Gå til innhold

Hva motiverer deg???

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

har lest endel innlegg om trening og slanking her, og lurer på hva som motiverer dere til trening??er det mange som trener for å bli tynne?

Jeg trener MYE - flere ganger og timer i uken.har trent hele mitt liv. får stadigvekk høre at det er rart jeg ikke er radmager, jeg som trener så mye. er det det som er poenget? er det å trene synonymt med å bli tynn?? jeg er høy og kraftig, bruker 40/42 i klær. jeg vil aldri bli en str, 36, men det er heller ikke målet mitt. jeg trenger fordi det er gøy - det er deilig! å kjenne at kroppen fungerer, at du har nok å gi til å løpe enda et par kilometer, enda litt fortere.det er rett og slett et rush å trene! jeg har en fast kropp, selv om neppe noen vil se på meg og tenke "hun var tynn". jeg spiser sunt og godt ( det er og en "bi-virkning" av å trene - du får lyst til å spise sunt og leve sunt! ) men teller på ingen måte kalorier. vil jeg spise kake, spiser jeg kake - sitter ikke å regner ut hvor lenge jeg må løpe for å forbrenne den. det handler vel å leve i harmoni med sin egen kropp? skal vi gå livet gjennom og fornekte oss alt, når løsningen er ganske enkel: finn ut hva kroppen din passer til, beveg deg, ha det gøy??for meg er det løping som gjør susen. jeg spenner på meg jobbeskoene, på med mp3'en - så er det ut i skogen og løpe løpe..

må ærlig talt innrømme at jeg tror dersom flere trente fordi det var gøy, og ikke fordi man "må", hadde flere sett resultatene på kroppen sin. trening kan være et ork, men med rett innstilling - JA, så gøy, og ikke "uff, for et slit", erfarer man fort at trening blir en del av hverdagen man ikke kan være foruten!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trener mye fordi:

¤ Trengte det - inntil nylig - i jobben

¤ Slipper å tenke på alt mulig annet når jeg trener - godt under depp

¤ For å ha en frisk, fungerende kropp

¤ For å ha en fin kropp

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg trener ikke fast, men har jevne perioder hvor jeg er med på aerobic, alt fra en til tre ganger i uka. Jeg syns det er innmari gøy, men skal innrømme at det ikke først og fremst er derfor jeg går der. Jeg går der fordi jeg trenger å forbrenne kalorier, og fordi jeg vil komme i bedre form.

Jeg trener ikke for å bli tynn. Min kropp er krafig bygd, og det må jeg nok bare finne meg i. Det er forresten helt greit! :D Men jeg vil gjerne ha vekk noen av de mange ekstra kiloene, så derfor kombinerer jeg dietten min med mosjon.

Så hovedmotivasjonen min ligger nok i de ekstra kiloene...selvom jeg også setter pris på ei god treningsøkt! :wink:

Skrevet

Trener hver dag fordi!

* Jeg liker det!

* Jeg får/har en stram kropp

* Jeg føler meg bedre, sunnere

* Jeg blir rett og slett GLAD av å trene! Juhuu!

* Det er viktig for meg med en sunn kropp!

(og min PT er såå kjekkas :ler: )

Skrevet

jeg trener for å bli mer opplagt,

löse opp min stive nakke (og bli kvitt stadig hodepine),

og så er det tid hvor jeg kan la tankene bare fly!

Skrevet

Jeg trener fordi det er gøy, blir i bedre humør og fordi kroppen min har godt av det. Den er fastere og slankere.

Gjest Scarlet
Skrevet

Jeg trener fordi:

* Jeg føler jeg får mer overeskudd til jobb.

* Jeg skal søke politihøgskolen

* Jeg liker tanken på å ha en veltrent kropp

* Jeg liker å holde meg i form

* Sist, men ikke minst: Jeg synes det er KJEMPEGØY!!!

Er enig med

Skrevet

Ha det gøy med meg selv og kroppen min! Vite at jeg har en kropp som funker - selv om den sikkert ikke ser ut som mange ser som idelakroppen... men den er min, den virker til det jeg trenger den til og vel så det.

Og jeg VET at jeg er i knallgod form - det er viktig.

Skrevet

Jeg trente / trener fordi jeg har mål :

- Skulle søke som brannmannvikar på brannstasjonen i sommer, men jeg har ikke førerkort (som man da trenger), så det ble ikke sjanse for meg i år :cry: (trenger litt styrke og utholdenhet der ja...)

- Man blir friskere og raskere av å trene,- merket det allerede de første dagene vi trente.

- Den fysiske helsen blir bedre (bl.a rygg og mage)

- Kanskje jeg kan stramme meg litt opp ? :ler: :D

- Det er også motiverende å ha med mannen i mitt liv når jeg trener,- blir morsommere når vi gjør det sammen og vi klarer å motivere hverandre.

- Som Tusenfryd sier, så er det viktig å ha det gøy også. Skal prøve å finne et dansekurs eller liknende, for å få litt generell bevegelse i tillegg. Dessuten så er dans bra og sundt for kropp og sjel :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...