Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2003 #1 Del Skrevet 27. mars 2003 Hvor lenge etter fødselen begynte dere å få til faste sovevaner for babyen? Her er det foreløbig den lille som styrer løpet, men jeg kunne godt tenke meg å få snudd om litt her nå. Begynte dere å styre sovingen bevisst eller bare gikk det seg til etterhvert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 27. mars 2003 #2 Del Skrevet 27. mars 2003 De første ukene - var alt nytt og rart... Men etter ca. 3 måneder gikk alt ganske greit. Da sov gutten min fra ca. 23.00. til 06.00. Ikke noe nattesmåltid her i gården. MEN jeg var konsekvent: *om natten var det ingen dulling og degging *kun mat og evt. skift av bleie *ingen koseprat *mørkt i rommet Høres kanskje litt strengt ut, men det er effektivt. Dagen har mange gode timer til kos... Natten trenger vi alle god søvn. Dette er basert på min erfaring. Lykke til Klem fra Maya30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest c75 Skrevet 28. mars 2003 #3 Del Skrevet 28. mars 2003 Maya30 kommer med gode råd! Vi har en sønn som er glad i å sove.Når han var 8 uker sov han natten gjennom for første gang.La seg 22.00 og våknet får å få pupp klokka 06.00 men så la vi oss til å sove igjen og da kunne vi ligge til både 10.00 og 11.00!! Helt utrolig deilig når baby-perioden er slik!! Men.... nå er han 2 år og vil ikke legge seg om kvelden.Det er jo mye mer interessant å sitte oppe sammen med mamma og pappa da vettu!! :D Ja,ja! :oops: Prøv å følge rådene til Maya30 når det gjelder nattestell også skal du se at du finner en fin dur for deg og barnet når dere blir skikkelig godt kjent! *Et lite smil.En liten kropp.En liten hånd som strekkes opp.Et nydelig lite smykke.Hjertelig tillykke!* Kos deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MIM Skrevet 28. mars 2003 #4 Del Skrevet 28. mars 2003 Vi har alltid lagt sønnen vår på soverommet i egen seng da det blir kvelden - helt fra han var nyfødt! De første 3 mnd ville han ha mat 2 ganger om natta, men etter hvert fant jeg ut at det var omtrent på samme klokkeslett hver gang. :kgblunk: Da fant jeg ut at jeg måtte prøve å styre ham litt - og særlig etter 6 mnd da babyene egentlig ikke trenger mat lenger om natta. Så da begynte jeg med å "hoppe over" matstell første gangen han våknet. Ikke spesielt populært i starten, men jeg holdt ut! Gjorde etterhvert det samme de gangene han våknet igjen for å få mat - og jeg hadde rett; det var mer en vane enn at han var ordentlig sulten. Så nå er han 7 mnd og sover fra ca 18.30 - 07.00 - og det er kjempeherlig! :D Maya30 hadde gode råd - kan bare støtte meg til dem! LYKKE TIL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå