Gjest Bjørk Skrevet 28. mars 2003 #1 Skrevet 28. mars 2003 Trenger oppskrift på Tex-mex oppskrift som skal gratineres i ovnen. Hva bruker dere som tilbehør ?
Gjest Lea Skrevet 28. mars 2003 #2 Skrevet 28. mars 2003 Hva slags rett tenker du på? Jeg pleier å gratinere nachos... Stek kjøttdeig sammen med taco-seasoning (gjør som det står på pakka). Tilsett gjerne litt løk, paprika e.l. i kjøttblandingen. Legg nachos på en tallerken eller på et fat og legg kjøttet over. Legg på litt salsa/tacosaus Strø på revet ost og gratiner i ovnen til osten er smeltet og litt gyllen. Jeg serverer med salsa, rømme, jalapeños, salat, mais og tomater ved siden av. Du kan lage dette på tallerken til hver enkelt (hvis dere er få personer) eller på et større fat om dere er mange.
Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2003 #3 Skrevet 2. april 2003 Jeg vil foreslå chiligryte med rømme! Jeg liker det HOT og bruker å krydre masse i tillegg :D Du trenger: 1 pk kjøttdeig 1 boks salat- og grytebønner 1 boks hot taco saus 3 dl revet ost 1 finhakket løk 1 pose tortillachips 2 dl rømme Brun kjøttdeigen og rør inn bønnene, tacosausen, 1 dl revet ost og løk. Knus ca en håndfull tortillachips og rør den inn i kjøttblandingen. Hell alt i en ildfast form og stek den ved 200 grader i ca 20 min. Legg rømmen på toppen av formen og dryss over osten. Stek videre i 2-3 min, til osten har smeltet. På slutten kan du også sette inn en ildfast skål med tortillachips i, dette pleier ihvertfall jeg å bruke som tilbehør i tillegg til en salat bestående av f.eks. isbergsalat, mais, rødløk og rød paprika. (+ en god flaske rødvin eller meksikansk øl ) Dette er en suksess-oppskrift for mitt vedkommende! :D
Texas Skrevet 2. mai 2003 #4 Skrevet 2. mai 2003 Denne slår aldri feil: Nachoform 500 g. karbonadedeig 1 pk. Taco-Mix 1 stor eller 2 små rødløk 4-5 tomater (små) i terninger 1 stor boks maiskorn 1 stort glass Salsa saus (Santa Maria er best...) 1 pose Nacho-chips (Santa MAria) Masse reven ost (Pass på at blandingen inneholder masse Cheddar) Brun karb.deig, tilsett Taco-pulver. Fordel Nacho-chipsene i bunnen av stor ildfast form. Fordel kjøttblandingen over. Hakk løk og fordel over, så hakkede tomater, hele glasset med salsasaus maisboksen og tilslutt masse reven ost! Inni varm ovn ved ca. 200 grader til osten er smeltet og litt gylden (ikke for lenge for da kan chipsen bli litt bløt) Serveres med masse rømme, ekstra saus og en frisk grønn salat! Øl er digg til!!! Mmmmmmmm!!!! :D
Ingeborg Skrevet 2. mai 2003 #5 Skrevet 2. mai 2003 Autentisk Tex-Mex - jeg har faktisk bodd i Texas! :D Enchilada Torte 1/2 kg kjøttdeig maistortillas (sjekk innvandrerbutikker hvis du ikke finner andre steder) 1 boks sterk, tyntflytende salsasaus* el.l. revet ost salat tomater rømme guacamole *egentlig "enchilada sauce", men det sliter jeg med å finne i Norge Brun kjøttdeigen. Varm tortillaene i olje i ei steikepanne. I en ildfast form, legg lagvis tortillas, kjøtt og revet ost, samt enchiladasaus. Ha revet ost på toppen. Sett i ovnen på 200 grader i fem minutters tid, bare til osten smelter. Server med tomater, salat, rømme og guacamole. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå