Gjest gotthard Skrevet 31. mars 2003 #1 Skrevet 31. mars 2003 nevner bare fort bakdelene med og ha dyseleksi , dvs lese og skrive vansker. du bruker mange ord for og si en liten ting, du kan fremed ord men hakke peiling på hvordan du skriver de. du kan ikke ha flere navn her inne siden alle forstår at det er deg pga skrivefeila. enkelte mener du er dårligere en de.(heldigvis ikke mange) du får ikke med deg alt når det er store stykker og lese. enkelte bruker skrivefeil som argument i en diskusjon. ( har ikke skjedd her enda) men utenom det lever du et nesten perfekt liv :D
Gjest indiangranny Skrevet 31. mars 2003 #2 Skrevet 31. mars 2003 nevner bare fort bakdelene med og ha dyseleksi , dvs lese og skrive vansker. du bruker mange ord for og si en liten ting, du kan fremed ord men hakke peiling på hvordan du skriver de. du kan ikke ha flere navn her inne siden alle forstår at det er deg pga skrivefeila. enkelte mener du er dårligere en de.(heldigvis ikke mange) du får ikke med deg alt når det er store stykker og lese. enkelte bruker skrivefeil som argument i en diskusjon. ( har ikke skjedd her enda) men utenom det lever du et nesten perfekt liv :D Hei Skidrow helt enig i det du skriver der,dysleksi er noe herk.Du er ikke alene å ha disse problemene.www.dysleksiforbundet.no her er linken så en kan få mer hjelp og støtte.En blir stemplet for å være dum når en har det,men det er jo en kongelig sykdom. Vi kan skilte med at vi er kongelige vi da !!!!
Gjest Poirot Skrevet 31. mars 2003 #3 Skrevet 31. mars 2003 Jeg synes det viktigste er hvilke kunnskaper en legger til grunn, ikke hvordan personen skriver. har selv mange smarte venner med dysleksi. Imidlertid gjør det jo ikke noe at folk vet det, så kan man slippe usaklige kommentarer. Det viktigste på nett (synes jeg) er at folk bruker avsnitt og punktum!!
Gjest Iselin Skrevet 31. mars 2003 #4 Skrevet 31. mars 2003 Før trodde man dyslektikere var dumme. Nå vet vi heldigvis bedre!
Malou Skrevet 31. mars 2003 #5 Skrevet 31. mars 2003 Skidrow, Hvis noen kommenterer måten du skriver på, kan du jo uten å bruke tid på å forsvare deg, bare vise til dette innlegget. Det må jo være ganske trettende å skulle forklare igjen og igjen... (Selv om du selv sier at det ikke har skjedd her inne ennå, heldigvis...) Meningene dine er de samme, selv om ikke alt er grammatisk korrekt. Selv skriver jeg heller ikke på samme måten her inne som jeg gjør i f.eks en jobb situasjon. Her inne blir det ofte mer prating enn det blir skriving... Jennifer
waco Skrevet 31. mars 2003 #6 Skrevet 31. mars 2003 Skidrow det er faktisk verdens minste problem, at man kanskje bytter ut partyskap med kjøleskap gjør ingenting. Det viktigste er å bli forstått, men for å bli det må man ha motiverte tilhørere som prøver å forstå, og det er da vi kommer til problemet på kg.... kvinnene... ja du hadde rett, det er dem jeg skal snakke om nå. I begynnelsen av da jeg var her, ble jeg selvsagt utsatt for en hetskampanje fordi jeg ofte blander pluskvamperfektum og preterium. Hva gjør man når man er på et sted med så mange fiendlige innstilte damer? - Man må bare overse dem, alle disse kaklehønene som mener det er klokskap å skrive feilfritt, likeheten er slående med gammeldags dumhet, deres rang her i samfunnet er lavere enn det laveste kastefellesksapet man har sett. Når man lever på en slik imagiær virkelighet som disse kvinnene på forumet her lever (det er jo som kjent ikke lov til å si alle kvinner lengere), så er det vel vanskelig å når man skal bedrive oppvaskmaskin og tørketrommel som eneste jobb hele dagen lang (kvinner altså). W
Litago Skrevet 31. mars 2003 #8 Skrevet 31. mars 2003 Fint og oppklarende innlegg Skidrow. Jeg var faktisk ikke klar over at du hadde dysleksi. Jeg trodde du bare bommet litt på tastaturet nå og da slik som vi alle gjør. :D Du har nemlig en veldig fin måte å formulere deg på. Det er aldri tvil om budskapet du vil formidle!
Bettie Skrevet 31. mars 2003 #9 Skrevet 31. mars 2003 Du er langt fra alene om problemet. Og det er irriterende....., men har fint lite med intelligens å gjøre. Siden jeg liker å skrive, har jeg lært meg en del triks - som å skrive om setninger når jeg kommer til et ord jeg er usikker på + at jeg har lært meg en masse ordbilder som jeg kjenner igjen. Men når jeg skriver noe jeg skal sende fra meg offentlig, får jeg alltid noen til å kontroll-lese det for meg. Jeg "ser" sjelden at jeg skriver feil. I dette fora er det vel først og fremst meningene som skal fram - og de har jeg ingen problemer med å se......
Piglet Skrevet 31. mars 2003 #10 Skrevet 31. mars 2003 Jeg har også dysleksi, så jeg tenkte jeg kanskje også kunne bidra med litt informasjon. Det Skidrow beskriver er noen av symptomene på dysleksi, men selve grunnen til disse symptomene er en liten "hjernefeil". Denne feilen gjør at dyslektikeren har problemer med korttids hukomelsen. For meg gir dette seg spesielt utganspunkt i å huske tlf.nr o.l., samt at da jeg var yngre hadde jeg de klasiske les- og skrive vansker. "Normale" menneskers hjerne flytter atoumatisk nødvendig informasjon fra kort- til langttidhukomelse. Dyslektikeres hjerner klarer ikke dette. Det betyr at en dyslektikker trenger noen "verktøy" for å lære å lagere informasjon. Piglet *som idag ikke lengere plages noe særlig av min dysleksi, men som utnytter det litt for å få lov til å skrive på PC på eksamen... :oops: "
Gjest gotthard Skrevet 1. april 2003 #11 Skrevet 1. april 2003 viste faktisk ikke at det var så mange av oss her inne :D fint og vite mann ikke er alene om dette da.. hmmm , kansje derfor ingen har brukt det mot meg enda da ? alle har det så ingen ser det :D
ivanka Skrevet 1. april 2003 #12 Skrevet 1. april 2003 :-) må jo innrømme at jeg har registrert det... men herlighet, jeg skjønner jo hva du skriver! det er jo innholdet som teller, uansett. og du skriver jo veldig bra - engasjerende og gode innlegg, selv om ortografien er litt utradisjonell... at det skal være noe å bruke mot noen, er jo like smart som å bruke mot meg at jeg ikke kan løpe fort fordi jeg er astmatisk og har ett bein som er kortere enn det andre... sånne ting man bare ikke kan noe for og som i det store og hele egentlig ikke er så viktig.
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2003 #13 Skrevet 1. april 2003 Har en sønn med dysleksi. Ikke er jeg helt "ren" på skriving selv heller. Det kan være frustrerende for folk med dysleksi. Særlig når andre komenterer at de skriver feil og at de blir oppfattet som "dumme" Det har vert påpekt flere ganger her inne skrivingen til folk. Det er forståsegpåeere som skal hovere. Antagelig har de lite å skrive om. Om noen er virkelig intresert i hva du skriver, så får de heller ta den ekstra tiden det tar å lese det. Så skriv det du har på hjertet. Syns forøvrig det er uhøflig å komentere andres skrivefeil og måte de skriver på. Det er innholdet som betyr noe. Noen skriver at det er irriterende å lese innlegget til de som skriver med feil, men da får de heller gå ut fra tråden og la være å komentere de. Det er helst de som svarer på abselutte alle innlegg og som skal virke som de er oppdatert på de fleste saker. En kan lese på svarene hvor oppdatert de virkelig er, så jeg lurer egentlig hvem som er mest "dumme" Ha en fortsatt god dag og lykke til.
Gjest Kira Skrevet 1. april 2003 #14 Skrevet 1. april 2003 Er det så farlig, da? Så lenge man forstår hva personen skriver? Skidrow skriver mange fine innlegg, det skal du ha! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå