyset.. Sitter helt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, vi skal ha rundt 100 små te-lys i glass i fargene rød og orange. Har ei venninne her i LA som lager fargede lys i glass og tror det blir bra. IKEA har små glass som man kan kjøpe og male i ønskede farger og da blir det ekstra fint, tror jeg!

Vi gifter oss 24. Mai i Saltdal Kirke. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde telys i små glass på stett vi. Rundt stetten hadde vi knytt et sløyfebånd. Synes dette var en litt morsom løsning. Telysene stod i klynger av 3 og 3 glass og det var virkelig dekorativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha blå tulipanlys( som blir lysere og lysere i tuppen) med gullglitter på. De skal stå på 6 kantede speil.

Tror dette blir ganske fint da fargekombinasjon vi skal ha er offwhite-blå-gull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi kjøpte glasslysestaker i to forskjellige høyder som vi sprayet med gullspray, så hadde vi høye gull-lys i de, og sløyfe rundt lysestakene - de sløyfene var naturhvite med "gull-skjær". Syns det ble lekkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...