Power Skrevet 28. mars 2003 #1 Skrevet 28. mars 2003 Jeg og min tilkommende har tenkt å prøve og bli gravide etter bryllupet vårt i sommer, og det tror jeg blir veldig spennende! Jeg har lest en del av innleggene her inne, og det virker som de fleste av dere som allerede har barn, eller er gravide, er overlykkelige. Så lurte jeg på om det er noen av dere som noen gang har angret på at dere ble gravide/fikk barn? Litt interessant å høre det fra den siden også egentlig...
Jannicke Skrevet 28. mars 2003 #2 Skrevet 28. mars 2003 Hei hei! Jeg rakk akkurat å fylle 19 før jeg fikk mitt føste barn, jeg har aldri angret ett sekund på at jeg fikk henne!! kan ikke forestille meg livet uten henne, enkelt har det ikke bestandig vært men vi har kommet oss igjennom nesten uten skrammer... Jeg venter mitt andre barn nå i oktober, faktisk var jeg mer skeptisk denne gangen (utrolig nok) nå som jeg er sammen med verdens beste mann å har aldri hatt det bedre i hele mitt liv. Men nå har jeg vent meg til tanken å vi gleder oss kjempe masse!! Tror det er viktig at en stiller seg selv slike spørsmål, det viser bare at vi er voksne mennesker og egentlig er klare for å få barn. Lykke til med valget!! Klem fra Jannicke
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2003 #3 Skrevet 28. mars 2003 Jeg tviler på at du kommer til å få så mange svar her, for forhåpentligvis er det ikke så mange som angrer og de som gjør det er sikkert ikke interessert i sider om graviditet.
Trebarnsmor Skrevet 28. mars 2003 #4 Skrevet 28. mars 2003 Nei jeg har aldri angret.Greit nok at man kanskje ikke planlegger å bli gravide osv. men man innstiller seg jo den nye situasjonen og for meg har det aldri vært snakk om anger.Noen får vel tanker under svangeskapet osv men å angre når babyen er født,er vel litt merkelig synes jeg da.Alle er jo til tider beskymret og kanskje redd for den nye situasjonen og trenger mere tid enn andre. Jeg synes ordet Angre er et litt sterkt ord egentlig.
Gjest Mayamor Skrevet 28. mars 2003 #5 Skrevet 28. mars 2003 Enkelte ganger er du så lei at du bare vil ha fred... Men helt ærlig? Angret? Nei ikke i det hele tatt. Livet får en annen verdi med barn i livet. Høres flåsete ut, men det er helt sant... :oops: Nå venter jeg nummer 2 og gleder meg som bare det! Men det er jo ikke jeg som skal gå i dine sko... Du må selv finne ut hva som er rett for deg og tidspunktet for det... Klem fra Maya30
Power Skrevet 28. mars 2003 Forfatter #6 Skrevet 28. mars 2003 Misforstå meg rett - jeg tror aldri i livet jeg kommer til å angre den dagen jeg får barn selv (hvis jeg er så heldig å få barn da). Jeg tror det blir fantastisk å bli mamma. Men tidligere så har dette med å bli mamma vært ganske så fjernt, noe jeg skulle gjøre når jeg ble "voksen", så nå når tiden nærmer seg for å kaste p-pillene, blir man jo litt redd... Jeg stiller vel egentlig spørsmålet for å få bekreftet at ingen (iallefall svært få) har angret på at de bestemte seg for å få barn.
Gjest Mayamor Skrevet 28. mars 2003 #7 Skrevet 28. mars 2003 Nei - definitivt ikke . Det virker som at du planlegger og tenker igjennom dette. Så jeg tror ikke du heller vil angre på at du får barn. Kanskje det er annerledes med barn som får barn...? :-? Lykke til med både bryllup og babyplaner. Klem fra Maya30
Gjest Starya Skrevet 28. mars 2003 #9 Skrevet 28. mars 2003 Visst har jeg vært sliten og lei, men i løpet av det ti årene som har gått siden jeg var gravid har jeg aldri angret.
Gjest ei mor Skrevet 29. mars 2003 #10 Skrevet 29. mars 2003 Jeg kan ikke si at jeg har angret på å få det barnet jeg har fått..Men skal jeg være ærlig føltes det som om livet var slutt da jeg stod der med det lille knøttet. JEG måtte slutte med ALT jeg hadde holdt på med(studier/jobb/interesser), jeg var mor 24 timer døgnet..hele livet MITT ble snudd opp ned, fikk ikke gjøre noenting av det jeg selv ville. Ble kritisert og fulgt med på...alt var galt.. Jeg var ikke alenemor da! Hadde en samboer, men for han endret ingenting seg. Ja, det føltes som om MITT liv var over.... Nå ER jeg alenemor, og har det kjempebra!
Trebarnsmor Skrevet 29. mars 2003 #11 Skrevet 29. mars 2003 Alle må jo gi opp mye,ihvertfall til å begynne med.Heldigvis må man ikke opp om natta,skifte bleie,amme osv for alltid. Man blir jo lei når ungen skal mates hele døgnet.Men det går jo bedre etter en stund.Det er vel verst med første,siden man er uerfaren.Så blir det bedre med nr2 og enda bedre med nr3.Som oftest. En ting er å passe andres unger,en helt annen ting å faktisk ha dine egne. Kan ikke sammenlignes.
smil Skrevet 30. mars 2003 #13 Skrevet 30. mars 2003 Nei, jeg angrer ikke. Kjenner ingen andre som gjør det heller. Å bli mor, var helt vidunderlig! Den dagen du blir det selv, skjønner du hva jeg mener
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå