Gå til innhold

Hva betaler dere for lokaler?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er bare nysgjerrig... Hva betaler dere for lkaler og hvor mange er det plass til? Må man betale noe for leie når man skal ha festen på et hotell e.l.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snorkfrøken

Vi betaler 3000-3500 kroner for å leie kjøkken, spisesal og peisestue på en folkehøgskole. Tror ikke man betaler noe for lokalene når man skal ha bryllup på et hotell - da betaler man jo så mye mer for maten.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Vi betaler 850 kroner for lokaler med plass til 60 gjester. Lokalene ligger landlig til med både hage og lekeapparater. Det er kjempekoselig der og blir perfekt til bryllup. I tillegg er det selvsagt kjøkken der vi kan benytte, med kjølerom og kokeplater.

Duker kan vi leie der, og vi betaler 50 kroner per duk. De er da inkludert stryking og vasking. Kjempekjekt.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi skal ha festen på hotell og vi betaler for det vi spiser og drikker. Vi får ta med våre egne kaker, vi får låne bestikk og servitører stiller opp uten at vi betaler, vi får låne duker, servietter, stereoanlegg får vi også låne.

En treretters middag kommer på kr. 395 og så er drikken utenom.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også ha festen på hotell. Vi betaler kun for maten som bli ca. 400kr per person. Drikke kommer i tillegg. Hotellet ordner alt med å lage maten, dekke bordene, servere osv. Det er anlegg der som vi kan bruke til musikk og vi kan ta med egne kaker. Kjempe kjekt synes jeg, da blir det ikke så mye å tenke på for oss. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men hva koster drikket på slike stedet? Blir det så dyrt at det faktisk kommer likt ut med de som leier? Synes maten virker billig jeg, og da lønner det seg jo nesten å være på hotell. Men hva med fri bar? Må dere bruke baren på hotellet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest perle

Vi leier lokale (et hus, men vi skal bare bruke 1. etg) med plass til 60 pers. for 3000,-. Der er det kjøkken, spisestue og salonger, samt at det er rom hvor små trøtte barn kan legge seg på kvelden, samt uteplass og hage. Resten fikser vi selv (kokk, kaker, musikk, duker etc.). Dette ble helt klart den rimeligste løsningen for oss, da maten bare koster 290,- per kuvert, og vi har kjøpt mesteparten av drikkevarene på taxfree. Vi får dessuten tilgang til lokalene allerede torsdag kveld, sånn at vi rekker fint å ordne og pynte før selskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinflasker ligger på ca. 280 kr oppover. For drikke utenom middagen har vi tenkt å gi gjestene to bonger hver. Disse leverer de da i baren (hotellet setter opp en egen bar for oss) og bartenderen skriver bak på lappen hva hver enkelt bruker den til, slik at vi bare betaler for det folk faktisk bestiller. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Da koster det jo en del for drikke da, kanskje vi kommer greit ut av det allikevel. Alkohol er jo dyrt og iallafall på hotell. Men det høres godt ut å la de ordne alt sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi kan ikke ta med drikken selv - men vi skal dele ut et visst antall bonger. Når det gjelder vin til maten regner de ca. en halv flaske på hver pers. og hos oss koster en halv flaske kr. 150, mineralvann koster 29 øl 39. Det er klart at det koster å ha det på hotell, men vi skal ikke være så mange på vår fest samt at et større antall drikker ikke alkohol. Det er jo alkoholen som koster flesk.

Være lure i å samle inn priser - det gjorde vi runt omkring og vi har faktisk spart en god del. Den dyreste plassen jeg sjekket der kostet det 800 for fire retter og det var uten drikkevarene - så det er veldig forskjellig.

Vi tok hotell da det ville bli litt mindre arbeid for oss, men når det kommer til stykket så tror jeg ikke det er noe billigere ennå ha det selv i egne leide lokaler. Hoteller er jo kjent for å være dyrere.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler 525 for 4-retters.

Inkludert all drikke regner vi 1100 per pers.

(Håper det blir mindre!)

For å leie hele stedet ekslusivt, må vi betale kr 10 000 om vi er under 60 pers.

Det er vi ikke!

Fant ut at det ikke var så mye å spare på å leie sted der en måtte kjøpe mat, men kunne ta med alkohol. De hadde jo satt matprisen en 150 høyere.

Det billigste ville være å leie lokale og ordne mat og drikke selv. Men det ville også kreve mer arbeid. Vil slippe å rydde morgenen etter. Regner med å bruke totalt kr 65000 til mat/drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Vi betaler 2500 for et stort lokale med to "stuer" som kan gjøres om til ett stort rom. Det er scene der + storkjøkken og rom i tilleg hvor vår lille datter skal få sove:) Ute er det herlig opparbeidet uteplass og også plass til campingvogner o.l hvis noen ønsker å ha med seg det sånn at de kan overnatte gratis. Det ligger landlig til, men er samtidig bare 5min fra byen hvor det er hoteller o.l for annen overnatting!! Vi disponerer lokalet fra fredag til søndag, og vask er selvfølgelig inkludert.....er kjempefornøyd vi:)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal holde selskapet på Spiraltoppen Cafe og selskapslokale og betaler ikke noe for lokalet før mellom kl. 01.00 - 03.00 hvis festen varer så lenge. Servitører er også inkludert. De har alle rettigheter, så vi kan ikke medbringe drikkevarene selv, tror derfor vi gir gjestene to drikkebonger, conac + en drink - vi har ikke helt bestemt oss for dette enda. Kakene derimot tar vi med selv. Ca.pris pr couvert blir kr 650,-. Det inkluderer 3-retters ca kr 360,- , pynte/dukgebyr kr 30,-, leie av kaffekopper til kakene kr 20,-, vin til maten ca 120,-, conac og kaffe + 1 drink ca kr 120,-.

Vet ikke hvor mange de har plass til, men vi blir en 30-40 stk, og da får vi GOD plass.

Vi velger å ha selskapet på et selskapslokale fordi vi i ikke ønsker all den stria rett før bryllupet, har hørt nok av historier om brud og brudgom som har vært helt utslitte på dagen sin - etter å ha dekket bord og pyntet lokalet halve natten. Nei takk, det er ikke noe for meg.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Beklager å si det August, men jeg har ikke hørt noe positivt om Spiraltoppen som feststed. Noen jeg kjenner hadde julebord der i fjor og de var skikkelig skuffet over både maten og lokalene. Servicen var visst også heller elendig. Lokalene egnet seg visst ikke for festligheter fordi det var for trangt der og gjestene ikke fikk sett stort til hverandre.

Jeg sier ikke dette for å ødelegge noen glede hos dere, men for å tipse dere om at dere kanskje burde finne dere et annet sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Anonym. Hvordan maten er der i selskaper kan jeg ikke si noe om siden jeg ikke har prøvd. Men lokalet blir stort nok for oss i og med at vi ikke blir så mange. Lokalet er forholdsvis nytt og trivelig synes nå jeg. Er du sikker på at du ikke blander sammen Spiraltoppen og Åspaviliongen, for der er det trangt, nedslitte og innrøyka lokaler - veldig uappetitelig etter min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei, jeg er ganske sikker på at det var Spraltoppen ja. Joda, det var det. Men det er sikkert stor forskjell på julebord og bryllup da! Maten smakte visst ikke stort og var bare ihjelkokt...

Men hvis dere er fornøyd stemmer det sikkert...erfaringene med slike steder varierer jo alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi betaler 1800 kr for leie, pluss 500 kr for vask av lokale.

Selskapslokalet vårt er i 2 etasjer. Så vi spiser oppe i 2. etasje, og resten av selskapet er i 1. etasje, der vi har to rom å "boltre" oss på icon_smile.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler 5500,- for et selskapslokalet og da er duker, bestikk, glass og vasking av lokalet inkl. Vi har egen kokk som skal lage mat for oss, og har i tillegg med alkohol selv. Da blir det ikke så gæærnt....12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal betale 6000,- for vårt lokale. Det er mye penger, men duker, glass, bestikk og vasking inkluderer. og det er kjempe fint der!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler 400 kr for lokalet. Der er det plass til ca. 70 gjester. Det er også en sofagruppe (med plass til 35-40 stk) der. Inkl. er servise, glass, bestikk, serveringsfater og alt annet man må trenge bortsett fra duker.

Maggie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...