Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2003 #1 Skrevet 31. mars 2003 Jeg har alltid sovet best når jeg ligger på magen men nå som magen begynner å bli større er det ikke så lett eller behagelig lenger. Vet at det ikke er særlig bra å ligge på ryggen, spesielt ikke på slutten av svangerskapet. Jeg prøver å bytte på å sove på sidene, men sover ganske urolig da. Prøvde med ei pute mellom bena, syntes det hjalp litt. Hvordan sover dere best?
chimp Skrevet 31. mars 2003 #2 Skrevet 31. mars 2003 Akkurat som deg; sover best på magen, gjerne m hendene under hofteskålene for å avlaste ryggen litt: Ser nok litt snodig ut, men er ihvertfall absolutt beste innsovningsstilling. Da jeg var gravid fikk jeg litt problemer på slutten; lå liksom og vippet på magen til slutt. Så jeg måtte tippe over til den ene siden til slutt da....
it Skrevet 31. mars 2003 #3 Skrevet 31. mars 2003 Nå er ikke jeg gravid ennå , men kommer til å få samme problem. Hørte imdlertid at en søster av venninnen min løste problemet på følgende måte: - hun skjærte ut et passende hull i en gammel skumgummimadrass som hun kunne ligge på og få magen nedi uten at det ble vondt eller klemte noen steder !!!
Babyface Skrevet 31. mars 2003 #4 Skrevet 31. mars 2003 Pga bekkenløsning kunne jeg bare ligge på sidene de tre siste månedene av svangerskapet Brukte pute mellom beina.
Mistyen Skrevet 31. mars 2003 #5 Skrevet 31. mars 2003 Ligger på siden, med en pute støttet opp under magen og litt extra dyne mellom beina.....Kjempepes å slukke skifte stilling utover natta, noe som resulterer i at jeg likevel våkner og må på toalettet - hehe Så er det på an igjen :o
mira1 Skrevet 31. mars 2003 #6 Skrevet 31. mars 2003 Klarer ikke å sovne på annet vis enn på mage. Tenkte som så med mine to første at de måtte da bli helt flate så lenge jeg lå på magen. Det var bare ca en mnd igjen da måtte jeg snu meg over på siden når jeg skulle legge meg. Hvis ikke så protesterte de villt inne i magen. Enda ligger jeg litt på mage, men må stort sett snu meg over på siden da bekkensmerter sier i fra selv at dette går ikke.
Trebarnsmor Skrevet 31. mars 2003 #7 Skrevet 31. mars 2003 Jeg har alltid ligget på magen.Men ikke under svangerskapene mine. Jeg ligger på siden med pute mellom knærne.Herlig. Hvis jeg ligger meg på ryggen,har jeg puten under leggene.
Gjest *Perser* Skrevet 31. mars 2003 #8 Skrevet 31. mars 2003 Ligger på siden med dyna mellom bena, synes puten blir så stiv og lite, men dynen kan jeg krølle og dra med meg og ha litt dyna under magen osv :D pluss jeg slipper å dra med meg hele dyna når jeg ska snu meg og ligge på andre siden Også har jeg kosepute som jeg må ha og holde rundt :D Før låg jeg mye på magen elsket å ligge på magen.... *mimre mimre*
Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2003 #9 Skrevet 2. april 2003 Ligger litt på ryggen ennå - men får fort beskjed ved at det presser på og da hiver jeg meg over på sidene heller. Det fungerer greit. Har ikke sovet på magen tror jeg siden jeg testet positivt i Oktober jeg :D 30+3
Cat Skrevet 2. april 2003 #10 Skrevet 2. april 2003 Jeg er nå 38 uker på vei, og ligger nå nesten alltid på høgre side, da ligger babyen på ryggen. Slik har babyen ligget de siste ukene. Å snu seg om natten er tungt, og så må jeg opp 2-3 ganger hver natt på do. Jeg har pute mellom knærne og litt under magen, men jeg sover ikke spesielt godt lenger... :-?
viblie Skrevet 2. april 2003 #11 Skrevet 2. april 2003 Nå er jeg ikke gravid akkurat nå. Når jeg var gravid i fjor, på denne tida så lå jeg med ei ammepute mellom bena. Den gjorde at jeg kunne ligge på magen, faktisk helt til jeg fødte. Jeg hadde den ene siden mellom bena, og den andre opp under brystet. Det var det som jeg fant mest behagelig. Og ammeputen får man jo også bruk for, når man har født :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå