Gå til innhold

Kunsthistorie (i Bergen)

Lykkeliten

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noen som kan fortelle meg litt om det å studere kunsthistorie? (hva kan man bruke det til, mengde pensum etc).

Jeg er ferdigutdannet innen økonomi/markedsføring og har bra jobb innen det, men har lyst til å ta et år hvor jeg gjør noe kun for "min egen del".

Vurderer veldig sterkt å ta kunsthistorie i Bergen fra høsten. Har lest en del om dette på nettet, men blir glad for deres erfaringer og tanker :)

Er det forresten noen av dere andre som har tatt et lite pusterom fra karrieren, og kan fortelle meg at det er verdt året uten fast inntekt, tryggheten og alt det som hører med...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Holder på med hovedfag i kunsthistorie i Bergen nå. Desverre vet jeg lite om grunnfaget etter at de har lagt om til bachelortilpassning. Det jeg vet er derimot at det er mange veeldig dyktige forelesere og at det er et utrolig morsomt og krevende fag :D Pensum er nok blant de største på universitetet. Har aldri talt sidene, men tror det er rundt 7000. Dette er m.a.o. et skikkelig lesefag :)

Er usikker på hva du kan bruke bare grunnfaget til. Det er mange søker til de fleste jobbene slik at kravene er ganske høye. Jobbmulighetene er derimot ganske mange hvis du er litt kreativ når det kommer til typejobber. Kommune og fylkeskommune, museer, private næringsliv, media og kommunikasjon etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Onyx!

Hvordan har du forresten opplevd Bergen som by? Er det fint å studere der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1