miss Skrevet 28. mars 2003 #1 Skrevet 28. mars 2003 :D Reise glade svar meg.... Skal reise for første gang og trenger tips og gode råd på veien Er av den typen som pakker alt for mye og det vil jeg ikke nå!!! Hjelp meg da....
Miranda Skrevet 28. mars 2003 #2 Skrevet 28. mars 2003 Kreta er deilig Heldige deg Du bør nok ha med noen lette sommerkjoler, badetøy, solkrem... Og godt med lommepenger, for det er et rimelig høyt prisnivå der nede. God Ferie
Gjest Lea Skrevet 28. mars 2003 #3 Skrevet 28. mars 2003 Husk å ta med noe for kjørlige kvelder. En dressjakke/blazer og/eller en cardigan/tynn jakke og en langbukse eller to er nok. Det er mulig at temperaturen ikke er like høy når sola har gått ned. Ellers: Paraset, "mage-medisin", gode sko, bøker, mobiltelefon (ofte billigere enn telefonbokser) og selvsagt sommertøy. God tur!
Midnattsol Skrevet 29. mars 2003 #4 Skrevet 29. mars 2003 Alt som er nevnt + After-sun, solbriller, noe til å ha på hodet for å beskytte seg mot sola (det kan du også kjøpe der), lader til mobilen, bind/tamponger, allergitabletter om du trenger det. Tja..det var det jeg kom på i farta. Og PASS og bevis på reiseforsikring kan være greit- men ikke pakk akkurat det i kofferten!!! Når jeg har vært ute og reist har jeg ofte fordelt pengene litt og ikke hatt alt på en og samme plass i tilfelle jeg blir ranet, lommetyver f.eks. Bruk safen hvis du får det på hotellrommet. Og husk og drikke masse vann når du er der. GOD TUR! :D
Gjest Tigerpia, ikke pålogget Skrevet 31. mars 2003 #5 Skrevet 31. mars 2003 Og så et sånn skriv som sikrer at du får den medisinske behandlingen du har krav på! Husker ikke nummeret på den, men det ordnes på trygdekontoret. Gode sandaler/sko er også greit. Skal du på guidede turer eller shoppe i by så er det greit å ha godt fottøy. Telefonnummer du må ringe for å stenge kontoen i dersom du får frastjelt bankkort. God tur!! :D Tigerpia! (som var på Kreta for noen år siden)
Gjest Chica_ikke_innlogget Skrevet 31. mars 2003 #6 Skrevet 31. mars 2003 E 111 skjema er det sikkert Tigerpia tenker på (Har aldri hatt det med selv, men har med reiseforsikringsbeviset mitt når jeg reiser) Nå vet jeg ikke hvordan det er på Kreta mtp vind, men jeg pleier å ha med noen klesklyper i kofferten for å feste bikini/håndduk som henger til tørk på verandaen, så de ikke blåser vekk.
Gjest Tigerpia, ikke pålogget Skrevet 31. mars 2003 #7 Skrevet 31. mars 2003 Kan være en del vind på Kreta ja...kommer litt an på hvor på øya man bor. Det med klesklyper var smart! :D *notere* Tigerpia
miss Skrevet 1. april 2003 Forfatter #8 Skrevet 1. april 2003 Her var det mye gode forslag for en uvitende reiser.... Er det dyrt på Kreta?? Har hørt begge deler,hva mener dere som har vært der? Lomme penger for en uke når vi skal kose oss og ikke tenke så mye på penger..Noen forslag?
Tigerpia Skrevet 1. april 2003 #9 Skrevet 1. april 2003 Hm...vi brukte nok en del penger ja. Var sammen med min daværende kjæreste og noen venner. Vi var der i to uker og brukte penger på bl.a leiebil (utforsket øya litt), båtturer, vannsport, drosje(er ikke så dyrt, men vi bodde et stykke fra stranda, så vi tok drosje så og si hver dag) og selvfølgelig mat og drikke. I tillegg kjøpe jeg litt klær og "kunst". Vi spiste ute hver dag, og koset oss med vin og øl. :D I tillegg kostet det å leie solstoler/parasoller på stranden så husk å ta med småpenger når dere skal sole dere. Husker ikke hvor mye jeg brukte der, men prisnivået er jo under det norske og jeg mener å huske at maten ikke var sååå dyr... Dersom dere har tenkt å være litt aktive så koster det litt å ta guidede turer. Til gjengjeld får dere jo utnyttet tiden litt bedre (en uke går fort ) da dere slipper å lete etter transport o.l. Hvor på Kreta skal dere bo?
miss Skrevet 1. april 2003 Forfatter #10 Skrevet 1. april 2003 Har du vært der? Vi skal bo 0-50 m fra stranden og 400m fra sentrum og torget så vi bruker vel ikke så mye penger på reise o.l er det mye turisme på kreta? Gleder meg første gang og har ingen forventninger egentlig...... Takk for gode råd
Tigerpia Skrevet 1. april 2003 #11 Skrevet 1. april 2003 Vi bodde i Rethymnon, men var bl.a i Chania med leiebil. Det er en god del turisme på Kreta, og Chania er en av de "store" turiststedene. Mener å huske at det er fine strender i Chania. Var i allefall veldig bra på Rethymnon. Begge ligger nord på øye og det var deilig temperatur i vannet. På sørsiden var det iskaldt :o så der klarte vi nesten ikke å bade. Du kan jo f.eks se litt her: http://www.travel-to-crete.com/ http://www.crete.tournet.gr/ http://www.uk.digiserve.com/mentor/crete/chania.htm Ønsker deg en god tur og en deilig ferie!!
Gjest Primula Skrevet 1. april 2003 #12 Skrevet 1. april 2003 Kjære deg. Husk for all del fotoapparat... må ha med seg noen gode minner på papir også. God tur :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå