Gå til innhold

Stygg hoste

Linnda

Anbefalte innlegg

Er det noen her som kan hjelpe meg..?

Jeg har blitt kjempe forkjølet. Snørra renner og jeg nyser nesten ustanselig. Men det værste er hosten jeg har fått. Hoster så fælt at jeg nesten spyr.... icon_frown.gif

Spiser Fisherman's Friend,repsils og diverse andre pastiller, men syntes ikke det hjelper så lenge av gangen.

Har noen en spesiell hostesaft å anbefale..??

Tar imot alle råd med en stoor takk nå....

Har fått en dundrende hodepine av all denne hostinga...... icon_cry.gif

Klem fra,

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tristessa

Tuva! Hvis du hoster alt for mye og blir sliten av det, må du gå til apoteket (eller få kjæresten til å gjøre det) og kjøpe noen piller som heter Noskapin, de demper hosten en masse... De er spesielt gode ved tørrhoste!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily, jeg har masse slim....(æsj)!

Og dessuten så har jeg prøvd den Noskapin før. Klarte ikke å drikke den for jeg brakk meg. Smakte så ekkelt..... icon_rolleyes.gif

Ingen andre råd...??

Har hørt at Bisolvon skal være bra. Noen som har prøvd???

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Jeg og hadde en masse slim, men de hjalp på meg! Noen ganger hoster man hele tiden uten at det egentlig gjør ting bedre, snarere tvert i mot. Anbefales! Ikke er de dyre heller, 30kr for 20 tabletter..12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tuva.

Som Lily skriver så er det Noskapin tabletter og ikke hostesaften. Tablettene stopper hosten ved å "lamme" hosterefleksen.

Dersom du har mye hoste og slim så kan det jo være bronkitt - da må du til lege.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Tror du skal ta råde til Skravla og gå til legen....

Er ikke bra å gå å hoste sånn kan hoste på deg bristete ribbebein og lunge betenelse....

God bedring

klem fra 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snufs*

Vil ikke til den slemme-lege-mannen!!!!!

Uff, venter et par dager til. Hvis jeg ikke blir bedre så får jeg vel gå til legen da......

Takker for råd!

klem fra,12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*trøster Tuva*. Jeg kan holde deg i hånden hos slemme-lege-mannen. Husk at du blir frisk mye fortere hvis du får riktig medisin med en gang.

Jeg hadde bronkitt for noen år siden, ventet lenge før jeg gikk til legen med hosten min - og da tok det lang tid før jeg ble frisk.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha på skjerf.

Få varme inntill halsen din og kjenn at du ikke hoster lengre. Sov med skjerfet oxo. Prøv vaffal. Skader ikke.!!!

Virker på meg!!!!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for trøst Skravla. Skal si ifra til deg om legebesøket blir aktuellt. icon_biggrin.gif

Tettra: Sove med skjerf!! Da blir jeg kvalt da jo... icon_frown.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solhatt skal fungere når som helst til hva som helst etter hva jeg er blitt oppfostret på icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde

Det er noe som går, jeg har hatt det i en uke, nå - og kjenner flere som har det samme ... feber, hoste, snue og mageproblemer ... 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Den beste hostesafta jeg vet er Bergensk Brystbalsam, den smaker lakris og er slimløsende. Du får den på apoteket...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...