Gå til innhold

Få sydd brudekjole!?

Anbefalte innlegg

Gjest Lille meg :)
Skrevet

:D Hei!!

Jeg bare lurer på om det er noen som har fått sydd brudekjole, og hva dere betalte for den?

Mange klemmer fra ei som ikke klarer å bestemme seg.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått sydd meg brudekjole. Jeg betalte 6000 for kjolen, og da fikk jeg akkurat den kjolen jeg ville ha. Fikk hjelp fra Somaramed kjolen, og er strålende fornøyd selv om den må sys inn litt (men det er jo bare min skyld det....hihi)

Gjest gummis - ikke logget inn
Skrevet

Jeg har en venninne som syr veldig fine kjoler - hun er utdannet syerske fra USA med haute couture og brudekjoler som spesialitet.

KJolene hennes koster fra 6000+ avhenging av modell osv.

Ta gjerne kontakt hvis du vil ha mailadresse/telefonnr

Skrevet

Jeg har ikke fått sydd meg brudekjole. Min brudekjole var et impulskjøp i USA på ferie der i sommer.

Jeg har derimot måtte få den sydd inn over brystene og løftet i livet, da det er mønster i nedekant på skjørtet. Jeg fikk ei syerske anbefalt av ei venninne og i går var vi der og leverte kjolen. Måtte prøve og syersken sa det ville bli mye arbeid - MYE og DYRT. 200 kroner for oppleggingen og 400 kroner for innsyingen over brystene. Og jeg som så tusenlappene flagre da ...

Jeg ga forresten 400 dollar for kjolen mens krona var sterk. 3500 kroner sånn ca. Etter hva jeg kan se her i Norge er dette en kjole til godt over 10 000 kroner. Langt avtagbart slep, masse håndsydde perler og en del maskinsydd mønster.

Venninna mi skal få sydd kjole til bryllupet. Syersken tok ca. 1000 kroner for en enkel en og opp til 1500 kroner for en kjole med fôr. Det var bare å komme med bilde, så skulle hun ordne!

Rose systue heter det, ved Youngstorget i Oslo. Litt bortgjemt, men med ekstraordinær god service!

Gjest Vil være anonym her.
Skrevet

:lol::lol:

Jeg vet at hos Somaras kan en få sydd kjole fra 1000 kroner og oppover.

Jeg kjøpte min for 1500 kroner hos henne og ble kjempefornøyd.

Hun hadde en enkel ferdigsydd.

En stor takk til henne :lol::lol:

Skrevet

Jeg fikk sydd en kjole, og den kom på ca 8000 for sying og stoff.

Tror prisen er avhengig av hvor "komplisert" kjolen er.

I tillegg er jo stoffmengde og kvalitet avgjørende for prisen.

Jeg er ihvertfall kjempefornøyd!

Fant en syerske under

http://www.bryllupsfesten.com/fylkene/akershus.htm

Gjest Princess
Skrevet

En venninne fikk sydd brudekjolen sin, og hun betalte 2500,- for jobben + stoffutgiftene i tillegg. Hun betalte 7000,- for sin egen brudekjole, langt chiffonslør og 2 brudepikekjoler.

Du kan vel regne med ca. 1-3000,- for å få sydd og så kommer stoffet i tillegg.

Selv så får jeg skreddersydd brudekjole, men det er mamma som skal sy min. Hun tar (selvfølgelig) ingenting for jobben, og alt stoffet kostet meg 1500,- Brudekjolen blir derfor ikke så dyr, men MEGET spesiell for meg da...og så blir den kjempelekker og akkurat som jeg vil ha den :wink:

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

:lol:

Må være flott å få sydd seg kjole.

Så får en da kjolen skik en vil.

:hjerter:

Gjest Poirot
Skrevet

Noen som har erfaring fra lises Systue i Oslo (bak slottet)? Hva tar hun for en brudekjole?

• 4 måneder senere...
Skrevet

Tar opp denne igjen jeg...

Noen flere som kan anbefale Roses Systue?

Eller noen andre?

Skrevet
Noen som har erfaring fra lises Systue i Oslo (bak slottet)? Hva tar hun for en brudekjole?

Felix ble KJEMPEFORNØYD med sin kjole, som var flere størrelser for stor, og ble sydd inn av Lise. Vet ikke hva hun betalte, men hun sa til meg at prisene lå på fra 500 og oppover, avhengig av kjole og hva som skal gjøres osv.

Skrevet

Felix ble KJEMPEFORNØYD med sin kjole, som var flere størrelser for stor, og ble sydd inn av Lise. Vet ikke hva hun betalte, men hun sa til meg at prisene lå på fra 500 og oppover, avhengig av kjole og hva som skal gjøres osv.

Jepp, det var jeg som tipset Felix... :sjarmor:

Hun er superflink, og jeg har tidligere fått sydde en sommerkjole (ca 4000) og skjørt (ca 2000) der. Så hvis man skal sy en hel brudekjole fra bunnen av må det jo koste fra 6000 og oppover?

Skrevet

Jepp, det var jeg som tipset Felix... :sjarmor:  

I know - jeg hadde endt opp der hvis kjolen min hadde behøvd tilpassing selv! :wink:

Skrevet

Var innom Rose Systue idag og fikk ca pris på sying av "min" brudekjole.

Hun regnet med 3500 for kjolen og 1500 for jakken. Kommer nok litt mer hvis jeg skal ha perler/broderier/krystaller. Syns ikke det hørtes så ille ut.

Stoffet må da kjøpes i tillegg.

Skrevet

Hvis du bor i Oslo er det gull verdt å ta turen østover. Jeg skal antagelig få sydd kjolen min på "Din Stil" i Smalgangen, regner med en total pris på ca.4000,-. Det ser helt hysterisk ut fra utsiden, hele vinduet er fullt av smakløst stæsj. Men når jeg kom inn til sydamen innerst i lokalet hadde hun akkurat blitt ferdig med en NYDELIG aftenkjole i turkis thaisilke! Jeg skal innom der i løpet av uken med bilde for å få et skikkelig prisoverslag. Det er flere av stoffbutikkene på Grønland som har folk som syr. Hvis du har et bilde av det du vil ha er det rimelig mulig å få det til. Det er også masse fine stoffer som kan brukes, fra 50,-/m!! Fint tips hvis man har noen som syr. Blanke stoffer er noe av det de liker best på Grønland :lol: ... Men hvis noen har priser på thaisilke så er jeg intressert...

Skrevet

[quote=Lille meg :)]:D Hei!!

Jeg bare lurer på om det er noen som har fått sydd brudekjole, og hva dere betalte for den?

Skrevet

Et lite tips er å kontakte en videregående skole med søm o.l.. Hukser ikke hva det heter.. Tråd og søm eller noe sånt. De syr GJERNE kjoler og de blir helt som du vil ha de og veldiog billig. Betaler stoffet + 200 kr.. Det høres kanskje litt skeptisk ut, men de jeg har snakket med har vært VELDIG fornøyde.

Så for den som tør......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...