Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Duchess
Skrevet

Er klar over at dette må gjøres hos frisør for å unngå oransjeskjær.

Men er det mulig å få vekk rødfargen helt eller vil denne trenge igjennom og lage en merkelig og grell fargenyanse uansett ?

Jeg har nå mørkebrunt, nesten svart hår, og må da altså bleike oppå dette, men har en solid, rød ettervekst...

Og når jeg først har bleika det hos frisør en gang, kan jeg da bleke etterveksten selv, eller biter ikke det nok ?

Er klar over at det sliter veldig på håret og at hjemmebleking er sterkere for håret enn middelet frisøren bruker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste jeg kan svare deg på her er med å komme med min erfaring på dette...

Jeg hadde farga håret rødt. Men det var vokst ut, så jeg så ikke lenger rødskjær i håret engang. (Men det var tydeligvis noe som var der selv om ingen så det.)

Så skulle jeg bleke det til russetiden..... Og jeg fikk knallrosa hår!!! :o Jeg nektet å gå derfra før hun dama farget det opp igjen... Så hun bleket det en gang til, og DA ble det fint.

Lykke til!

Lillian

Skrevet

Uff nei det annbefales ikke.

Jeg har bestandig rødt i håret mitt.

Noen år tilbake skulle jeg prøve og bleike det.... det ble skikkelig gusssh.

Mer gul/orange enn hvitt.

Det ble til at jeg farget det på nytt. :-?

Kristine

Skrevet

Jeg hadde rødt hår da jeg bleket håret mitt for første gang. Jeg fikk ingen misfarginger. Men det er viktig at du ikke har noen annen farge i håret når du skal bleke det.. Får da vil den fargen blandes med blekingen og gjøre at det kommer misfarginger..

Gjest Duchess
Skrevet

Hm...jeg har jo da en blanding av mørkebrunt og rødt jeg....

Skrevet

Jeg har farget håret fra hvit til sort til rød på mange år og har aldri fått rød vekk uten å klippe det... :( nå har jeg lyst på litt lysere hår men må visst vente at det vokser litt...du kan prøve med forskjellige striper i begynnelsen,striper som varierer fra blond til oransje...?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har naturlig rødt hår men har hatt det lyst de fire siste årene. Har både stripet det lyst (mange mange tette små striper) og lysfarget det - begge deler har jeg gjort både hos frisør og hjemme. Jeg får en utrolig fin farge og har ikke opplevd noen problemer. Hvis jeg striper det ender jeg opp med et gyllent hår mens hvis jeg lysfarger det blir jeg blond uten å bli helt kritthvit (syns "bleket" hvitt hår ser litt billig ut, men det er bare mitt personlige syn).

Kjenner meg ikke igjen i de innleggene som sier at det ikke går an å få bort rødfargen.

Vil anbefale deg å gå til frisøren de første gangene og så heller ta deg av evt. ettervekst selv hvis du ønsker det. Det beste er selvfølgelig å bruke frisøren.

Må nevne at jeg også har hatt helt mørkebrun farge i håret (før jeg begynte å ha de lyst) og gikk over til lyst hår ved å regelmessig stripe håret hos frisøren til jeg hadde oppnådd det resultatet jeg ønsket.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...