Gå til innhold

Noe å bry seg om?

Fremhevede innlegg

Gjest ikke innlogget Angeleyes
Skrevet

Hei!

Jeg skulle nå hatt mensen for 9-10 dager siden, men den kommer ikke! Jeg tok nettopp en graviditetstest og jeg er ikke gravid ifølge den.

Jeg har aldri gått så lenge over tiden, og lurer igrunn på hva det kan komme av at mensen ikke kommer..

Er det noe jeg bør undersøke videre, eller skal jeg bare ta det med ro?

De sier jo at man pleier få mensen etter at man har tatt testen,og dermed legger vekk tanken om at man er gravid, men jeg tok en test for noen dager siden som også var negativ, og la dermed tankene "på hylla" om at jeg er gravid. Men mensen uteblir likevel..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke spesielt stresset fortiden da ?

Eller at det er noe stort på gang som kan ha påvirket psyken litt ?

Har du akkurat vært syk ?

Trener du veldig mye ?

Slike faktorer som jeg nevner her, kan ha innvirkning på menstruasjonen og kan gjøre den uregelmessig.

Det er vel alt jeg kan komme på foreløpig :D

Du bør bare prøve å ta det med ro med tankene om mensen, og ikke "henge" deg opp i at den ikke kommer. Jo mer man tenker på mensen, jo lenger tid kan den glimre med sitt fravær. Har i allefall vært faktum for meg og endel andre til tider.

Håper du får noen mer utfyllende svar da : - )

Diva :briller:

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei jeg kan ikke si det hverken har skjedd noe spesielt i det siste eller noe som helst.

Men jeg er mye deppa om dagen.. Og den siste uka nå har jeg hatt noen voldsomme humørsvingninger. Går mye rundt og er bekymra også. Kanskje det er det som gjør at mensen uteblir da?

Prøver og ikke tenke så mye på at mensen ikke kommer, og etter den første graviditetstesten jeg tok, syns jeg at jeg ikke tenkte noe særlig mer på det, men..

Skrevet

Kan godt være bekymringer og at du er deppa som kan gjøre utslaget asså. Men det er ikke så godt å si.

Jeg vil i allefall tipse deg om å vente litt til, og så evt oppsøke fastlegen eller en gynekolog og få en time, sånn hvis du bekymrer deg. Det er uansett ikke godt og gå å være litt engstelig.

Har hørt om tilfeller der man har ventet i ganske mange uker før mensen er på plass igjen, så ikke bekymre deg for akkurat det i allefall :)

Klem, Diva :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...