Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Grusomt! Mon tro om hun ikke fikk den behandlingen fordi hun ikke var norsk. Håper personelet på sykehuset får en kraftig advarsel fra sine sjefer!

Milla

Skrevet

:o :o :o JØSS ER DET MULIG????? :o :o :o

Helt sjokka jeg.. Forstår GODT at hun ikke vil føde mer jeg, hvertfall ikke der.

Hentet maten selv??? :evil: Jeg har lagt MYE på sykehuset og ALDRI opplevd å måtte hente min egen mat- Det er jo en del av jobben det, å servere pasienter mat for søren.

Å ikke få smertestillende når hun føder også da... :roll:

Stakkars dame.. Har ikke ord!!! :roll:

Skrevet

Sånn oppførsel er nok dessverre ikke uvanlig på norske sykehus.

Gjest Scampi
Skrevet

Og enda skriker de om høyere lønn!! - de lever nok ikke etter mottoet "Yt før du krever"...

Dette var helt forferdelig lesning.. Stakkars menneske :( Du er i en så sårbar situasjon, også blir du "tråkka på" av de som er betalt for å være der for deg og støtte deg gjennom en av livets viktigste hendelser.. Har ikke ord. Håper de som var på vakt får en alvorlig refs.

Skrevet

SCAMPI: jeg syns du skal tenke deg litt om før du bare slenger ut kommentarer om at enda skriker de om mere lønn. Du aner ikke hva du snakker om!!!!!

Det du gjør her er å skjære alle over en kam.

Men dessverre skjer det noengang fryktelige ting på sykehusene. Dårlig behandling m.m.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er virkelig trist at enkelte får en slik grusom opplevelse på sykehuset, men må poengtere at det er mange sykehus og mange ansatte. Desverre finner man enkelte som ikke er egnet til å være pleiere, jordmødre, leger osv.

Men synes oppriktig synd på hun som måtte gå gjennom en slik opplevelse.

Gjest Scampi
Skrevet

Men kjære Viwi da - hører man annet enn at folk er misfornøyde med hvordan de blir behandlet på sykehusene?? Har selv vært innlagt, og makan til overlegenhet på personalet skal man lete lenge etter. Selvsagt er det mange unntak - mange som er skikkelig flinke og gjør en god jobb, men jeg synes det begynner å bli litt mange historier der sykepleierene sover på vakt og der de fødende blir dårlig behandlet - eksemplene hagler i media annenhver dag.. Mange burde virkelig tenkt seg om før de gikk inn i omsorgsyrkene, for det er ikke alle som er med-menneske, dessverre.

Beklager kommentaren om lønn, da jeg skjønner at det er et meget ømtålig emne, men mottoet Yt før du krever er absolutt verd å bite seg merke i :) At jeg ikke aner hva jeg snakker om vet du fint lite om.

Skrevet

Selv har jeg jobbet i helsevesenet i mange år og jeg må bare få si at det faktisk er unntakene der personalet er frekke, inkompetente, osv osv.. Det var da virkelig rart at dette skulle være den store massen som gjør en dårlig jobb. Når man og ser på antallet syke som er på sykehuset i løpet av et år så er det et fåtall i forhold som er misfornøyde med behandlingen. At man står lenge i kø eller ikke kan få behandling for sin sykdom er ikke noe personalet kan klandres for.

Jeg blir skikkelig irritert på folk som bare sier at helsepersonell i det store flertal ikke kan jobben sin eller ikke egner seg!!! DET ER FEIL!

Og lønnen har vært fryktelig dårlig i mange mange år, riktignok beveger den seg i riktig retning. For når man springer beina av seg, det aldri er nok folk og pasienter tror de bor på hotell og vil ha all mulig slags oppvartning i tillegg til at man skal ha tid til å yte den pleien og omsorgen pasienten trenger- JA DA er lønna virkelig ikke noe å skryte av!

Jeg syns du burde prøve yrket du SCAMPI før du uttaler deg om denne saken.

Selvsagt syns jeg og at det er fryktelig trist at det skjer slike ting som dette i den artikkelen- men det er UNNTAKENE!!!

Gjest sexysadie
Skrevet

Det er jo ikke ofte ting som dette skjer da, d er jo bare skrekkhistoriene som når folk..

Gjest hjelpepleier
Skrevet

bare så synd av vi som kommer nyutdannet ut i yrket får beskjed om at vi får ikke fortsette i stillingene for vi bruker for lang tid på pasientene!!!!

Det var i allefall den begrunnelsen jeg fikk fra sykehuset. Siden da har jeg ikke jobbet, for jeg følte utdannelsen min var ikke noe verdt.

Det er jo dette vi lærer med hud og hår at pasienten skal være i fokus, og skal behandles i et helhetlig menneskesyn.

Hvorfor skal vi lære alt dette når det ikke praktiseres?

Skrevet

Jeg hadde fanden hakke blitt så krakilsk at jeg hadde laget et sant helvete for de som jobbet der.. Jeg skulle raskt overbevist dem om at en enklere og raskere løsning er å tilfredstille mine krav...synes jeg ser det for meg, jeg med et hode som holder på å komme ut, på vei opp til helikopterdekket og hyler på enten smertestillende eller skifte av sykehus :ler:

Hvis de hadde oversett meg hadde jeg sikkert begynt å kaste ting gjennom vindusruten el.l for å få oppmerksomhet...åhh jeg kan være vanskelig kunde...

Og jeg vil oppfordre alle andre til å bidra likedan :Nikke:

stakkars dame.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...