Gå til innhold

sammværs hjelp

Gjest gotthard

Anbefalte innlegg

Gjest gotthard

xn kommer i morgen for og se på hvor mye sammvær hun skal ha med barnet vårt , hun skal ha med typen også noe som gjør ting lit vanskelig da han ser ting mere fra makt og hvem som klarer og få mest ut av sammtalen en hva som egentlig er best for ungen...det er inntrykket jeg har hværtfall.

kort fortalt , xn skal egentlig ha ungen annevær helg , noe som sjelden skjer da hun hele tiden har unskyldninger og slike ting.

ungen ringer og vil hjem før søndag , mor orker ikke hele helgne osv.

mor sier nå at hun skal ha annehvær helg og at denne gangen skal det gå , men det har hun sakt mange ganger før også.

nevner også at jeg har besøkshjem på ungen en helg pr mnd siden hun har så lite kontakt med mor.

ungen vil til mor ofte , men holder sjelden ut lenge om gangen , selv vet jeg at mor har et veldig temperament og at hun ikke orker bestandig og ha hu hele helgen.

siden barneværnet er i saken nå så frykter jeg at mor vil si annevær helg selv om hun kansje ikke klarer det bare får og slippe barneværnet liksom.

bv har sakt at dette er siste sjangsen til og ordne privat for hu om hun ikke sammarbeider vil de ta over styring av hennes sammvær.

så hva gjør jeg? hvor mye sammvær burde jeg gå med på?

jeg vil ikke at ungen skal dit og ha en dårlig helg sammtidig som jeg vil at hun skal ha sammvær med mor.

bv sier at det er bedere med kort og vellykket sammvær en langt og problematisk men det vil ikke xn...

noen som har vært borti dette før meg og kan gi lit råd her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bv sier at det er bedere med kort og vellykket sammvær en langt og problematisk men det vil ikke xn...

Jeg tror jeg ville ha stolt på bv i denne saken. De har sikkert en grunn til å mene det de gjør ut i fra kjennskap til saken.

Jeg ville nok ha foreslått en overnatting pr. gang til å begynne med. Hvis mor klarer å følge opp avtalene over tid og ungen trives, går det an å øke etterhvert.

Stå for dine valg, og ikke la deg overkjøre av typen hennes. Har ikke du noen å ha hos deg som støtte, sånn at det ikke blir to mot en?

Håper forresten at ungen er ute av huset mens dette diskuteres!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut, slik du beskriver det, at en helg er mer enn hva både mor og barn takler.

Om det er viktig for barn og mor med mye samvær, ville jeg forsøkt å delt opp samværet, slik at det blir en gang i helgen og en gang i uken.

Det kan være lettere å takle for begge med kortere samværstid, me oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gotthard

hun vil ikke ha en dag i uken pga jobb osv.

tenkt og foreslå en hel helg også noen timmer 14 dager eterpå , men det er vist stolthet inn i bilde også , pluss typen da som skal gå imot alt jeg sier.

skulle nesten brukt omvendt psykologi på han da:-)

er ikke lett , veit xn så gjerne vill , men hun for det ikke bestandig til , veit ungen vil men ting blir sjelden slik hun trur.

hun er hoss mor nå , mor ringte meg i sta og sa hun var så frekk så hun lurte på hva hun skulle gjøre " jeg kjenner henne jo ikke bra nokk til og vite slikt som hvordan jeg skal takkle henne i slike situasjoner".....

jeg vil ikke være den som får skylla når ungen blir stor og ikke har hat kontakt med sin mor , sammtidig ser jeg problemene med at hun skal til mor ofte..

dillema spørr du meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bety Blue

Jeg tror jeg ville ha stolt på bv i denne saken. De har sikkert en grunn til å mene det de gjør ut i fra kjennskap til saken.

Jeg ville nok ha foreslått en overnatting pr. gang til å begynne med. Hvis mor klarer å følge opp avtalene over tid og ungen trives, går det an å øke etterhvert.

Stå for dine valg, og ikke la deg overkjøre av typen hennes. Har ikke du noen å ha hos deg som støtte, sånn at det ikke blir to mot en?

Håper forresten at ungen er ute av huset mens dette diskuteres!

Lykke til!

Er så enig med Murvel i alt hun sier. Kan du ikke ta initiativ til en samtale med mor, hvor du viser at du står på hennes side og at du tenker at - av hensyn til henne og din datters forhold - de kanskje bør begynne med kun en overnatting annenhver uke. Det virker som om både mor og datter takler en overnatting, men ikke to. Målet må jo være at det skal være mest mulig vellykkede besøk for begge!

Syns du virker veldig flink med barnet ditt, Skidrow. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gotthard

prata med xn på tlf i sta , hun orket ikke komme i kveld.

foreslo lit forskelig ang samvær men hun sto fast på annevær helg , når jeg sier at det aldri har fungert før og at det er viktig at ungen har faste rutiner spes med de lidelsene hun har så får jeg beskjed om at ting er forandra nå , bryr seg mere om ungene en festing nå , at ungen må tåle at ikke alt er perfekt vær gang osv..

jeg har hørt alt så mange ganger før , til og med når vi var sammen.

har set planene rase før og skuffelsen i min unges øyne , jeg har gitt så mange sjangser før veit ikke om jeg vil gi flere.

jeg vil ikke være kulten og la mit eget sinne eller mistro gå utover ungen og hennes forhold til mor , men jeg vil heller ikke at ungen skal bli skuffet mere.

sammtidig orker jeg ikke krangle , har krangla nok i mit liv og har faktisk ikke tid til og bruke mere tid på krangel med noe som er historie...

skulle ønske jeg var sterkere , sterk nok til og slå i bordet og si at slik blir det og du har bare og gjøre det.

enten hører du på meg eller så blir bv kobbla inn igjen og alt blir tull.

ufff....vil ikke være den store stygge ulven heller , men har erfart at xn ikke tar en avtale så utrolig høytidlig akurat.

er jo ungen jeg skal tenke på da , og hva er best for ungen?

er det beste at hun er mye hoss mor selv om forholdene ikke alltid er perfekte?hvem unger har egentlig perfekte forhold foresten?et hus uten krangling og kjefting noen ganger?

er det meg jeg tenker på?min egen frykt for at ungen blir værre av flere skuffelser?at xn ikke er til og stole på?burde hun få en ny sjangse nå?hun begynner vel snart og forstå ting hun også , forstå lit av alvåret i og ha en unge..

skulle ønske at slike ting var enklere , at man var sikker på at det var ungen mann tenkte på og ikke at man blandet in følelser og fortid i dette.

at man var sikker på at ingen tenkte på annet en ungen , ingen baktanker og ingen maktkamp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

skulle ønske at slike ting var enklere , at man var sikker på at det var ungen mann tenkte på og ikke at man blandet in følelser og fortid i dette.

at man var sikker på at ingen tenkte på annet en ungen , ingen baktanker og ingen maktkamp.

Du kan så si... Tror det er vanskelig å skille helt mellom følelser og fornuft.. Men når du tenker sånn, så er du i allefall klar over problemstillingen! Syns du virker ufattelig flink med barnet ditt. Og, jeg er ingen ekspert, men vil vel anta at barnet ditt har godt av å være sammen med moren, så lenge det ikke er skadelige forhold. (skjønner at forholdene ikke er optimale..), men må det være hele helgen? Kanskje mor også føler at det er nok med bare en dag/ev en overnatting?

Lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gotthard

er egentlig lit stolt av meg selv i dag :briller:

når xn leverte ungen i går sa jeg ting jeg skulle sakt for mange år siden.

jeg slo faktisk ikke i bordet , men sa tydelig at om du fucker opp noe mere nå skal du få et helvete , du har fått så mange sjangser og festa bort alle og greier....ååå som jeg trudde jeg var tøff der jeg sat og la ut om feil vi begge hadde gjort osv.

la ut om at ungen trengte stabilitet og tryghet , behøvde ikke og bli et perfekt samvær men nærest mulig perfekt , sa til og med at temperamanget hennes er et stort problem og har alltid vært det..

og da jeg trudde at endelig ,,,, endelig hadde skidrow satt henne på plass og hun sa med spak stemme...

"jeg har begynt hoss psykolog og går på anti depp for og styre temperamente mit"!!!!!!

hallo!!!!det var liksom jeg som skulle vinne her da!!!

det var barnets beste jeg skulle frem til..ehhh..ok

om du går på piller for og styre det sinne som plutselig kommer så prøver du jo , mulig du gjør det for typen og den nye ungen , men du prøver.

du vil gjerne ha ungen annenhvær helg fra nå og du garanterer at du ikke svikter denne gangen og du mener jeg skal stole på deg denne gangen...

veit da faen jeg..

takker foresten for svara her inne , hyggeli og få synspunkter :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ragnhils ikke innlogget

Ville bare si Lykke til - og husk at folk faktisk kan forandre seg! Min mann har vært i en lignende situasjon - han valgte å la henne styre samværet 100%, han valgte å la ungen komme hjem når hun ba om det - selv om han visste at hun skulle på fest - og han valgte å være sinnsykt fleksibel med samværet.

og vet du hva - pr i dag så fungerer det veldig bra, og har gjort det i et par-tre år. Så folk kan forandre seg - for mange hanlder det mest om å bli voksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes du er kjempe flink jeg Skidrow.. Du tenker på ungen din sitt beste, og setter dette foran alt. Det er jo det det handler om når det gjelder sine barn men du er flink ja

Det er synd at situasjonen er som den er, men likevel, du takler det meget bra.

Så håper jeg for din og ungen din sin del at ikke BV blir koblet inn flere ganger..

Stå på du.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stå på skidrow! Det er klart og tydelig at du setter barnets beste foran alt. Fortsett med det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

prata med xn på tlf i sta , hun orket ikke komme i kveld.

.

Syns i grunn det sier litt bare det jeg.

Jeg syns du er kjempesnill jeg - tålmodig er du og. Jeg håper du får dette til på en fin måte, det fortjener du virkelig...

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Enig med Ragnhild. Og har vært i samme situasjon selv, frusterende.

Jeg lot etterhvert han få bestemme når det passet ham, komme tidligere enn avtalt osv. Dette gjorde jeg pga. barnet, kan jo ikke tvinge samvær men syntes likevel det var viktig at de hadde kontakt.

Kunne gå måneder, for så å være mer stabilt. Ofte hadde samværshyppigheten forankring hva som skjedde i livet hans, ved nye forhold, brudd osv. ble det sjeldnere.

Ferier ble det sjelden, men i dag fungerer det ganske bra. Ungen er snart voksen, og velger selv når han vil til faren sin. Ikke så ofte på grunn av lange avstander, men de har kontakt.

Eksen din kan føle seg veldig stemplet dersom hun ikke får annenhver helg. La henne få dette, gi henne en ny sjanse, og si til henne at dere godt kan være litt fleksible med varighet, hyppighet osv. ettersom det passer dere begge. Og ikke minst ungen, etterhvert vil han/hun få egne meninger og vil kanskje gjerne være hjemme en helg fordi det skjer noe (bursdag el.likn.) spesielt. Eller fordi ungen er sliten.

Det er mye å ta hensyn til, så det gjelder å være fleksibel overfor hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gotthard

har blit enige om annehver helg nå.

men jeg har stilt krav til hu om hva resultatet skal være , det vil da ikke si at jeg bestemmer aktevitetene den helga men at jeg har krevd at hu henter de helgene hun skal , uanseth hva de har av planer og om hun ikke følger det så er bv neste stopp.

jeg skal også skrive ned noe av det jeg ser på som viktig når det gjelder og oppdra ei jente på 7 år også skrive ned deler av pensum så hun får lit teori og støtte seg til.

skal ha møte i august hoss bv så da for vi se hvordan det går da..

hun mener nå at tiden hvor festing og flyging betydde alt er over , så jeg har vel git en sjangse til da...............igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...