Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Saken var vel rimelig klar på forhånd. De kunne ikke gitt annen straff, mener jeg.

Skrevet

Til pass for den psykopaten..Men leste på framsia av VG idag at han håpet på å slippe ut etter 10 år...Dæven døtte om han skal!! Han skal bare holde seg inne i buret sitt... :evil:

Skrevet

Det er til pass for han, han kunne godt råtnet inni fengselet for min del. :x

Skrevet

Og takk og pris for at Norges rettssystem ikke er HELT håpløst.

Kunne tenke meg flere saker der det skulle ha blitt maksimum straff, men ikke har blitt det...

Skrevet

Vel 10 år inne bak muren har ingen hensikt, hvis han ikke får terapi eller lignende..

Skrevet

Så du tror ikke han fikk terapi forrige gang han satt inne?

Livstid, er det på tide vi får i Norge. For slike syke, syke jævler som denne.

Skrevet
Så du tror ikke han fikk terapi forrige gang han satt inne?

Jeg vet ikke om han fikk terapi. Det er ikke et vanlig tilbud man har til innsatte. For samfunnets del og for hans egen håper jeg at han nå kan få hjelp denne gangen.

Skrevet

For samfunnets skyld håper jeg vi slipper å se ham igjen...

Hadde vi ikke vært så innmari naive i Norge, og gitt så milde straffer for drap, hadde den elleve år gamle jenta vært i live i dag.

Skrevet

Hadde vi ikke vært så innmari naive i Norge, og gitt så milde straffer for drap, hadde den elleve år gamle jenta vært i live i dag.

Det er ikke straffen i seg selv som hindrer drap, men den hjelpen de får til å kunne unngå å ta liv...

Skrevet

Og hva om hjelpen de får ikke virkelig hjelper da? Hvem kan egentlig bedømme om det har hjulpet, når fengselspsykologene i dette tilfellet slapp ut en syk mann og indirekte forårsaket en ung pikes grusomme død (ikke misforstå, sier ikke at det er deres feil).

Fatter ikke hvorfor man skal fokusere slik på gjerningsmannens rett til hjelp i saker som denne. Hva hvis det var ditt barn? Og du visste at hennes død kunne vært unngått? Ville du ønsket at mannen fikk hjelp... eller straff?

Skrevet

Terapi? Slik at han skal komme ut igjen før tiden? Psykiatere har gjerne stor tro på seg selv og sine metoder og bivåner med argusøyne hva som skjer når klienten løslates slik at de får utprøvet om behandlingen deres holder mål. :evil:

Tror ikke behandling hjelper for slike alvorlige personlighetsforstyrrelser, og skal man i så fall ta sjansen på at det ikke skjer igjen!! Synes han bør få varig sikring (eller fikk han det...) i tillegg til straffen.

Hadde jeg gjort noe slikt (fy f...), da hadde jeg fortjent å sone resten av livet avskjermet fra samfunnet. Hadde nok fortjent verre enn det, men er i mot dødstraff. Og de norske fengslene er vel ikke så aller verst sett i global sammenheng.

Gjest Poirot
Skrevet

Det er derfor han fikk FORVARING. Det kan i realiteten bety at han må sitte inne resten av livet. Tilstanden hans SKAL prøves før han slipper ut.

Skrevet

Kan ikke si det er for mildt nei. skulle ønske han aldri slapp ut. etter og drept ei på 11år fortjemer han ikke det. tenk hun går glipp av resten av livet sitt pga av han. jeg klarer ikke og føle mye empati med moren i denne situasjonen og det bekymrer meg litt. men sånn er det. jeg vet hvor jævlig det er og begrave sitt eget barn, kanskje derfor jeg føler meg kynisk i noen situasjoner. vet ikke, jeg kan bare snakke for meg uannsett.

Skrevet
Hva hvis det var ditt barn? Og du visste at hennes død kunne vært unngått? Ville du ønsket at mannen fikk hjelp... eller straff?

-Skjønner ikke helt problemstillingen - enten hjelp eller straff, liksom?? Høres ut som om du ønsker deg fengselsstraffer som dem de har i India eller lignende... Hvorfor i huleste skal man ikke få hjelp mens man er i fengsel, da?? Det er jo tross alt den eneste muligheten vi har for at mannen skal kunne fungere tilnærmet normalt igjen - ingen jeg har hørt om har blitt 'kurert' ene og alene av et fengselsopphold! Men forsøk har vist at gruppeterapi (og også individuell hjelp) har gitt lovende resultater - langt færre gjentagelser blandt dem enne i alle andre grupper av staffede... Så si hva dere vil, men når man dreper et barnm er man syk! Og syke trenger faktisk behandling, uansett hvor usympatiske de er - om dere ikke kan gå med på det ut fra hensynet til dem selv, så iallefall med tanke på samfunnet de skal leve i senere!

Skrevet

Strengeste straff i norge er jo ingenting :evil:

ja til LIVSVARIG(Ikke 21 fengselsår, det er ikke livstid om man ikke er 90 år!!)

og dårligere soneforhold!

Skrevet

mannen trenger kanskje psykriater, og det er greit, men jg synes noe annet enn det strengeste er uaksebltabert. han drepte en 11åring som lå og sov i sengen sin. hun får ingen flere sjangser, ingen muligheter til og komme unna. hvor er hennes sjangser? det er greit at han er syk, men skal han derfor slippe med noen konsenkvenser fordi han sier at han ikke kunne noe annet. jeg føler det ikke sånn. sønnen min er dø, og det er ingen sin feil, men hvis noen hadd drept han så hadde jg nok ment de var skyldige uannsett, man kan jo ikke si at hun var det. vi kan ikke det?? jeg håper ikke det, hvia hun lög sov så innviterte hun antagelig ikke til sex heller. nå snakker jeg som mammaen til lillegutten min og er ikke objektiv, men jeg tror jeg holder meg innenfor reglene her inne.

men det er greit at han får hjelp, men han bør aldri slippe fri, da får han heller leve sitt liv i instuisjon. har jobbet innen PU og alle jeg har vørt borti har fortjent et normalt liv mer enn denne mannen. men i det samme så vil jg si at jeg føletr med familien hans. for jg tror ikke de har det enkelt og det er ikke deres feil. husker ikke navnet hans eller akkurat hvor i landet dette skjedde, men jg synes det er uakseptabelt uannsett.

Gjest Poirot
Skrevet
Strengeste straff i norge er jo ingenting :evil:

ja til LIVSVARIG(Ikke 21 fengselsår, det er ikke livstid om man ikke er 90 år!!)

og dårligere soneforhold!

Som sagt fikk han FORVARING, som i realiteten kan bety livsvarig, og da mener jeg IKKE 21 år, men resten av livet. Mao, det finnes. Viggo Kristiansen fikk også dette.

Når det gjelder soningsforhold tror jeg ikke alle vet hva de snakker om. Vel finnes det mange åpne anstalter for fyllekjørere etc. De større fengslene er ikkenoe særlig, derav mANGE selvmordsforsøk, henging, slosskamper etc (vet dette pga kjenner noen som jobber der). Og det går bare utover OSS ALLE hvis vi gjør kriminelle loosere bitre på samfunnet, enten de er gjengmedlemmer som føler seg diskriminert eller narkomane.

Ikke dermed sagt jeg liker hva de gjør med samfunnet vårt når de er ute av fengselet. Men tror alternativet er verre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...