Gjest Gjesta Skrevet 28. mars 2003 #1 Skrevet 28. mars 2003 Hei! Jeg har brukt p-piller i 4,5 år, og aldri hatt andre enn Trionetta. Nå har jeg sett i flere tråder her inne, at mange har fått bivirkninger av disse. Jeg har inntil nylig trodd at jeg ikke har fått bivirkninger, men nå begynner jeg å bli usikker...Jeg er plaget med både depresjon, angst og et voldsomt temperament til tider, men fram til nå har jeg faktisk trodd at det bare er sånn jeg er...Høres kanskje dumt ut, men det er faktisk sant. I tillegg til det periodevise vanskelige humøret mitt, har jeg fryktelig ofte vondt i hodet. Er det noen som kan dele sine erfaringer om bivirkninger med meg, slik at jeg kan vurdere om det faktisk kan være Trionetta som er årsaken til at jeg er som jeg er... Hvor lang tid tok det før dere merket bivirkningene? Er det andre merker dere fikk samme bivirkninger av? Det vil jo være forferdelig om jeg sliter med dette helt unødvendig! :-?
ivanka Skrevet 28. mars 2003 #2 Skrevet 28. mars 2003 (som du muligens har sett i den andre tråden, har jeg altså hatt tilsvarende bivirkninger av trionetta. hvis du allerede har lest det, beklager jeg at dette blir smør på flesk)
Gjest Gjesta Skrevet 28. mars 2003 #3 Skrevet 28. mars 2003 Jeg takker for alle innlegg, jeg, Ivanka! Har sett mange som har liknende bivirkninger, men håper på å kunne samle dem her... Merket du og var obs på disse bivirkningene med engang, eller tok det litt tid? Jeg har som sagt brukt disse i flere år, men ikke tenkt på at plagene mine kunne komme av dette... Håper på fler svar, jeg, uansett om de står i andre tråder eller ikke! :D
ivanka Skrevet 28. mars 2003 #4 Skrevet 28. mars 2003 det tok noen måneder før jeg ble ordentlig oppmerksom på at jeg ikke var helt meg selv. hadde ekstreme humørsvingninger det ikke var noen annen forklaring på, og de var veldig regelmessige i forhold til månedlig syklus. (men ikke som vanlig pms, mye verre og mer langvarig.) i tillegg mistet jeg fullstendig lysten på sex.
Englepusen Skrevet 28. mars 2003 #5 Skrevet 28. mars 2003 Jeg har og brukt trionetta, nettopp sluttet nå. Brukte de i ca 4 år og har aldri prøvd andre piller. Sliter med depresjon, sinne, tiltakløshet, manglende sexlyst osv. i perioder. Men om det skyldes pillene vet jeg ikke sikkert. Det kan jo skyldes at livet mitt har forandret seg også. Men jeg vet at jeg var en mye gladere og mer utadvendt person før jeg begynte med trionetta! Tenkte ihvertfall jeg skulle holde meg unna p-piller for en stund nå for å se om ting forandrer seg.
Gjest kjerringamedkjeppen Skrevet 28. mars 2003 #6 Skrevet 28. mars 2003 jeg begynte med trionetta på mandag, altså for 5 dager siden. dag 2: jeg blir utrolig kvalm og kaster opp på skolen. dag 5 (idag) : jeg blir SINNSYKT kvalm og kaster opp 3 ganger. lurer på om noen har opplevd liknende? kan jeg bare slutte å ta dem, eller må jeg bli ferdig med brettet? småkjipt å spy på skolen 4 ganger i uka liksom
Englepusen Skrevet 28. mars 2003 #7 Skrevet 28. mars 2003 Hvis du kaster opp etter at du har tatt pillen virker de ikke alikevel. Du kan slutte akkurat når du vil, men da er du ikke beskyttet mot graviditet. var jeg deg ville jeg prøvd et annet merke. Selv begynner jeg å bli skeptisk til å proppe meg full med hormoner hele tiden. Vil være meg selv! Så da sitter jeg igjen med "hoppe av i svingen" eller kondom.
Gjest Nefertiti Skrevet 29. mars 2003 #8 Skrevet 29. mars 2003 Hadde faktisk tenkt å skrive en lik tråd selv da jeg så denne. Jeg har gått på Trionetta i 3 år nå, men det er først nå i det siste jeg har merket forandring. Kan godt hende det har vært sånn hele tiden, men nå er jeg blitt klar over det. Jeg får veldige humørsvingninger og blir til tider ganske deppa. Dette forekommer rett før mensen. Jeg har ingen andre bivirkninger som jeg vet om, så jeg vet ikke en gang om dette er bivirkninger. Men jeg har liksom ingen grunn til å bli deppa og som regel hisser jeg meg opp for ingenting. Hvordan kan en finne ut om dette er bivirkninger av p-pillen?
Englepusen Skrevet 29. mars 2003 #9 Skrevet 29. mars 2003 Du må vel nesten slutte med pillen en stund eller bytte til et annet merke og se om ting forandrer seg. Syns selv jeg har roet meg litt etter at jeg sluttet med pillene.
bare meg 79 Skrevet 29. mars 2003 #10 Skrevet 29. mars 2003 jEG HAR BRUKT P-PILLER I CA 7 ÅR.ER SLUTTET NÅ DA,VILLE IKKE PÅVIRKE KROPPEN MIN MED DET.JEG HAR NÅ KOBBERSPIRAL.VELDIG GREIT,MED DEN. ANGRER IKKE PÅ AT JEG BYTTET!! BRUKTE NOE SOM HET MICROGYN ELLER NOE LINGNENDE,FIKK LITE BIVIRKNINGER.HAR IKKE PRØVD TRIONETTA.ALLE DE JEG VET SOM HAR BRUKT DET MERKE HAR FÅTT BIVIRKNINGER: KVALME,SINT UTEN GRUNN :x ,DEPRIMERT,HUMØRSVINGINGER,HODEPINE,MANGLENDE SEXSLYST OG SIKKERT MER KOMMER IKKE PÅ NOE NÅ. JEG SKJØNNER IKKE AT NOEN VIL BRUKE DE,DET VIRKER JO SOM MAN FÅR VELDIG MYE BIVIRKNINGER AV DE. DET FINNES JO MANGE ANDRE PÅ MARKEDE,SOM GIR LITT MINDRE BIVIRKNINGER
mina-mor Skrevet 30. mars 2003 #11 Skrevet 30. mars 2003 Jeg har brukt trinetta i 3 år nå, og har ikke merket mange bivirkninger.. enda.. Jeg får vondt i hodet de siste dagene før jeg får mensen.. that`s it! Ja, også gikk jeg opp noen kilo etter at jeg begynte da.. Skal ha en pause fra tablettene til sommeren for å se om kroppen min oppfører seg annerledes da..
Gjest Gjesta Skrevet 30. mars 2003 #12 Skrevet 30. mars 2003 Tusen takk for fine svar! Etter å ha lest disse, tror jeg faktisk at jeg skal gå til legen min og si at jeg vil prøve et nytt merke p-piller. Et alternativ er å droppe pillene for en periode for å se om jeg forandrer meg igjen, tilbake til normal-modus. Med litt ekstra innsats fra min kjære og meg selv, skal vi nok klare å holde oss u-gravide denne stunden! Hvor lenge kan man forvente at pillens virkninger er i kroppen? Og hvilke piller bruker dere - og er fornøyde med? Håper fortsatt få flere svar! :D mvh Kverula
Focus Skrevet 1. april 2003 #13 Skrevet 1. april 2003 Bivirkning=hissig som F! Ble nesten litt skremt av meg selv, og det ble den stakker samboer en min også. Sexlysten kunne sikker også vært bedre... Nå bruker jeg Marvelon (3 måneden til nå). Ingen bivirkniger enda.
Gjest Kira Skrevet 1. april 2003 #14 Skrevet 1. april 2003 Fått større pupper, jeg ... Noen som vil ha litt pupp? :oops:
Loolaa Skrevet 2. april 2003 #15 Skrevet 2. april 2003 Jeg vil på det sterkeste fraråde Trionetta, selv om selvfølgelig bivirkningene er forskjellige fra person til person. For det første minsket sex-lysten ganske kraftig. For det andre, og mye viktigere, så ble jeg forferdelig deprimert og redd. Til tross for at jeg hadde det veldig bra, gikk jeg likevel rundt med en stor tristhet inni meg, jeg begynte å gråte uten grunn, hvis kjæresten min kom på besøk en halv time seinere enn jeg trodde han skulle ble jeg redd for at han var død. Og det toppa seg med at jeg holdt på å ta selvmord. Da droppa jeg Trionetta (det var etter ca ett år). Og jeg merket fort en forandring. Det var så deilig, som å finne seg selv igjen! Nå går jeg på Microgynon, det er bedre. Sexlysten er ikke tipp-topp, men jeg blir iallfall ikke deprimert. loolaa
Lula Skrevet 2. april 2003 #16 Skrevet 2. april 2003 Hvordan man reagerer på ulike p-piller er veldig individuelt. Mange bruker Trionetta og det fungerer utmerket for dem. Selv gikk jeg på Trionetta da jeg først begynte med p-piller. Jeg mistet sex-lysten og ble veldig humørsyk, så for meg passet det ikke. Nå bruker jeg Marvelon, og er godt fornøyd med det! Siden dette er er så individuelt tror jeg at man bør lytte til legens anbefaling og ellers prøve seg frem dersom man får for mye bivirkninger!
Gjest Gjesta Skrevet 2. april 2003 #17 Skrevet 2. april 2003 Loolaa skrev: Til tross for at jeg hadde det veldig bra, gikk jeg likevel rundt med en stor tristhet inni meg, jeg begynte å gråte uten grunn... Det er sånn jeg er til tider også...helt uten grunn eller forvarsel. Fryktelig slitsomt for både min kjære og meg. Hvor lang tid må man regne med at det tar fra man slutter med p-pillene til man merker forandring?
Ruby Skrevet 2. april 2003 #18 Skrevet 2. april 2003 Har gått på Trionetta i nesten 9 år, og sluttet for bare en måned siden. Det angrer jeg ikke på! Jeg trodde ikke jeg hadde noen bivirkninger, men det merker jeg helt klart nå at jeg har hatt. Jeg er på mye bedre humør, har mye større sexlyst og begynner å tape noen kilo og har renere hud nå. Er også mer våken av en eller annen grunn. Tror ikke disse pillene er de beste!
Gjest Gjesta Skrevet 2. april 2003 #19 Skrevet 2. april 2003 Åh! Ruby - du trodde heller ikke det nei...det har faktisk ikke jeg trodd heller, men nå er jeg overbevist! Er bare usikker om jeg skal slutte i morgen, eller om jeg skal fullføre brettet... Hvis man merker positiv effekt etter å holdt opp i bare en mnd, så vet jeg nesten ikke om jeg har lyst til å spise en eneste pille til! Jeg ser fram til å få vite om mitt tungsinn egentlig ikke skyldes min personlighet, men disse pillene! Da kommer jeg til å bli så GLAD!
Moonbird Skrevet 3. april 2003 #20 Skrevet 3. april 2003 Hei! Jeg brukte Trionetta i ca tre år før jeg fant ut at det var på grunn av dem at jeg var deprimert, hadde angst og hodepine, null sexlyst, uren hud, vektøkning og PMS. Da jeg sluttet, var det akkurat som om noen skrudde på lyset, for å si det sånn... Kiloene jeg hadde gått opp forsvant ikke helt, men depresjonen, angsten, hodepinen og kvisene gjorde det. Sex var plutselig som om vi var nyforelska igjen... Men det er slitsomt å "hoppe av i svingen", og kondom funka rett og slett ikke for oss (Han kom ikke + jeg ble sår - hva er da poenget?), så jeg bestemte meg for å prøve p-piller igjen. Det eneste jeg visste var at jeg ikke skulle ha Trionetta. Så hørte jeg noen som snakka om en ny pille som het Yasmin, og tenkte jeg kan jo prøve. Har gått på den i over et år nå, og er kjempefornøyd! Faktisk gikk jeg ned igjen de kiloene jeg ikke hadde blitt kvitt etter Trionettaen. Utenom det har jeg ikke merka noen bivirkninger, og nå vet jeg hva jeg skal se etter. Jeg anbefaler å prøve hvis du ikke har prøvd, og om den ikke passer, så prøv en annen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå