Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg veier 55 kg og er 168 høy. Sånn midt på treet. Midjemål på 65 cm. Trodde jeg var en medium, evnt en small i topper, men den gang ei. Kjøpte meg en ny kosebukse (sånn i velour, mmm) for noen dager siden, og min kropp passet perfekt oppi en i størrelse large. Det er ikke første gangen jeg må kjøpe large i bukser...

Jeg blir så irritert! Ikke på egne vegne, jeg finner da i det minste klær, men for de som er litt større en meg. Bare noen få kg er jo nok til at det blir vanskelig å finne klær.

Hva med dere andre jenter? Hva slags størrelse må dere opp i, finner dere størrelsen deres i det hele tatt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Cruella
Skrevet

Jeg har ikke problemer med å finne meg klær som er store nok, er litt lavere enn deg og veier 50 kilo. Har aldri opplevd å måtte bruke str L, det må i tilfelle vært en gang på BikBok da jeg skulle prøve en bluse. Synes heller det er vanskelig for oss "små" å finne klær som sitter jeg.

Tror det må være helt spesielle merker du liker som har unormalt små størrelser. Hvilket merke hadde velourbuksa?

L-B

Skrevet

Man skal ihvertfall ikke bli lei seg eller noe om man må opp 2 str f.eks.

Det er stor forskjell på butikker.

Jeg kan bruke xs og large.. hallo...

:ler:

Skrevet

ja jeg har ofte tenkt på det, når jeg må inn i L og noen ganger XL.. Jeg er ganske höy (179 cm) og normalt 'slank' men jeg syns virkelig det skulle være mulige for de som ikke er patologisk overvektige å handle klær i butikker.

Leste et sted at noen merker bare lager små klær fordi de ikke vil at imaget deres ödelegges av at lubne jenter bruker klærne deres,men man skulle tro at de tjente mest på å lage klær som folk kommer inn i og derved kjöper? (jeg har også venninner som er tynnere enn meg som klager over at de ikke finner bukser..skal det virkelig være sånn at vi skal tilpasse kroppen vår til de klærne man kan få tak i) :evil:

Gjest søta
Skrevet

Jeg er 168 og 60 kilo. Har også merket at det er stooor forskjell på klær i forskjellige merker. Fleste klær som blir laget for unge mennesker i dag er innmari små!!! Spesielt bukser. Hvis man skal ha ei Miss Sixty bukse, må man rett og slett være mager for å få den på, eller være mellom 10 og 13 år...Det er ikke oss det er noe galt med, alle som har skrevet inn til nå er slanke, og da er det vel ikke riktig at vi skal ha L? Høyden har selvsagt også noe å si, men...Jeg er helt normal på alle måter, og jeg mener jeg burde passe i M. I en del topper og gensere har jeg til og med S. Så det er klærne som har forandret seg, og som du med det forrige innlegg skrev: Produsentene vil ha tynne jenter til å bruke klærne deres...

Skrevet

Jeg bruker vanligvis S eller XS, faktisk kommet meg i en topp str. XL. :o De størrelsene nå er helt på trynet.

Skrevet

Jeg er 164 og veier 47 kg. Men jeg kan godt ha medium i kosebukser.. Det er stoooor forskjell på klær og hvor man kjøper de....

Skrevet

Jeg er 174 cm og veier 61 kg. Bruker str. 34-36 evt. small.

Føler meg ærlig talt ikke så fryktelig tynn når jeg ser meg i speilet, men det er jo vanskelig å bedømme seg selv objektivt..

Har i grunnen heller problemer med å finne klær som er små nok.

Fikk meg en ny skinnbukse for en stund siden, str. 36. Men jeg har tydeligvis blitt litt smalere eller noe siden for nå henger den og slenger.. *hhrmf*

Men en gang for noen år siden prøvde jeg en hoftebukse i et litt elastisk stoff. Den var str. large men aldri i verden om jeg fikk igjen glidelåsen!!

Syns godt det kunne vært en internasjonal standard for hvordan de forskjellige størrelsene skulle være!

Gjest Donna
Skrevet

Klærne bli mindre og mindre i størrelsen. Man må bruke større og større størrelser. De plagg jeg før kjøpte i M - må nå kjøpes i L ......... :(

Det er ikke kjekt å kjøpe klær når man må opp i store størrelser for å finne passelige ... :( Og så er man kanskje ikke så stor ..... :-?

Slik som moten er nå skal man være radmager og like brei (SMAL) hele veien .....

Klær er ikke laget til "normale" folk med slitt fasong .....

Jeg styrer med vilje unna disse såkallte "fjortis - motebutikkene" (mine ord)........kjøper heller klær mer folkelige steder jeg ...hvor man kan finne pene klær uten at de er kjempesmale og det står xl på de .....*overdriver* Ikke gøy å handle når man må opp i store størrelser .... :( Trives best med M jeg ..

Grrrrrrrrr blir så sinna på de derre klesprodusentene iblandt altså !!!!! :o

:wink: :oops:

Skrevet

altså.. nå er jeg ca 160 cm og XXkg...(!!av hensyn til at andre kanskje ikke liker å høre vekt og høyde....)

pga høyden++ må jeg gå i barnebutikker for å finne klær som passer. alt fra 12 år ( :-? ) til en str som XS eller av og til S bruker jeg...

virker som om man må være ekstremt høy og tynn for å passe moteklær... irriterende..

men i nattklær har jeg ei skjorte i L - koselig å vid... greit det... men det er faktisk ikke så veldig forskjell i vidde når det gjelder klær - større str er mer at klærne blir lengre istedet for videre... det er DET som er veldig frustrerende...

man bør definitivt ikke se på str i klær egentlig... for de er så forskjellige fra butikk til butikk.. ta det som passer til din kropp og ser bra ut på deg... det er det som betyr noe!!

Gjest Donna
Skrevet
Og så kan man jo alltid klippe bort lappen der størrelsen står ..om man ikke liker denne :oops:
Gjest Liten
Skrevet

*leser om cm, kg og klesstr. til de snertne jentene ovenfor her*

..... er det noe rart at en stakkar som faktisk er liten og rund blir deprimert av å prøve klær i det store og hele, og heller går og trøsteshopper enda flere par sko? :oops:

Skrevet

Heldig du som kan shoppe sko. Bruker str. 41-42 jeg...ikke lett å finne!!

Gjest Starya
Skrevet

Har 41 i sko jeg. Alltid utleita når jeg går på tilbud... :roll:

I klær må jeg endel opp i str, for å si det sånn så står ikke L'n alene på lappen... Det er ikke enkelt å finne fine klær da. Dere vet sikkert hvordan ekspertene fraråder store mennesker å bruke blanke stoffer, striper på tvers, og store mønstre? da lurer jeg på om det er på faenskap at svært mange klær i store størrelser har akkurat dette... :o

Når det gjelder størrelser generelt, så heter det seg jo ofte at størrelsene er små fordi klærne er sydd i f.eks asiatiske land der kvinnene er små. Men når klærne produseres for våre forhold burde de pinadø klare å få sydd på en lappe som stemmer for oss!

Skrevet

Starya: Jeg vet alt om det du skriver der :) Sko er håpløst!

Skrevet

Hvor handler dere da? Jeg er 20 cm høyere og 20 kilo tyngre enn de fleste av dere, og har ingen problemer med å kjøpe bukser i 40/42 og gensere/topper i medium eller large?

Men jeg kan ikke handle på f.eks. BikBok - der passer ikke XL en gang - så det er kanskje der dere går?

Ellers syns jeg mange tidligere gode butikker bare har fjortisklær nå (både str. og design) - er det slik, eller er det fordi jeg har rundet 30 uten å skjønne det :ler: ?

Skrevet

Dette med størrelser er ikke lett å bli klok på. Enkelte ganger må jeg opp 2 størrelser ut i fra det jeg vanligvis bruker, mens andre ganger må jeg plutselig ned en størrelse (men det er uhyre sjelden). Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke finnes standard-størrelser, det hadde gjort alt mye enklere. Størrelsene varierer jo veldig fra butikk til butikk og mine størrelser blir alltid utplukket først. Men det største problemet mitt er at jeg er forholdvis lang, så buksene er nesten aldri lange nok på beina. Utrolig irriterende.

Ellers sliter jeg også med sko-problemer, da jeg også bruker 41.

Skrevet

haha.. morsomt!

Før jeg startet på p-sprøyten var jeg 176cm og 72kg. ("normalt slank" som de fleste sier..)

Jeg måtte bruke str. 42-44 hvis jeg handlet bukser i vanlige "ungdomsbutikker"...

En dag fant jeg ut at jeg skulle bestille en sort vanlig dressbukse fra sparkjøpkatalogen... TAKK TIL DEM! Jeg kunne sikkert tredd TO jordbærer inn i den buksa.. Tror det sier litt om størrelsene til butikkene...

Gjest Poirot
Skrevet

Tenk på meg, da!

Jeg er litt rund, 154 høy og 63 kg...

Må ha str 40 i bukser, og gjerne XL til topper pga store bryster. Alt er ca 30 cm for langt. Og det er ikke bare å legge opp, for det kan ødelegge snittet i en bukse fullstendig.

Har for moroskyld holdt opp en kjole i XS, siden jeg er så liten. Også den var ca 20 cm for lang. XS betyr derfor tynn, ikke liten er min konklusjon.

HATER å kjøpe klær, for jeg blir bare lei meg. :cry: Støtter meg derfor til skohandlerne! :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...