Gjest Elisa20 Skrevet 28. mars 2003 #1 Skrevet 28. mars 2003 Mannen min er sur hele dagen, vi har nå vært gift i snart 3 år. Men situasjonen blir verre og verre. Uansett hva jeg gjør er han sur, jeg er som regel blid dagen lang og fatter ikke ossen noen mennesker kan være så sure... Vi har hatt store problemer i forholdet den siste tiden og jeg har bare lyst til å bryte ut av hele forholdet. Det gir meg jo ikke noe mere så hvorfor skal jeg bli, jeg orker ikke å være blid på han hele dagen lang. Jeg får ingen ting tilbake lenger. Han har sagt flere ganger at han ikke liker meg lenger. Før hadde vi det bra nå er alt bare jævlig... Har dere andre noen råd å komme med, så er jeg takknemlig for alle svar. :cry: Hilsen Elisa20
CeNedra Skrevet 28. mars 2003 #2 Skrevet 28. mars 2003 Jeg tror at det eneste som hjelper dersom en sitter fast eller har andre problemer i et forhold er å snakke om det. Konfronter han med det. Si rett ut at du kan ikke se deg selv i et slikt forhold altfor lenge, så enten må det bli forandringer eller så er det slutt. Spør hva han har tenkt om det? Vil han forandre på det, eller har han gitt opp... Kanskje dersom personen er vanskelig å snakke med kan man gjøre noe ekstraordinært; reise på en ferietur, helgetur eller noe lignende. Da har man det ofte mye bedre, med en gang man er ute av det kjedelige hverdagslivet med dens rutiner... Så kan man da forsøke å snakke om det. Jeg har ofte sammen med min samboer snakket om vanskelige og viktige ting akkurat når vi er på ferie fordi da er man liksom lengre borte fra problemene og da settes ting mye mer i perspektiv... Eller kanskje dere kunne ha snakket med en ekteskapsrådgiver eller gått i parterapi. Mange ganger hjelper dette folk med å finne hverandre igjen.. Lykke til iallefall!!!
Gjest Elisa20 Skrevet 28. mars 2003 #3 Skrevet 28. mars 2003 Veldig fornuftig det du skrev, av og til hjelper det å høre hva andre synes.. :D
CeNedra Skrevet 28. mars 2003 #4 Skrevet 28. mars 2003 Så bra at du syns det. Men må også nevne at jeg selv hadde blitt gal. Jeg er nemlig ganske glad hele tiden utenom når jeg av og til innimellom blir veldig sint dersom noe urettferdig skjer, men da blir jeg alltid raskt glad igjen... Så når noen er sure eller gretne over lengre tid så blir jeg skikkelig sint og sier raskt hva jeg syns... Så jeg hadde nok ikke klart å sagt rolig og diplomatisk fra om hva jeg syns og etc..... men masse lykke til fordi jeg føler med deg som en felles glading:)
Gjest Mzfire Skrevet 29. mars 2003 #5 Skrevet 29. mars 2003 Det er ikke meningen å lide i et forhold, og det er jo helt klart her at du ikke har det bra. Har ikke mannen din lagt merke til det da? Er han så mye sur som du sier er det rart han ikke har såpass selvinnsikt at han burde skjerpe seg eller si unnskyld. Er ingen mennesker som orker det i lengden. Har han problemer så burde han betro seg til deg i såfall istedet for å la det gå ut over deg på den måten. Er lurt å ta en stor alvorsprat. Fortell hvordan du har det og hva du føler. At det ikke kan fortsette slik lenger. For at ekteskapet skal fungere må begge to gjøre en innsats. Håper det ordner seg for deg. Prøv alle utveier og se det ann over en viss tid, forandrer det seg ikke og du er like ulykkelig vet du vel hva du må gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå