Gå til innhold

Hvor ofte skifter dere tannbørste?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Nida_Michelle

Sikkert teit spørsmål men :ler: bare lurer..

Jeg selv pleier å skifte 2-3 uke,men har hørt mange som ikke skifter på et helt år,er ikke det veldig lenge da? Nei,vet ikke helt jeg..

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Alle i familien har to tannbørster hver; en til den elektriske tannbørsten og en vanlig. De blir skiftet så snart busta begynner å sprike. Har alltid liggende et sett ekstra med tannbørster slik at jeg kan skifte med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Den Norske Tannlegeforening hadde en kampanje i fjor høst hvor de anbefalte folk å skifte tannbørste ca. hver 3 mnd. eller når busten begynte å sprike.

Selv skifter jeg en gang pr. mnd og har alltid ekstra tannbørster liggende i baderomsskapet.

Å skifte tannbørste en gang pr. år synes jeg er uhyrlig- tror nok de fleste skifter oftere.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

skifter når busta spriker, da tar den jo ikke ordentlig lenger. tror det blir ca hver annen måned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Det blir når busta spriker ja. Noen ganger skjer det fort, andre ganger varer den lengre, føles det som i alle fall. Ja, og så blir det ofte ny når jeg drar på ferie og glemmer den hjemme da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Busta på mine spriker aldri.. :ler:

Skifter hver 3.mnd ca.. Mest fordi jeg alltid glemmer.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skifter tannbørstene til meg og kjæresten min ca en gang annenhver måned. Hvis en av oss har vært forkjølet eller syke bytter jeg dem også. Jeg har hamstret inn tannbørster og tannkrem, og har et skap fullt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min elektriske tannbörste, forsvinner fargen på busten etterhvert som man bruker dem, slik at man kan se når det er på tide å skifte den ut - kjempelurt for slubberter som meg, som ikke kommer på når jeg skiftet tannbörste sist.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

Har nettopp kjøpt elektrisk tannbørste jeg; wow for en forskjell fra "manuell"! :o

Nå blir det å skifte når busta viser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytter 1 g i mnd. :P

PÅ lønningdag går jeg alltid i butikken og handler Q-tips, bomull og div småting. Tar alltid med en tannbørste da.

Jeg må bytte 1 g i mnd,

bruker den jo minst 2 g om dagen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte akkurat nye tannbørster til meg og min kjære her om dagen. Det er vel 2-3 mnd siden sist, og har hørt at man (i følge tannlegen) bør bytte tannbørste minimum hver 3. mnd, og etter hver gang man har vært forkjøla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Bytter tannbørste ca annen hver måned, jeg. Syns det passer meg bra. Har jo to stk, da...en hos min kjære og en hjemme. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifter tannbørste når den begynner å bli sliten, dvs at busta spriker. Skifter i allefall innenfor "3 måneders grensen", noen ganger oftere. Har nok ikke alltid vært like flink til å skifte når jeg har vært syk, men skal helt klart huske det til neste gang.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skifter tannbørste en gang i mnd eller oftere. Har elektrisk og den er MYE bedre enn vanlig syntes jeg...

Har en tendens å pusse hardt likevel, så da spriker busten ganske fort ja.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Hver måned. Stusset litt da jeg så tannbørstereklamen hvor det stod at man anbefales å bytte fire ganger i året, jeg for min del orker ikke tanken på å ha en tannbørste så lenge, selv om det sikkert ikke er noe farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannleger anbefaler jo å skifte tannbørste 4 ganger i året. Selv bytter jeg tannbørste hver 3-4 uke.

*puss puss så får du en suss, puss så får du en suss* lalalalalaaa :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...