Gjest indiangranny Skrevet 31. mars 2003 #1 Skrevet 31. mars 2003 Hei :D Dette handler litt om økonomi og prioriteringer. Jeg har lest her inne at folk foretrekker designer varer og alt annet er bare møl i deres øyne.Vi kan kjøpe ting på A-møbler og Ikea,bare det er pent og i vår smak.Vi har kjøpt kjøkken fra Ikea i kremgult og det passet inn her hos oss.Om ikke vi har designer ting i leiligheta så er det pent her,vi setter penger til side og bruker de på reiser og opplevelser og uforutstte utgifter som kan dukke opp. Nå lurer jeg på om dere kjøper alt som er dyrt eller har kommet til dette at billig også kan være bra. hilsen
jordbær Skrevet 31. mars 2003 #2 Skrevet 31. mars 2003 Jeg kjøper det jeg liker. Designermerke eller ikke. Det er jo lattelig å kjøpe helt hvite lamper til 2000kr bare fordi det er et spesielt merke, når du kan få seks prikklike laper til samme pris en annen plass... Tror samboeren min er mer merkebevist enn meg selv.
Gjest gotthard Skrevet 31. mars 2003 #3 Skrevet 31. mars 2003 du taster nå med en som kjøpte ny bukse i 2001 , og brukte da hoff leverandør dressmann , det var sist jeg kjøpte bukse. rabathuset er et fint sted og jeg er på fornavn med kassadama snart. skal bygge kjøkken og bad nå og da er prisen kritisk , et kjøkken er pent enten det er ikea eller noe svin dyre saker , får jeg plasert ting i det er det bra nokk. kjøpte nye vinduer til huset nå , sparte 15000 på ikke og ta et kjent merke , vinduene er tette de
Skusla Skrevet 31. mars 2003 #4 Skrevet 31. mars 2003 Hjemme hos oss har vi noe dyrt og noe billig.. Bryr meg ikke om hvor jeg kjøper ting så lenge de er pene og jeg liker de Jeg har f.eks sofa fra Ikea, og ett dyrt håndlaget bord fra en butikk her jeg bor. Litt av hvert med andre ord. Blir veldig glad om jeg finner billige ting jeg, om det er merke eller ikke spiller for så vidt ingen rolle. :D
chimp Skrevet 31. mars 2003 #5 Skrevet 31. mars 2003 Selv om jeg syns designer-produkter kan være veldig stilig, ville jeg ALDRI prioritert å bruke så sinnsykt mye penger på d.....Handler mye på f.eks IKEA, H&M og sånt......En sjelden gang er jeg så heldig å finne dyrere merker på opphørssalg el noe sånt, og da har jeg gjort et par skikkelig gode kjøp, ikke fordi jeg eg bryr meg om merker, men fordi d er god kvalitet og ser bra ut....Prioriterer å bruke penger på reiser, vi....
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 31. mars 2003 #6 Skrevet 31. mars 2003 Store ting som seng, sofa, hyllesystem ol. kjøper jeg fra designforhandlere, også supplerer jeg med rimeligere ting fra feks. IKEA. Hos meg lever design og rimeligere varer lykkelig side om side. Milla
Gjest Scarlet Skrevet 31. mars 2003 #7 Skrevet 31. mars 2003 Jeg synes billig er best :blunke: Bryr meg ikke om merker lenger..før da jeg var yngre husker jeg at jeg var veldig opptatt av klesmerker, men det er vel bare sånn man er i fjortenårsalderen. Ellers har vi IKEA-ting i leiligheten, og bryr meg egentlig ikke noe om at enkelte av mine venner synes det er rart. Hvorfor er det det?! Hva er vitsen med å kjøpe ting på en dyr møbelforretning når du kan få de til under halve prisen på IKEA? Greit nok at enkelte ting på IKEA kan ha dårlig kvalitet, men jeg er i hvertfall veldig fornøyd med de tingene jeg har kjøpt der... Mulig jeg sporet litt av temaet nå men :blunke:
Gjest Scarlet Skrevet 31. mars 2003 #8 Skrevet 31. mars 2003 Hmm... Fikk følelsen av at etter dette innlegget ser det ut som om jeg bare handler ting på IKEA. Det gjør jeg ikke, men mange av møblene er derfra
MarianneE Skrevet 31. mars 2003 #9 Skrevet 31. mars 2003 Har ikke råd til dyrt design, men trøster meg med at jeg sikkert er like lykkelig uansett.......... For meg er ikke penger løsningen på lykke!
starie Skrevet 31. mars 2003 #10 Skrevet 31. mars 2003 Vi har sofa og salongbord fra IKEA oppå et teppe til 10 000(gave). På veggene har vi noen bilder som er gave fra en kjent maler, familiebilder, IKEA-bilder og gamle kart som er verdt opp til 70 000(også gave). Sengen kostet 16 000 og dynene og putene var dyre, men sengetøyet ellers er fra IKEA og lignende :D Litt av en blanding
Gjest Diva Skrevet 31. mars 2003 #11 Skrevet 31. mars 2003 Sålenge ting er pent og i min stil og gjerne litt holdbart, så synes jeg det er det viktigste. Så kan godt si som Milla at det er både og hos meg :D
Labella Skrevet 31. mars 2003 #12 Skrevet 31. mars 2003 Her er det meste billig og funksjonelt - merke spiller ingen rolle for meg. Gidder ikke betale dobbel pris for noe jeg kan få like bra et annet sted :D
Gjest sexysadie Skrevet 31. mars 2003 #13 Skrevet 31. mars 2003 Må ikke ha dyre ting hvis jeg finner noen som er mindst like bra men billigere...
Gjest Cruella Skrevet 31. mars 2003 #14 Skrevet 31. mars 2003 Spiller ingen rolle hvor ting kommer fra, elsker Ikea, men har også arvet bl.a en nydelig eldre Italian House skinnsalong fra mine foreldre, som de hadde selv hadde arvet og ikke hadde behov for. Synes det er spennende å gå på Hilmers Hus og ROOM, men synes det er galskap å betale 10000 for en lampe, som jeg kan betale 1000 kroner for på Ikea. Ikea i kombinasjon med dyrere design er toppers. L-B
Englepusen Skrevet 31. mars 2003 #15 Skrevet 31. mars 2003 Syns IKEA er helt topp jeg. Både prisene og design er etter min smak. Handler stort sett etter pris, ikke merke. Klær er unntaket, har funnet ut at dyrere klær ofte varer lenger og holder seg finere så jeg spanderer på meg et dyrt plagg i ny og ne. Men ellers blåser jeg en lang marsj i svindyre merkevarer!
Gjest Kinga Skrevet 31. mars 2003 #16 Skrevet 31. mars 2003 Begge mine leiligheter er innredet med det meste fra IKEA. IKEA er helt supert for meg pr. i dag; som student kan jeg uansett ikke ta meg råd til å flotte meg med designermøbler jeg kanskje går lei av om kun kort tid. Vibeke
Gjest gotthard Skrevet 31. mars 2003 #17 Skrevet 31. mars 2003 i en sofa fra ikea sitter far og banker mor eller noe slikt. det eneste i huset mitt som er hværdt penger er annleget og mc`n , resten er det billigste på markede. når jeg tenker over det er jo ikke mc`n værdt så mye her den står i 128 deler da men........
Gjest indiangranny Skrevet 31. mars 2003 #18 Skrevet 31. mars 2003 i en sofa fra ikea sitter far og banker mor eller noe slikt. Det var Ole Paus som sang den Skidrow
Gjest indiangranny Skrevet 31. mars 2003 #19 Skrevet 31. mars 2003 i en sofa fra ikea sitter far og banker mor eller noe slikt. Det var Ole Paus som sang den Skidrow
ivanka Skrevet 31. mars 2003 #20 Skrevet 31. mars 2003 he he. det som er greit med meg er at jeg ikke trenger innboforsikring. vel. jeg har cd'er til 50-100 000, men jeg kan leve uten dem. møblene mine er en blanding av gamle greier jeg har arvet sammen med huset, og resten er vel kjøpt på ikea så å si alt sammen. ikke at 'arvegodset' mitt er fancy antikviteter heller, men de har affeksjonsverdi, og de er jo fine, da. har kjempekresen smak, men normalt ikke særlig dyr! og er det en ting jeg bryr meg lite om, er det varemerker. det blir bare for dumt. men, i den gamle leiligheten min brukte jeg en månedslønn på tapet, fordi jeg ville ha AKKURAT DEN tapeten, selv om den var møkkdyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå