Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja.. petter wesse..(eller en p eller hva..)

danskebåten som går bra larvik..

Er det til fredrikshavn den går?

Og noen som vet hvordan båten er. Standard og slikt?

Takknemlig for svar :D

Skrevet

Se på:

Color Line.no Våre skip: M/S Peter Wessel

Har tatt den en gang, men syns ikke standarden var på samme nivå som Kronprins Harald, som går til Kiel.

Skrevet

Går det flere båter fra larvik?

Eller blir det oslo da?

Skrevet

-Det vet jeg ikke. Hør med Color Line. :)

Skrevet

Reiste hjem hjem fra Europatur ifjor sommer m Peter Wessel....

Båten var overfyllt, folk satt i trapper og lå i ganger; overalt måtte man skreve over folk og ryggsekker. Matbrettet sitt måtte bare medbringes til første beste ledig gulvplass og inntas der (altså på gulvet....) Totalt umulug å oppdrive en sitteplass v noen av bordene. Tilbudet i restaurantene var under all kritikk (og jeg går IKKE for å være kresen...)

Vi leide oss lugar på hjemveien, siden vi hadde sovet i bilen om natta, og var litt slitne.....og d var lugarene også; slitne!!! Dusjen holdt på å dette ned fra veggen....Huff! Ingen hyggelig avslutning på en ellers super-duper ferie....

Kiel-fergene derimot har vi veldig god erfaring m, også i høysesongen.....men d blir også en helt annen pris...

Gjest Anonymous
Skrevet

Petter Wessel er helt ok, men det kan være litt vanskelig å finne sitteplasser. Det er ofte litt fullt. Hvordan lugarene er vet jeg ikke, har kun tatt båten på dagtid. Den går til Fredrikshavn ja. Ellers fra larvik så kan du ta Bohus til Strømstad.

Skrevet

Båten er helt "ok"... Men det er veldig utrivelig når den er overfylt!

Har bare sovet på tostjernerslugar. Det er fire senger på hver lugar, og er dere to som skal sove på samme lugar, blir to "låst" opp.. (To på hver side av veggen.. en oppe og en nede)

Badet er VELDIG lite og jeg tror man må være slangemenneske for å dusje der inne.. hihi.. Neida, men jeg sto over det i allefall.

Skal dere til fredrikshavn på denne tiden eller i påsken, anbefaler jeg at dere tar med bilen. Det gjorde jeg og samboern i fjord. Det var utrolig kjedelig i fredrikshavn. ETT utested som var åpent, og det var stappfullt!

Vi kjørte gjennom danmark og tok en snartur innom tyskland. Ellers anbefales det å overnatte på danske kroer. Kunne tenkt meg en dansk kro-ferie igjen. Kjempekoselig!

Jeg elsker danmark! :D

Gjest Anonymous
Skrevet

MS Peter Wessel går fra Larvik til Frederikshavn og er akuratt nå i dokk og får en "ansiktsløftning". Kommer tilbake 11 april fin og ny!

Det burde være noe som kan tilfredsstille alle, det er både disco/nattklubb, dansebar, pianobar (helt ny!), kino, buffetrestaurant, a la carte restaurant og kafeteriaer. Lugarer fra de med vanlig køyesenger 2 til 4 sengeplasser til de finere med dobbletseng, tv og minibar.

Som alle andre steder kan det være vanskelig å få et sted å sitte når det er helt fullt - vi vil jo helst ikke sitte sammen med fremmede. Anbefaler å kjøpe daglugar ev bestille bord i restauranten.

Jeg er riktignok inhabil når det gjelder rederiet men man får det man betaler for og spiser du i kafeteriaen får du kafeteriamat. Restaurantene har deilig mat (har jo prøvd de mange ganger).

God tur!

ps! Ja det går et skip til fra Larvik, MS Skagen/Color Line Transporter som er mindre og eldre.

Bohus går ikke fra Larvik men fra Sandefjord til Strømstad.

Skrevet

Takk for svar fra dere alle :D

Virket helt grei båten, så satser nok på det :)

DFDS Seaways er de jeg liker best da, flotte båter.

Men her bli halvparten kjørende fra sørlandet og resten oslo, greit å "møtes" på halvveien da :D

• 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...