Gå til innhold

LASIK-operasjon

Fremhevede innlegg

Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

Hei! Jeg skal ta LASIK-operasjon på mandag, og begynner å bli smånervøs... Kan ikke dere som har tatt denne operasjonen fortelle meg hvordan det gikk med dere?? Noen tips, noe jeg bør tenke på??? Har hørt at det lukter litt svidd, er det ubehagelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Jobber med dette. Bare send meg en pm så kan jeg svare på spm :)

Tigerpia

Gjest Anonymous
Skrevet

Du har ingenting å være redd for... operasjoen går raskt og utrolig smertefritt. du får endel bedøvende øyedråper før operasjonen. Svilukt?? det er i alle tilfeller så lite at du neppe merker eller reagerer på det.. det mest ubehagelige med hele operasjonen, var faktisk når de skulle "låse" øyet mitt med et apparat - slik at jeg ikke kunne blinke. du har ikke noe bekymre deg for. operasjonen var gjort på et par minutter.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ikke send PM, vi vil ha spørsmål og svar i forumet!

zloty

Skrevet

Heisann!

Jeg tok LASIK opperasjon for en uke siden. Det har gått bra og jeg trives med mine nye øyne.

Du har egentlig ikke noe å grue deg for. Det lukter litt svidd, men det er bare det som er ubehaget når du oppererer. Ellers så sivdde det i øynene akkurad da jeg fikk første dråpe med bedøvelse. Men hele opperasjonen gikk raskt og smertefritt.

Pass på så du får med deg smertestillende hjem etterpå. Det kan komme til å svi litt i øynene. Da er det godt å kunne dempe det. Jeg fikk med meg paralgin f. så jeg sov meg gjennom de første timene etterpå. Anbefaler deg å prøve å sove de første timene etterpå.

Jeg var sykmeldt dagen etter, men var på jobb igjen to tager etter.

Nå, en uke etter, ser jeg godt, men plages litt av tørre øyne. Men denne blir merkbart mindre for hver dag. Kjøøp deg Artelak øyedråper i tillegg til de du får resept på. De smører øynene.

Lykke til!

:D

Skrevet

Takk for svar!

Bare noen timer igjen nå, og jeg er litt nervøs... Men det går jo sikkert helt greit! Det blir helt vidundelig å kunne se uten briller eller linser!!

Jeg har fått tips om å takke ja til beroligende middel før operasjonen sånn at jeg klarer å slappe av. Så jeg kommer til å være litt neddopa. Og jeg skulle få med meg paralgin f., og satser på å sove de første timene etter opersjonen jeg og. Og jeg og blir sykmeldt i morgen.

Dettte går nok greit! Må bare holde meg langt unna sjefen i dag, han er nemlig kjempenervøs på mine vegne, og sikker på at noe kommer til å gå galt! :ler:

Skrevet

Heisann! Nå er det overstått, og jeg tenkte jeg kunne komme med rapport tilfelle det er flere her inne som vurderer å gjøre det samme.

Kan begynne med å si at jeg sitter her og skriver uten hverken briller eller kontaktlinser på. Og jeg hadde brillestyrke ned i -8 på begge øynene + litt skjeve hornhinner. Men når det er sagt så må jeg legge til at synet mitt fortsatt er litt uklart og tåkete, men det vil i følge øyenlegen min rette seg mye i løpet av noen dager.

Operasjonen gikk greit. Det var ikke vondt, men ganske ubehagelig. Lå på operasjonsbordet totalt i en halv time tror jeg, så det gikk jo fort. Det sved ganske infernalskt i øynene når bedøvelsen gikk ut, men med to paralgin forte fikk jeg dempet smertene, selv om øynene fortsatte å renne. Når jeg endelig kunne åpne dem etter ca 5 timer fik jeg dem nesten ikke opp, de var helt gjenklistret.

Jeg ble litt skuffet over at jeg ikke hadde "falkeblikk" fra første stund, så det er greit å vite at reklamen kan være litt overdrevet. Men jeg tror jeg vil anbefale dette for alle som ser dårlig, i hvertfall hvis mine retter seg så mye som han legen trodde. I verstefall trenger jeg en liten "justeringsrunde", men han trodde ikke det ble nødvendig.

Skrevet

Heisann

Må bare slenge meg på deg jeg å. Nå har det gått to uker siden min opperasjon, og alt er helt perfekt. Ser godt og har inngen ubehag lenger. Jeg glemmer faktisk å ta øyedråpene å.....

Men jeg angrer ikke at jeg gjorde det. Ser frem mot en deilig påske og sommer uten briller :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...