Gjest Duchess Skrevet 28. mars 2003 #1 Skrevet 28. mars 2003 Visste ikke helt hvor denne passa best jeg, så derfor havna den her. Jo...toastjern....de tåler antakeligvis ikke såpe ? Skal de bare tørkes av umiddelbart etter bruk ? For om de står ei stund er det jo umulig å få av dritten med kun vann. Hvordan kan det bli reint uten såpe...
Gjest Virvel Skrevet 28. mars 2003 #3 Skrevet 28. mars 2003 Du skal selvfølgelig ikke dyppe hele hjernet i oppvaskkummen, men å tørke av med en våt klut (med såpe, hvis det trengs) er det ikke noe galt i.
Gjest Lea Skrevet 28. mars 2003 #4 Skrevet 28. mars 2003 Tørk av med en microfiberklut. Da trenger du som regel ikke å bruke såpe. Hvis det ikke hjelper.. prøv med litt zalo og vann. Pass på å tørke/vaske av all såpen til slutt. Jeg husker at jeg rengjorde vaffeljernet med en fuktig klut som jeg la i varmt vaffeljern og "stekte". Det løste opp noe av det fastbrente.
Gjest Duchess Skrevet 28. mars 2003 #5 Skrevet 28. mars 2003 Nei..jeg skjønner at det er dårlig butikk å dyppe hele jernet i oppvaskkummen. Men hvis det ikke ødelegger jernet ved å bruke såpe er det jo null problem. Takk!
Gjest Hege Skrevet 29. mars 2003 #8 Skrevet 29. mars 2003 Kan det være på samme måten som jerngryter? De er innbrendt med fett fra frabrikken av og skal rengjøres i varmt vann uten såpe. For unngå å fjerne dette beskyttende laget. Uten vil de begynne å ruste. Mener jeg å huske det stod på en lapp da jeg kjøpte gryta. Bruker du såpe må du være nøye med å tørke gryta fort, noe jeg gjør ved å sette den på varm kokeplate til den er tørr. (Ikke legg deg på sofaen i mens )
Gjest Lea Skrevet 29. mars 2003 #9 Skrevet 29. mars 2003 Tror ikke at toastjern er laget på samme måte som jerngryter. Det er for det meste teflonbelegg i dem.. Og det er neppe lurt å sette dem på plata tror jeg. Smeltet plastikk lukter ikke så godt!
Gjest Hege Skrevet 29. mars 2003 #10 Skrevet 29. mars 2003 Uppss! Det var jeg ikke klar over. Vel, ny lærdom, hehe.. Selvsagt skal ikke et toastjern på kokeplata
Eowyn Skrevet 30. mars 2003 #11 Skrevet 30. mars 2003 Jeg bruker en våt klut og tørker av toastjernet, hvis det er teflonbelegg inni, så tåler ikke det såpe,men en våt klut holder det. :blunke:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå