ragnalina Skrevet 28. mars 2003 #21 Skrevet 28. mars 2003 de som er lave kan ihvertfall legge opp buksene..ganske kjedelig å gå rundt med 'höyvannsbukser' fordi man ikke finner lange nok bukser.. (en av grunnene til at jeg er ofte i skjört..)
Gjest Poirot Skrevet 28. mars 2003 #22 Skrevet 28. mars 2003 de som er lave kan ihvertfall legge opp buksene..quote] ...men det er jo det som ofte ikke går! Slengbukser blir smale, mønster blir borte, snitt, lisser etc må kuttes rett av. Men noen bukser går det jo på... :blunke: Når det gjelder skjørt blir de alt for lange eller slutter på helt feil steder, så det kan jeg ikke gå i.
Gla'jenta Skrevet 28. mars 2003 #23 Skrevet 28. mars 2003 Ja, fikk oppleve bik bok's skrudde størrelser her en dag... jeg bruker vanlig vis str. medium. Jeg visste fra før at størrelsene var små, så da jeg fant en bukse jeg likte, tok jeg med meg en i str. large inn i prøverommet, og tenkte at nå var jeg lur, og tok en størrelse større! Men da jeg fikk buksa over hoftene var ikke Gla'jenta så gla' lenger...buksa var alt for trang...ikke snakk om at jeg fikk igjen knappen! Det vil altså si at bik bok's str. L tilsvarer en normal str. S! Kjæresten min sto utenfor og ventet, og da jeg fortalte at den var for liten, sa han : da kan du jo bare prøve en str. XL! Men ikke faen! Jeg kjøper av prinsipp ikke klær som gir inntrykk av at normalt slanke mennesker er feite...Dette kan umulig være bra i disse spiseforstyrrelsestider. Flere enn meg som vil boikotte Bik Bok? Det er i allefall det jeg kommer til å gjøre. det er forkastelig å lage klærne i små størrelser, så overvektige jenter ikke skal bruke dem!! BOIKOTT BIK BOK!
Gjest Hulderjenta Skrevet 28. mars 2003 #24 Skrevet 28. mars 2003 Er omtrent som deg, ca 165 høy og veier rundt 60 kilo. Passer stort sett inn i str. M/38i de fleste klær, men må nok ha L avogtil! Kommer an på butikken, faktisk. "Fjortisbutikker" som f.eks BikBok lager størrelsene etter "fjortiskropper", det er min erfaring. Så en M -bukse der er en "fjortis-M", jeg måtte sikkert hatt XXXL der. Prøvde en L-bukse på BikBok en gang (noen år siden), jeg fikk fa.. ikke dratt buksen over hoftene engang... Og jeg er ikke rund/fyldig, bare normalt kvinne-formet (sånn som jeg ser meg selv). Det viktigste med klærene er ikke hvilken størrelse de er, men at de sitter fint og ser bra ut på deg. Blås i hvilken størrelse du ender opp med!! Men - det er irriterende at produsentene ofte lager klær etter "idealstørrelser" - ikke etter hvordan vi egentlig er skapt.
Gjest Hulderjenta Skrevet 28. mars 2003 #25 Skrevet 28. mars 2003 Flere enn meg som vil boikotte Bik Bok? BOIKOTT BIK BOK! Hei Gla'Jenta! Leste ikke innlegget ditt før jeg skrev mitt. Du har samme erfaring som meg!! Og ja, jeg boikotter definitivt BikBok. Har mange venninner som har nøyaktig samme opplevelse som oss!! BOIKOTT BIKBOK SIER JEG OG!!!!
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 28. mars 2003 #26 Skrevet 28. mars 2003 jeg (og andre) ser på meg selv som veldig slank (dvs at jeg kunne hatt et par kg til og fortsatt vært slank). Likevel bruker jeg stort sett str L i bukser, M i topper. Men det varierer litt etter fasongen på klærne da.
Madison Skrevet 28. mars 2003 #27 Skrevet 28. mars 2003 Bik bok er ekstreme prøvde en bukse er om dagen der selv.. tok med meg en small.. heh, nei det gikk ikke.. prøve medium da.. nei!? ble large da
Gjest Donna Skrevet 28. mars 2003 #28 Skrevet 28. mars 2003 Kjæresten min sto utenfor og ventet, og da jeg fortalte at den var for liten, sa han : da kan du jo bare prøve en str. XL! Men ikke faen! Jeg kjøper av prinsipp ikke klær som gir inntrykk av at normalt slanke mennesker er feite...Dette kan umulig være bra i disse spiseforstyrrelsestider. Flere enn meg som vil boikotte Bik Bok? Det er i allefall det jeg kommer til å gjøre. det er forkastelig å lage klærne i små størrelser, så overvektige jenter ikke skal bruke dem!! BOIKOTT BIK BOK! *klappe klappe klappe!!!!!* Nemlig ! Selv om man får de til å passe - så er det ikke gløy å kjøpe bukser størrelse xl - når man egentlig ikke behøver det. Og hva med de som er ganske store da ..hvor for de klær ...XXXXXXXXXL finnes vel ikke ....Før var XL tilpasset store mennesker ...nå må man være slank for å passe i det også ... :-? Det må være fyktelig trist fro de å handle klær ....blir ofte skuffa og lei sjøl jeg ....ikke alltid like gøy å handle ... NEI til krymping av størrelser ! :evil:
Gjest Turi Skrevet 28. mars 2003 #29 Skrevet 28. mars 2003 Kan absolutt ikke bruke BikBok nei. Måtte gi opp for lenge siden. Synd, for de har en del fint der..... Til Ragnalina: Finn forhandlere av Blues-bukser. De er lange og smale. Jeg er 183 høy og bruker str. 40 (i ordentlige butikker), og de er så lange at jeg til og med kan bruke høyhælte sko uten å bli "snuppete".
Gjest Turi Skrevet 28. mars 2003 #31 Skrevet 28. mars 2003 Dollarosa på Gunerius. De har et annet merke også, men jeg husker ikke hva det heter. Hjelpsom betjening også - bare å fortelle hva de er på jakt etter så får du god hjelp. Har akkurat kjøpt meg en nydelig pudderrosa sak - det er en drøm å kunne kjøpe tøffe bukser omsider - har lett lenge etter et merke som ser bra ut på lange meg. Selv levis er et problem, da jeg må ha 36 tommer benlengde. Siden jeg ikke har mannemodeller som ideal, må jeg ofte spesialbestille (selv om det var litt bedre i platåskotiden... )
Madison Skrevet 28. mars 2003 #32 Skrevet 28. mars 2003 Okey,må stikke innom der en dag. (ikke akkurat verdens billigste butikk men) *vente på lønning* Trenger 34/36 i beina.. så trenger lange bukser selv. (sverige er en drøm der forresten, funnet mye lange bukser der) Er de lave i livet forresten?
ivanka Skrevet 28. mars 2003 #33 Skrevet 28. mars 2003 kan ikke si jeg tar det så høytidelig hvilken størrelse som passer meg. alt fra 36 til 42. kjøper den størrelsen som passer, ferdig med det. det er bare en merkelapp. nå er jeg forsåvidt heldig som er gjennomsnittshøy (171/172), så det meste passer i lengden, og jeg er litt i tynneste laget, så det å finne klær jeg får plass i er ikke så vanskelig. og siden skostørrelsen min er 38, blir det alltid laget sko i min størrelse... men de er alltid utsolgt! stusser jo litt i blant, når ei lita jente som meg må opp i 42 for at klær skal sitte pent (ikke at jeg mener 42 er så enormt, men i følge standard tolkning av kroppsmasseindeks er jeg tross alt undervektig...) men det er størrelsene som forandrer seg, og så virker det som om mønsterkvinnen til litt for mange kleskjeder er en prepubertal anorektiker... forresten, oasis er store i størrelsene. der må jeg alltid ha den minste størrelsen de har, mens på bik bok må jeg ha den største. men det sier vel mer om hvilken målgruppe de sikter seg inn på enn det gjør om meg...
Gjest Liten Skrevet 28. mars 2003 #34 Skrevet 28. mars 2003 En ting er å ikke bry seg om hva som står på merkelappen og kjøpe str 36 eller 42 alt etter hva som passer i akkurat det merket, men når små, slanke jenter til tider må opp i str 42 for å få det stort nok, så sier det seg selv at for oss som faktisk er litt runde, blir det ofte håpløst å finne noe i det hele tatt. Ja, jeg er lita og lubben, men ser for pokkern meg egentlig ganske normal ut! Men to av tre turer i prøverommet for å prøve klær forteller meg at jeg er bortimot vanskapt.... :x Det er ingenting som får meg til å føle meg så mislykket som det å prøve klær.... :oops:
Gjest Turi Skrevet 28. mars 2003 #35 Skrevet 28. mars 2003 Hei igjen Madison! De har både lave og høye liv (ikke veldig høye da ). Den jeg har kjøpt nå er lav, men så har den liksom et 7 cm stort "belte" øverst, så den går omtrent til navelen. Det kommer forresten mer høye liv nå - litt mer chanel-stil på buksene i vår og sommer. Priser ca. 800 kroner, men de har ofte salg der også - sist kjøpte jeg en fin sort bukse til 400. Forresten har også Peder Risøe egenproduserte lange bukser. Har kjøpt to bukser der jeg er veldig fornøyd med. Og de er ikke dyre - billigste merket i den butikken....
Englepusen Skrevet 29. mars 2003 #36 Skrevet 29. mars 2003 Har merket meg at jakker må jeg som regel en del opp i størrelse på..men det er som regel det eneste også. Rart det der..
Gjest virgo ikke pålogget Skrevet 29. mars 2003 #37 Skrevet 29. mars 2003 :cry: :cry: Var og skulle handle i dag - og fant en bukse jeg likte kjempegodt !! - Tok med to størrelser inn i prøverommet - og prlvde den støreste som jeg regnet med var for stor ( alltid gøyest å kunne prøve en mindre etterpå som passer :D ) ...Men så passet den søren meg ikke !!! Størrelse 40 var det - og den var fryktelig trang ...ble så lei og nedbrutt at jeg hadde mest lyst å grine ....forlot butikken rasende som en furie - for ikke søren min jeg ville opp i størrelse altså ..slanker meg ikke for å kjøpe STØRRE bukser .... :evil: Dessuten så blir det jo for langt !! For jeg er nokså lav .....og det er ikkealle bukser som passer med brett ..denne hadde zikzak snøring i forran på leggen og da gikk det ikke å brette opp .......
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå