Gå til innhold

Opphovnet lymfekjertel

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Heisann.

Jeg har en opphovnet lymfekjertel på lysken. Den kom for 2dager siden. Har hatt det en gang før, men da forsvant den av seg selv etter ca 2 uker.

Vet noen om dette er farlig?

Vet noen om jeg bør gå til lege?

Vet noen hva det kommer av?

Tusen takk for eventuelle svar. litt engstelig om dagen :-/

*klem* ha en god dag videre!

Videoannonse
Annonse
Gjest Hulderjenta
Skrevet

Hvis det er i lysken, kan det skyldes en infeksjon i f.eks underlivet, fordi underlivet "sokner til" lymfekjertlene nettop i lysken. Så hvis kjertelen er både hoven OG øm når du trykker på den, kan du altså ha en infeksjon av noe slag. Har du f.eks. underlivssopp (trenger ikke være mer alvorlig infeksjon enn som så) kan det være forklaringen. Regner med at kjønnssykdommer kan gi samme resultat, men det er jeg ikke sikker på.

Hvis du har tegn til f.eks sopp, så ta en tur på apoteket, der finnes det reseptfire midler.

Oppsøk lege hvis tilstanden forverrer seg på noen måte, eller bare varer og varer, så du får undersøkt deg skikkelig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk for svar!

Men hva er tegn til sopp? Off..nå ble jeg litt skremt.. Ganske sikker på at det ikke kan være kjønnssykdom, for partneren min testet seg rett før han traff meg. Jeg har bare hatt en parter før han og jeg var da hans første!

Hva kan isåfall være grunnen til sopp? Jeg er veldig nøye med rengjøring der nede.

*klem*

Skrevet

Det kan også være tegn på en evt. forkjølelse eller influensa ;)

Gjest søta
Skrevet

Jeg har hatt slike kuler flere ganger, og de er ømme når jeg tar på. Spesielt får jeg det om jeg går mye i trang dongeribukse, det kan rett og slett være så enkelt som et "gnagsår", om du bruker trange bukser, eller trusekanten "gnager".

Gjest Anonymous
Skrevet

okei.. har også hørt at det kan være det med forkjølelse.. at på en måte kroppen jobber med imunforsvaret. Har vært mye småforkjøla de siste ukene også og ikke følt at jeg har blitt helt god.. så kan godt stemme.

Bruker nesten alltid g-string og nå denne gangen er kjertelen akkurat en plass hvor trusekanten går/gnager. Bør kanskje prøve å redusere g-string bruket.. iallefall om natten!

Takk for hjelpen. Litt roligere nå! Så da er det bare å vente å se om den snart går bort. Håper det!

*klem*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...