Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min kjære gifter oss nå i juni og har snakket om å få barn. Jeg er klar nå og vil gjerne slutte med p-pille så snart som mulig. Min kjære studerer og er ikke ferdig med studie før til neste sommer, derfor synes kanskje han vi bør vente med å prøve til høsten/vinteren slik at vi ikke får barn FØR han er ferdig på utdannelsen.

Jeg er imidlertid i en god jobb med relativ god lønn og tror vi kommer til å klare oss helt fint selv om han er student og jeg skulle bli gravid. Er det noen andre som har erfaring med dette ang. dårligere økonomi?

(Han er klar for å starte familie, men vil gjerne ha en trygg økonomi først med to inntekter.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke så mye om dette; annet enn at jeg selv har blitt "rådet" til å få barn mens jeg studerer, fordi man får utrolig mye økonomisk støtte da...

Det som er sikkert er ihvertfall at det er bedre å være i studier enn rett etter studier, da du kanskje ikke har jobb ennå! Men det aller beste er kanskje at begge har fast jobb...!?

Vet du om det er lett for han å få jobb?

Vet ikke om pappaer må ha opptjent arbeidstid for å få sin permisjon, men det er det sikkert noen andre som vet, eller www.trygdeetaten.no .

Det jeg vet, er at lånekassen gir forsørgerstøtte også til pappaer...

Og husk; det kan ta en stund før du blir gravid også...

Han er ferdig neste sommer, dvs ca 14 mnd, og du skal gå svanger i 9 mnd...

Kan godt hende at en evt baby ikke kommer før han er ferdig uansett...

Gjest sexysadie
Skrevet

les gravid student-tråden.

Skrevet

Vi var begge studenter da vi fikk barn, og vi klarer oss helt fint :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for tips og råd! Jeg er fullt klar over at det ikke er sikkert vi blir gravid med en gang derfor synes jeg det ikke er noen grunn til å vente. Men vi må nesten være engie begge to så vi får se om han forandrer mening. :lol: (noe jeg håper han gjør)

Skrevet

Glemte å logge meg inn først..... :oops:

Skrevet

Vi var også begge studenter da vi fikk vårt første barn, og vi klarte oss helt fint! :P Vet om mange der den ene er student. Har aldri hørt om noen spesielle vanskeligheter i forbindelse med dette. Et barn koster dessuten ikke så mye ekstra det første året (før det evt beg i barnehage). Dere får jo barnetrygd hver måned og prioriterer kanskje pengebruken litt annerledes også. Et liv med barn fører f.eks som oftest med seg flere rolige kvelder hjemme osv....

Vi venter nå barn nummer to, og er begge i full jobb. Godt å ha litt større plass og litt mere og rutte med enn sist vi ble foreldre, men vi hadde nok greid det som studenter også...

Det som også er viktig å huske på er at de fleste ikke blir gravide med en gang de slutter med p-pillen. For meg tok det 9 måneder før jeg ble gravid første gangen. Svangerskapet tar jo også litt tid, så....

Lykke til med valget!! :D

Krumeline

38 uker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...