Gå til innhold

Hvilken frisyre passer denne kjolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne kjolen skal jeg ha når jeg gifter meg 2 mai. http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...&category=15721

Nå begynner det å nærme seg prøvepynting, og jeg er blitt veldig i stuss. Har hår nesten til rumpa, og hadde tenkt å lage en slik frisyre med litt hår opp og noe ned, i krøller med blomster. Men nå beynner jeg å tvile. Blir det dumt siden jeg bare er 1.61 høy? Burde jeg helelr sette det opp i noe kunstferdig noe som jeg bare kan ha den dagen? Noen som har lyst til å hjelpe meg litt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Oi, nydelig kjole- jeg hadde def. valgt å sette opp håret slik at kjolen kommer mest mulig til sin rett. Den minner jo litt om en Empir-kjole og da blir det lekkert med en kunstferdig oppsatt frisyre med noen løse lokker i myke krøller som får henge fritt. Jeg hadde ikke vært i tvil!

Milla

Skrevet

-Har lurt mye på det der jeg også! Skal ha en kjole i samme stil som denne: http://www.whollymatrimony.com/DressContes...harchive14.html (den nederste - men ikke sånn pastell-greie i livet, og litt andre forskjeller... rundet utringning bl.a...)

Selv har jeg laangt brunt, krøllete, tjukt hår... Har nesten bestemt meg for å ha bare litt av det satt opp, kanskje med en rose i (skal ha bukett med røde roser, er planen), og la resten henge... Dette både fordi jeg føler kanskje det er mest 'meg', dessuten var jeg i et bryllup der bruden hadde kjempelangt tjukt hår, som hun hadde fått satt opp i en stram oppsetting - det var ikke pent syns jeg...

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg har , i samarbeid med min frisør, kommet fram til lange mørke lokker, blanke og romantiske. Jeg er 161 høy, har mørkt hår med naturlige krøller og en forholdsvis enkel kjole, selv om den har langt slep. Har snakket med flere som sier at å sette opp så langt hår er nesten umulig da man vil få en halvmeterlang klump bak på hodet... vet ikke jeg.

Har iallefall valgt å ikke har slør til dette, da løst hår og slør blir litt åttitallsharry synes jeg (+)

Skrevet

Det er såpass mye detaljer på kjolen, at det vil bli pent med enkelt og stilfullt oppsatt hår. Det er mange måter å sette opp håret på. Finn noe som kler ditt ansikt og personlighet.

En veldig romantisk kjole!!

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

En flettekrone er ikke noen "klump" :wink:

Minnie

Skrevet

Selv har jeg også langt hår -bare lyst. Og det er lettere å sette opp halvlangt hår enn langt. Og personlig kunne jeg ikke gått med en "flettekrone". Det passer hverken min personlighet eller kjole.

Så her blir det langt hår a'la Jennifer Aniston. Da dropper jeg sløret, (noe min frisør pustet lettet ut over). Pynter enkelt med små hvite blomster. Gleder meg til prøvetimen.

Hår er viktig!! :)

Skrevet

-Det er artig når sånne 'gamle' tråder kommer opp igjen!

Jeg har også bestemt meg for å ha løst hår, bare bittelitt dratt bakover, kanskje med en rose eller to i. Dette er 'meg' (og det er jammen meg viktig - å være 'gjenkjennelig' på bryllupsdagen, både i utseende og stil!). Og dessuten er det, som tidligere sagt, ikke noe artig å se ut som ringeren av notre dame... (Håret mitt er så tjukt at alle frisører får sjokk, dessuten fullt i krøller, og rekker så og si til rumpa...) Jeg tror også det vil passe til kjolen (se innlegg lengre oppe...), og (ble visst mange gode argumenter her!) jeg syns vel egentlig ofte at det er finere med pent ordnet 'nedhengende' hår enn oppsatt... Iallefall på meg! :D

Jeg har også, som deg Felix, valgt å droppe slør. Håret mitt er slør nok! :smile:

(For å sitere Rema, som ikke akkurat er noe forbilde for meg sånn ellers - 'Det enkle er ofte det beste'!)

-Vi blir nok fine alle sammen, skal dere se!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...