Gjest Zalomine Skrevet 3. april 2003 #21 Skrevet 3. april 2003 Jeg fikk Trionetta av min lege da jeg begynte på p-piller for 2 1/2 år siden, og har brukt dem siden. Sexlysta kan jeg ikke uttale meg om egentlig (jeg begynte på pillene en måneds tid etter at jeg mistet jomfrudommen jeg....) Jeg har egentlig også alltid tenkt at jeg ikke har noen bivirkninger, annet enn de positivt (langt mindre smerter og mindre blødninger ved mensen) Men, jo, jeg er tidvis ganske deprimert, og har lyst til å grine uten noen stor grunn. Jeg griner tidvis en del også, av småting som sikkert ikke bude utløst noe slikt. Jeg vet ikke om det er p-pillene. Jo, jeg begynte med med tårer etter at jeg begynte på pillene, MEN, samtidig hendte det jo en annen endring i mitt liv, jeg fikk en kjæreste for første gang. Når man har en man bryr seg om sånn, så er det mye lettere å bli såra også... (forskjellen på eksen og min samboer: med eksen gråt jeg pga ting han gjorde eller sa, med min samboer gråter jeg av småting, somregel ting han IKKE sa. Og en grunnleggende forskjell: sambo trøster meg, eksen gråt jeg bak ryggen på, bokstavelig talt (bare snudde puta så han ikke skulle merke at den var våt....) Så, ja, jeg er deppa av og til, men seriøst, livet mitt tilsier kanskje ikke så mye annet heller. Det er LOV til å være litt opptatt av det faktum at om under en måned er det stor sjangs for at man ikke har jobb, noe som medfører at man altså rett og slett ikke har penger (vi klarer AKKURAT å dekke utgiftene sånn det er nå, med halvparten av inntektene, og de samme utgiftene, så blir det problemer (Ja, lånekassa klarer vi neppe sånn som det er, engang....) Men, jeg spiser på mitt siste brett trionetta nå, og skal til legen for ny resept i slutten av måneden. Det er en helt ny lege (jeg har flytta...) og jeg har aldri vært der før. Jeg kunne jo sånn sett fått et nytt merke, men egentlig så synes jeg ikke disse er så ille jeg. Trur jeg. Jo, jeg blir småhissig og overreagerer lett i dagene før mensen, men pms hadde jeg jo før jeg begynte med piller også (bare at da visste jeg aldri når mensen kom, nå kommer den svært forutsigbart, enda en fordel med piller....) Hmm, jeg får tenke på saken....
Loolaa Skrevet 4. april 2003 #22 Skrevet 4. april 2003 Hvor lang tid må man regne med at det tar fra man slutter med p-pillene til man merker forandring? Jeg merket ganske fort forandring. Kan ikke si helt sikkert for det er et par år siden nå, men kanskje et par uker? loolaa
Sheba Skrevet 4. april 2003 #23 Skrevet 4. april 2003 Jeg brukte Trionetta i over 10 år, og var kjempefornøyd... Ikke en eneste bivirkning og mensen i bare 3 dager. En liten stund brukte jeg et annet merke, microgynon, og da la jeg gud hjelpe meg på meg 5 kilo i løpet av to måneder. Da var det temmelig kjapt tilbake til Trionetta igjen, for og si det sånn. Jeg har mao ingen problemer med å anbefale de til andre, men er selfølgelig klar over at bivirkninger er veldig individuelt, så jeg skjønner jo at andre kanskje ikke er like fornøyd som meg. Nå bruker jeg de imidlertid ikke lenger, men det er fordi vi prøver å få en baby...
Gjest Scarlet Skrevet 4. april 2003 #24 Skrevet 4. april 2003 Jeg skrev i en annen tråd her at jeg har også hatt fæle bivirkninger ved bruk av Trionetta. Jeg kan vel si at jeg kjenner meg igjen i de bivirkningene du beskriver. I dag bruker jeg et merke som heter Yasmin, og er kjempefornøyd med det, nå er jeg meg selv igjen
Gjest anetteeriksmoen Skrevet 3. mai 2003 #25 Skrevet 3. mai 2003 hei. jeg har gått på pilla i litt over et år. begynte med trionetta. men fikk bivirkninger ja. men tenkte vel egentlig ikke no over det før det hadde gått fire-fem måneder. jeg ble veldig ofte deprimert. gråt mye og så veldig svart på livet for å si det sånn. og ble mer aggressiv. har aldri vært sånn før, så det må jo være pilla. så jeg bestemte meg for å bytte. jeg ble anbefalt en helt ny pille på markedet da. den har minimalt med hormoner. har også lik dosering med hormoner hver dag. så derfor vil du unngå humør-svingninger. den heter loette og koster 222kr for tre måneder. fordelen her er jo også at du kan utsette mensen noen dager eller uker uten å måtte kaste resten av brettet. så du kan bruke de pillene senere igjen. skjønner? sparer penger og! humøret har helt klart bedret seg. men føler allikevel at jeg har forandret meg som person etter at jeg begynte på p-piller. men det kan jo være så mangt. men du burde iallefall prøve disse! lykke til!
Gjest Gjesta Skrevet 3. mai 2003 #26 Skrevet 3. mai 2003 Takk for tips! Jeg har nå gått " en periode" uten piller, og har planer om å holde opp nok en mnd. Jeg vil se om jeg merker forandringer før jeg bytter piller. Hittil syns jeg humøret har vært mye mer svingende enn når jeg gikk på pillene - men det er vel kanskje sånn en periode? En dag er jeg laaaangt nede, neste dag kan jeg være laaaangt oppe... Håper det skal bli bedre - det gode humøret er allerede blitt bedre, og jeg føler faktisk at jeg har mer overskudd allerede, jeg. Tilfeldig? - jeg vet ikke - men det er herlig, i allefall. Har fortsatt ikke fått mensen etter "stoppen", så jeg lurer på om det er noen som har noen erfaringer om når jeg evt. kan vente den tilbake? Er jo greit å vite syklusen... K
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå