Bentebent Skrevet 30. mars 2003 #1 Skrevet 30. mars 2003 Sjekk denne linken http://home.online.no/~groennsl/barnetvtvseriene.htm Vekker noen gamle minner eller hva? Hva var ditt favoritt barne-tv som liten? Mitt var Fragglene. Fulgte godt med da det gikk i reprise for en stund tilbake 8)
Gjest Embla s Skrevet 30. mars 2003 #2 Skrevet 30. mars 2003 Jeg likte Klabb og Babb, Lekestue, Andungen Kvakk Kvakk, etc. Også husker jeg vagt Colargol. Søsteren min var redd Colargol, mens jeg var ikke!! (Kjempestolt da)! Men når vi snakker om barnetv: du Bentebent; hvor har du gjort av Katjakai?
Bentebent Skrevet 30. mars 2003 Forfatter #3 Skrevet 30. mars 2003 Men når vi snakker om barnetv: du Bentebent; hvor har du gjort av Katjakai? Nei, jeg vet ikke. Men hvis noen har sett han så si gjerne i fra til meg
smil Skrevet 30. mars 2003 #4 Skrevet 30. mars 2003 Likte Fraglene godt husker jeg. Ble litt skuffa da jeg så det igjen som voksen... Kalles Klatretre var også litt morsomt. (Her er Kalle. Kalle bor mitt i by'n. Kalle har et tre som han kaller sitt eget. Han ligger der oppe og drømmer om alt mulig og om Emma. Emma fins bare i fantasien, men hun er fin, tenker Kalle. Under treet sitter morfar og leser i avisen.)
Gjest Poirot Skrevet 30. mars 2003 #5 Skrevet 30. mars 2003 (Her er Kalle. Kalle bor mitt i by'n. Kalle har et tre som han kaller sitt eget. Han ligger der oppe og drømmer om alt mulig og om Emma. Emma fins bare i fantasien, men hun er fin, tenker Kalle. Under treet sitter morfar og leser i avisen.) *drømmer tilbake....*
Pip Skrevet 30. mars 2003 #6 Skrevet 30. mars 2003 Oioioi - for en fantastisk side! Den har jeg bokmerka, for å si det sånn! :D Var et fantastisk gjensyn med Kalles Klatretre - jeg husker ham godt der han lå - ikke i treet, men oppå! Og drømte om Emma... Ellers så var Bertha en stor slager! Og mange andre... Gullars, Drømmen om Narnia, Alle vi barna i bakkebygrenda... Ja, likte stort sett Barne-TV. Men IKKE 'To hus tett i tett' og Andungen KvakkKvakk! Tegnefilmer ble best etter at man hadde begynt på skolen - Bompibjørnene og Bamsebybjørnene!! Ja, nei, her er det bare til å lene seg tilbake og mimre! :D
Pip Skrevet 30. mars 2003 #7 Skrevet 30. mars 2003 Barna i Uhlenbusch!!!! I introen kom en lastebil kjørende inn i landsbyen, og så kjørte den inn i noen kasser langs veien... Høner og haner flakset og kaklet der... Og så sangen: "Auh weia, auh weia, der Hahn legt keine Eier. Auh weia, auh weia, der Hahn legt keine Eier." -Dere har vel ikke glemt den??? (Nå skal jeg gi meg her altså! Men dette var STORT!!! )
Gjest Embla s Skrevet 30. mars 2003 #8 Skrevet 30. mars 2003 Likte Fraglene godt husker jeg. Ble litt skuffa da jeg så det igjen som voksen... Kalles Klatretre var også litt morsomt. (Her er Kalle. Kalle bor mitt i by'n. Kalle har et tre som han kaller sitt eget. Han ligger der oppe og drømmer om alt mulig og om Emma. Emma fins bare i fantasien, men hun er fin, tenker Kalle. Under treet sitter morfar og leser i avisen.) Takk! Den hadde jeg faktisk glemt! og nå kom jeg på "Farbrorn som inte vil va' stor" også! Det må jo ha vært samme tegner? husker dere den rare lyden som kom når de liksom snakket seg i mellom?
Gjest Poirot Skrevet 30. mars 2003 #9 Skrevet 30. mars 2003 Barna i Uhlenbusch!!!! I introen kom en lastebil kjørende inn i landsbyen, og så kjørte den inn i noen kasser langs veien... Høner og haner flakset og kaklet der... Og så sangen: "Auh weia, auh weia, der Hahn legt keine Eier. Auh weia, auh weia, der Hahn legt keine Eier." -Dere har vel ikke glemt den??? NEI!!!!!!!! :D Takk for at du minnet meg på den!
Labella Skrevet 31. mars 2003 #10 Skrevet 31. mars 2003 Professor Baltazar, Lekestue, Colargol, Mormor og de 8 ungene, og alle Lindgren-serier/filmer var store høydepunkter i min barndom :D Colargol og Baltazar burde de sende om igjen snart
Skusla Skrevet 31. mars 2003 #11 Skrevet 31. mars 2003 Hehe, mine favoritter var Brødrene Dal, Fragglene. Colargol ( hadde colargol plate som jeg alltid sang til....) og Marikken..... :D
Gjest Trude Luth Skrevet 31. mars 2003 #12 Skrevet 31. mars 2003 Nå er jeg kanskje litt eldre da, men... Pernille og Mister Nelson, Tante Brun, Tante Grønn og Tante Fiolett (og onkel Blå selvfølgelig), Pompel og Pilt. Smiler og drømmer meg helt bort.... :D
Labella Skrevet 31. mars 2003 #13 Skrevet 31. mars 2003 Nå er jeg kanskje litt eldre da' date=' men... Pernille og Mister Nelson, [/quote'] Pernille og Mister Nelson, ja... Jeg elsket den serien! "Jeg fååååår ikke sove, jeg"
Gjest KATTAstrofe Skrevet 31. mars 2003 #14 Skrevet 31. mars 2003 Jeg husker spesielt en serie på x antall deler som gikk på NRK.. Fransk tegnefilm om noen som skulle til jordas indre (?) Hva het den igjen? Blir gaaal om jeg ikke kommer på det..
Arwen Skrevet 31. mars 2003 #15 Skrevet 31. mars 2003 Likte Fraglene godt husker jeg. Ble litt skuffa da jeg så det igjen som voksen... Ble du? :o Jeg synes fortsatt det er helt genialt, spessielt episoden om rørslagerne Er kjempe fragglefan!
Arwen Skrevet 31. mars 2003 #16 Skrevet 31. mars 2003 Jeg husker spesielt en serie på x antall deler som gikk på NRK.. Fransk tegnefilm om noen som skulle til jordas indre (?) Hva het den igjen? Blir gaaal om jeg ikke kommer på det.. Shagma
Gjest KATTAstrofe Skrevet 31. mars 2003 #17 Skrevet 31. mars 2003 Shagma Jaa.. tusen takk! :kysse: Eller Arkadia som noen kalte det!
Gjest Poirot Skrevet 2. april 2003 #19 Skrevet 2. april 2003 Hørte plutselig en samplet gammel barnetev sang på MP3. Var om mange dyr som gikk på skøyter (Mennesker med sang og musikk/dans). Sauefamilie, ulvefamilie osv. Den ga mange gamle minner, for jeg likte musikken så godt. Vet noen vhlken film/sang jeg mener?
Tjorven Skrevet 4. april 2003 #20 Skrevet 4. april 2003 Vekker noen gamle minner eller hva? Hva var ditt favoritt barne-tv som liten? Mine favoritter var: -Saltkråkan (selvsagt, derfor mitt nick) -Fraglene (jeg digget de skikkelig og hadde hårbøyle med dusker på for at jeg skulle likne på Vips) -Portveien 2 -Bompibjørnene Har mange gode Barne-TV-minner og koser meg like mye hver gang disse gamle produksjonene går på TV.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå