CeNedra Skrevet 28. mars 2003 #1 Del Skrevet 28. mars 2003 PHP, SQL, PYTHON, CGI, ASP, PERL, JAVA, Javascript og Firestarter.. Lurte på om noen flinkiser her kan fortelle meg ganske kort hva de forskjellige er og hva de brukes til. Tenkte å lære en av dem for å bli bedre/utvide min nettsidelagingsevner, men vet ikke hvem av dem som er "best" eller i det hele tatt hva de er.... på forhånd supertakk:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 28. mars 2003 #2 Del Skrevet 28. mars 2003 Javascript: Scriptspråk som finst i dei fleste nettlesarar. Greitt for å laga interaktive sider. Javascript i kombinasjon med CSS er ofte brukt, det er omtalt som DOM (Dynamic Object Model.) Du skal dog ikkje stola på at alle som har javascript i nettlesaren har det påslått. Java: Programmeringsspråk. Dei fleste kjenner til dette som applets på websider, men det kan òg brukast til å laga vanlege program. Program laga i Java kan (ideelt sett) køyrast på alle typar datamaskiner utan endring. CGI: Er i grunnen berre eit grensesnitt. For å bruka dette er det vanlegast med Perl-program, men òg C. Eller kva som helst anna programmeringsspråk. PHP har i mange tilfelle erstatta den rolla CGI har hatt. Perl: Programmeringsspråk. Som nemnd ofte brukt for å lagaapplikasjonar som blir brukt via CGI. Python: Har eg i grunnen ikkje kjennskap til, men det skal no vera eit programmeringsspråk - brukt mykje til same oppgåver som Perl? Andre får uttala seg om det. PHP: Scriptspråk på serveren. Erstattar ofte CGI-script (altså CGI og Perl i kombinasjon,) men kan òg gjera ting som vert gjort i Javascript. Fordelen er at du ikkje er avhengig av kva brukaren har i nettlesaren sin. Men serveren der du har sidene må jo ha PHP innstallert. ASP: Kommersiell versjon av PHP, levert av MicroSoft... (Fungerer altså på same måte.) SQL: Database. Kombinasjonen PHP og SQL er svært vanleg (som her på KG ;-) ) Lite vits i å læra SQL utan PHP - i alle fall i web-samanheng. Firestarter: Uhm... Anyone? Kva ville eg ha lært først av desse? Tja - PHP, kanskje? (Ein gong skal eg. Nett no er det andre ting eg må bruka tida på.) Er ikkje så dumt å kunna Javascript heller. (Eller ECMA-script, om du vil ha den standardiserte versjonen...) Vel - det var kort. Mange kan nok utvida horisonten enno meir :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeNedra Skrevet 29. mars 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 29. mars 2003 Tusen takk for all infoen. Har du også noen konkrete eksempler på hva de ulike kan brukes til? For eksempel jeg vet at php kan brukes til å lage forum av(?), hva med andre ting og de andre ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 29. mars 2003 #4 Del Skrevet 29. mars 2003 Konkret? Hmmm... PHP: Teljarar, postkort, la det vera tilfeldig kva bilde som visest på ei side, mail-form, chat, gjestebok, handlevogn, avstemming, spel, passord... Ein heil masse, som du kan finna bl.a. ved http://php.resourceindex.com/ CGI/Perl: Mykje det same som over. Prøv http://www.cgi-resources.com for eksempel. Javascript: Rollovers, interaktive menyar, spel, tilfeldige bilete/lenker - ein god del der òg. Du kan nok finna fleire eksempel med å søka litt, men pass på ein del ting: - Du er avhengig av at brukaren har javascript i nettlesaren (Vanleg) - Javascript må vera påslått (vanleg) - Og når det gjeld script: Pass på å skriv gode script. (Det finst massevis av dårlege, som kun fungerer for enkelte brukarar/nettlesarar. Veldig dumt når det blir brukt til viktige ting som menyar/navigasjon...) Java: Kva som helst, eigentleg. Dumt å bruka til ting som menyar, men passar bra til større program/applikasjonar. (Kalender, email, chat, spel, ...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 3. april 2003 #5 Del Skrevet 3. april 2003 Poenget er vel hvor standardisert og generelt utbredt et språk er, og hvor kraftig det er. Forresten SQL er ikke database pr. se, men standard query language, og er et spørrespråk som brukes mot databaser. CSS er cascading style sheets, og da kan du lage en stilstandard selv som brukes over hele websiten. Til sist kan det vel legges til at alle script språk er egentlig utvidet funksjonalitet til f.eks. html sider. Man tager en html side som er pr def flat og kun lesbar, legger på noen script for interaktivitet = utvidet funksjonalitet, så kan man koble opp mot en database f.eks og bruke sql for å hente og lagre databaseinfo, bruke asp eller php for å sende siden "innom" serveren for å fylles ut med databaseinfo før den sendes til maskinen lokalt...and so on and so forth. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå