Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Scarlet
Skrevet

Hva slags musikk-sjanger liker du, og hvem er dine favorittband?

Når det gjelder musikksjanger så hører egentlig jeg på ganske mye, men det jeg kjøper meg er for det meste metal! D.v.s black, death og heavy-metal. Ellers hører jeg også på en del klassisk. Favorittbandet mitt vet jeg faktisk ikke hva er..synes mange band gjør det utrolig bra i mine ører. Men for å nevne noen favoritter; Dissection, Death, Seigmenn, Borknagar, Ulver, Dark Funeral, Mayhem, Darkthrone...nå kommer jeg ikke på flere i farta, men jeg hører som sagt på mye annet enn dette også. Noen som deler denne interessen med meg? 8)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker trip hop

massive attack, portishead, cat power, ricky jones, tricky, elysian fields, og også

artister som

suzanne vega, fiona apple, julianna hatfield, tom waites,

bjørk, creatures, kate bush,

Også liker jeg også mye annet, men har ikke helt utforsket musikkverdenen ordentlig ennå. Så har mange musikkgap å fylle....

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Trip hop jaaaaaaa :sjarmor: og annen alternativ musikk!

Her går det i Massive Attack, Portishead, Morcheeba, Tricky, Ugress, Ralph Myers and the Jack Herren Band, Air, Belle&Sebastian, Röyksopp osvosv..

Ellers så er Madonna, Michael Jackson og U2 godt reprensentert i hylla mi.

Melissa Etheridge liker jeg godt. Og en del litt hardere rock (begynner å få smaken på stonerrock) :briller:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hever meg elegant over sjangerdiskusjonen, for jeg liker nemlig bare "bra musikk" jeg!

TripHop, HipHop, Hiphip, HeiHopp, Dance, Trance, Chance, France, Postgrungestonerpoppunk (et mulig unntak), AcidHouse, AcidJazz, AcidPostgrungestonerpupprock (nok et mulig unntak)... - det er liksom så lett å gå inn i en slags sjangertåke!

:ler:

For å si det sånn; Jeg ligger et sted midt imellom Marilyn Manson og Vidar Lønn Arnesen!

Skrevet

Alt fra Beethoven og Rossini til Black Sabbath, minus alt som kan minne om Celine Dion og country og western. Liker Yello veldig godt.

Skrevet

Liker utrolig mye forskjellig.

Soul, rock, hiphop, acid jazz... spesielt.

Alt etter humør.

Skrevet

METAL! :sjarmor:

Favorittbandet er definitivt Symphony X. Var på konsert i slutten av mars, da varmet de opp for Stratovarius. Jeg og sambo var ikke de eneste som hadde kjøpt billetter for å se oppvarminga... Stratovarius var en gigantisk nedtur etterpå. Vi gikk tidlig hjem...

Hører ellers på Dream Theater, Fates Warning, Metallica, Dire Straits (henger jo på greip), Queen, Ozzy, Ayreon osv osv + en del norsk black metal. Liker meg best i den symfoniske delen av metallen, og foretrekker en vokalist som faktisk kan treffe ei tone. Sir Russel Allen i Symphony X er suveren... (Hadde det ikke vært for sambo skulle han nok klart å synge seg til det meste hos meg... *kremt*)

Gjest indiangranny
Skrevet

Jeg liker for det meste Country& Western,men liker også boyband noe en kan synge etter og med.BoyZone og Backstreet Boys er jo også bra :)

• 2 uker senere...
Gjest ButtHead
Skrevet

Jeg liker rock og kaizers orchestra.

Skrevet

Rock, Grunge, Metal, Pop, Dance, Trance.... U name it! :lol:

Favoritten er jo Nirvana, da... (R.I.P. Kurt Cobain)

Men jeg kan også høre på Rolling Stones, Tina Turner, Multicyde, Type O Negative, Lynni Treekrem, Elvis, Björn Rosenström, Ræga Råkkers, osv... Som dere ser, et vidt spekter av hva jeg hører på.... Jeg er musikkfrelst sånn sett! :wink:

Lillian

Gjest Virvel
Skrevet

Jeg elsker musikken til Manu Chao, det er bare ikke noe som kan komme opp i mot den! :hjerte:

Ellers hører jeg på Kaizers Orchestra, RHCP, Coldplay, Enya, Jaguares, Los de Abajo, Linkin Park, Beatles, klassisk musikk... you name it.

Skrevet

Nå hører jeg på mye forskjellig, da. :roll: Endel "dunk dunk" musikk, altså techno/trance og elektronisk musikk. Og gothmetal, slik som Nightwish osv. :) Så får jeg ikke vært med på konserten deres 4. og 5. juli. :cry:

Skrevet

Jeg hører på alt fra klassisk til gjennomført, bra rock.

Styrer totalt unna country og opera, samt folkedans og den slags :-?

Skrevet

Jeg liker alt uten jazz, men liker mest hardrock og metal. Favoritter er Skid Row, Metallica og Manson!

Skrevet

Det er letter for meg å svare hva jeg ikke liker:

Trance/techno -spar meg!

Deathmetal -som er synd for jeg kjenner mange som spiller slik musikk.

Styrer unna gammaldans og sånn,men liker noe fra de fleste sjangere.

CeNedra og KATTAstrofe har fått med seg mye bra.

Gjest Mere Te
Skrevet

Jeg liker bra musikk fra de fleste genre (kanskje ikke sk svensktopp/danseband)

klassisk

Vise

Punk

rock:

pop

folkemusikk (arabisk, keltisk, portugisisk, norsk)

Må tilføye: er ekstremt selektiv, det er mao forskjell på vise og vise.... Ikke sant?!

Skrevet

Mine favorittband i øyeblikket er :

Pain

Prime Sth

Hoobastank

Puddle of Mudd

Metallica

Linkin Park

og flere....

Liker også techno, dance og noe pop...altså litt forskjellig, alt etter hvilket humør jeg er i, men "køntri", gammaldans og svensk dansemusikk..NEI TAKK !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...